Sivu 1/1

c3 tomaatti

Lähetetty: 01 Syys 2015, 23:48
Kirjoittaja ricu
Kertokaas mikä tota laatikkoo riivaa ku ei oo automaatti aski tullu viel tutuks. Vaihtaa huonosti vaihteita eli joutuu vedättää kierrokset ylös enneku saa isompaa päälle esim 3. ni saa ajella kierrokset 3500-4000rpm sen huomasin et ennen ku vaihtaa ni lootast kuuluu jotai tirinää? Loota ollu ajamatta noin 10vuotta ja öljyt siihen vaihdettu just

Re: c3 tomaatti

Lähetetty: 01 Syys 2015, 23:57
Kirjoittaja Vermilion
En ole automaatti expertti mutta kahdessa tapauksessa vaihtaa huonosti. Ongelmana on että se luistaa liikaa. jäykemmät öljyt ja tiukemmat pannat on ratkaisu siihen ongelmaan.

Re: c3 tomaatti

Lähetetty: 02 Syys 2015, 11:12
Kirjoittaja Mois
Meil puuttu PVC-venttiili venttiilikopan ja imusarjan välistä ja se aiheutti sen että ei ei tahtonnu vaihtaa isommalle. Oli kyl Borg & Warner loota kyseessä. C3 lootaan en oo ehtinny viel perehtyy :)

Re: c3 tomaatti

Lähetetty: 02 Syys 2015, 12:21
Kirjoittaja Vermilion
Kaverilla vaan 3.0 V6 omegassa on automaatti ja siinä ne vaihtoi öljyt huollossa automaattii ja laittoin pykälä juoksevammat öljyt niin se vaihtoi normaalia laiskemmin....

Naapurin jenkissä aina vaan laiskistui automaatti, ja sitte ne purki sen kuulemma pannat oli kulunnu ja kun ne vaihto uusiin ns kireempi se vaihtoi paljon rivakammin.

Re: c3 tomaatti

Lähetetty: 02 Syys 2015, 13:34
Kirjoittaja vilunki78
ei oo itelläkään tosta kyseisestä laatikosta komusta, mut voisko toi kickdown vaijerin säätö\kunto vaikuttaa asiaa. siis jos loota muuten toimii jotakuinkin niinku pitää.

tosin jos se noin kauan on seisonu käyttämättä, ni saattaa siel paikat hieman jumittaakin.

Re: c3 tomaatti

Lähetetty: 02 Syys 2015, 17:24
Kirjoittaja wekku
Onko suodatin vaihettu? Entäs alipaineletku imusarjasta lootalla, onko kunnossa?

Re: c3 tomaatti

Lähetetty: 02 Syys 2015, 17:29
Kirjoittaja ricu
Selvishän se alipainelähtö tukossa :-D

Re: c3 tomaatti

Lähetetty: 20 Elo 2016, 17:15
Kirjoittaja Sumu
ricu kirjoitti:Selvishän se alipainelähtö tukossa :-D
Samatyyliset oireet muuten tuossa Transitissa, tsekataanpa tuo.

Re: c3 tomaatti

Lähetetty: 20 Elo 2016, 19:25
Kirjoittaja Sumu
Joo oli siellä koko alipaineletku irti.

Öljytason tsekkasin myös ja näytti hyvältä sen suhteen.

Mutta ajamaan en päässyt vielä, koska seisonnassa.
Vaikuttaako muuten tuossa laatikossa liian korkea tyhjäkäynti siihen ettei vaihteet kytkeydy?

Re: c3 tomaatti

Lähetetty: 28 Elo 2016, 20:07
Kirjoittaja Sumu
Sumu kirjoitti:Joo oli siellä koko alipaineletku irti.
Ei auttanut.

Re: c3 tomaatti

Lähetetty: 03 Syys 2016, 16:10
Kirjoittaja Sumu
Tietääkö joku mikä ero on Transitin C3 ja Taunus 1.6 C3-laatikoilla? Onko kytkinpakoissa eri määrä levyjä?
Ja mistä sen tietää avaamatta?

Re: c3 tomaatti

Lähetetty: 14 Joulu 2016, 23:20
Kirjoittaja Sumu
No jatketaan yksinpuhelua. Onko tuo turbiinikopan vaihto ihan simppeli operaatio?
Kopan mukanahan irtoaa öljypumppu, joten tuleeko jotain erityistä ottaa huomioon?

Re: c3 tomaatti

Lähetetty: 07 Tammi 2017, 21:14
Kirjoittaja kotiviima
Sumu kirjoitti:No jatketaan yksinpuhelua. Onko tuo turbiinikopan vaihto ihan simppeli operaatio?
Kopan mukanahan irtoaa öljypumppu, joten tuleeko jotain erityistä ottaa huomioon?
Kytkinkopan öljypumppu joka on kiinni kytkinkopassa. Kun kyt.kopan nostaa ,jarrupanta on löysättävä ,
mukana yleensä nousee ensimmäinen kytkinpakka , kun kytkinpakka nousee ,pakan alla on tiiviste jossa on
parimilliä ulospäin olevaa sakaraa . Se paikalleen laitto onkin sitten kaikkea muuta kuin helppo.

Itse olen kaksi C3 laatikkoa purkanut ja kasannut .Taunukseen vaihdoin Granadan C3. Granadan laatikko oli
2,8 l -82 .Turbiini piti vaihtaa se mikä oli taunuksessa ( 2,0 OHC kone) Granadan laatikko on aivan sama
paitsi kytkin pakassa on 1 levy enmmän.Toimii erittäin hyvin . Turbiinin vapaakytkin jumitti sen korjautin
Latviassa 230 eur kaikkineen kuluineen.
Jarrupannan säätö on kahteen kiloon ja avataan kaksi kierrosta. vaatii pienen momentti avaimen.