taunuksen nelivaihteinen loota...
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
taunuksen nelivaihteinen loota...
onkohan täällä monella vaihdevälin lyhennin+katkastu keppi
taunuksessa siis 4-v looassa...
ittellä on ja on ihan kamala ajettava kaupungissa,
kun ei meinaa saada pienempää silmään..
pakki on myös hanakala saada..
risteyksessä pitää käyttää
kaksois polkasua että saa 1:sen silmään...
onko tää normaalia....
niin ja painelaakeri pitää kyllä
ääntä mutta ei kait toi ihan noin vaikuta...
vai olisko toi sukua jollekkin venäläiselle
maasto autolle..
taunuksessa siis 4-v looassa...
ittellä on ja on ihan kamala ajettava kaupungissa,
kun ei meinaa saada pienempää silmään..
pakki on myös hanakala saada..
risteyksessä pitää käyttää
kaksois polkasua että saa 1:sen silmään...
onko tää normaalia....
niin ja painelaakeri pitää kyllä
ääntä mutta ei kait toi ihan noin vaikuta...
vai olisko toi sukua jollekkin venäläiselle
maasto autolle..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: 26 Marras 2004, 20:34
- Paikkakunta: pohojammaa
jäykät vaihteet alaspäin on useimiten merkki lopussa olevasta kytkimestä.
saman homman huomasin taunuksen nelilovisessa ja tuossa sierran viisilovisessa. uusi kytkinpaketti (~100e) ja vaihteet toimii sulavammin kuin talonmies jäisellä peltikatolla. Näin ainakin oli minulla...
saman homman huomasin taunuksen nelilovisessa ja tuossa sierran viisilovisessa. uusi kytkinpaketti (~100e) ja vaihteet toimii sulavammin kuin talonmies jäisellä peltikatolla. Näin ainakin oli minulla...
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
Yhessä Tanessa oli tommonen teräsnivelellä/vaihdevälinlyhentimellä oleva keppi, mut siinä ei toiminnu "pakkilukko" ollenkaan ja oli aika v-mäinen ajaa kun sai olla tarkkana et ei survonnu pakkia päälle ykkösen sijaan...raimo kirjoitti:Noi vaihdevälin lyhentimet on usein aika huonoja, etenkin jos se muovinivel on väljä. Ei tahdo saada vaihdetta päälle. Jos vaihdevälin lyhentimen haluaa, kannattaa hommata ns. teräskeppi. Huonona puolena siinä on sen ajossa pitämä ääni (teräsnivel).
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Ite laitoin joskus kaverin Escoon sen lyhentimen ja se ainakin toimi ihan hyvin...raimo kirjoitti:...kai ne lyhentimet voi sit toimiakkin On noita härveleitä tullu vastaan vaan missä on lyhennin, eikä jotain vaihetta saa kirveelläkään päälle. Sit on vaihettu normaali keppi ja taas on pelannu. En ole itse lyhennintä koskaan laittanu, poistanu vaan muiden laittamia
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Teräskeppi vaati sovituksen laatikkoon juurikin tuon pakkilukkohomman vuoksi. Jossain laatikoissa pakkilukko toimii, jossain ei. Rally Racessakin asiasta kerrottiin. Itsekin käytännössä huomannut, kun sama teräskeppi ollut neljässä eri laatikossa, jotka kaikki ollut periaatteessa samanlaisia, mutta pakkilukkoa joutunu fiksailemaan joka lootaan.mois13 kirjoitti:Yhessä Tanessa oli tommonen teräsnivelellä/vaihdevälinlyhentimellä oleva keppi, mut siinä ei toiminnu "pakkilukko" ollenkaan ja oli aika v-mäinen ajaa kun sai olla tarkkana et ei survonnu pakkia päälle ykkösen sijaan...
Niin, miksei tota voisi itsekkin tehdä? Eihän siinä mitään monimutkaista ole, jos vaan on välineet millä tehdä?heka kirjoitti:niin ja toi timppaasen lyhennin oli semmonen 7 euron versio kaverin sorvaamana teräs nivelellä
Mulla on kyllä pitäneet kaikki vaihekepit semmoista pärinää tietyillä kierroksilla eli jossain satasen nopeuksilla. Mulla on tossa 5-lovisessa originaali keppi ja sekin pärisee häiritsevästi...raimo kirjoitti:Noi vaihdevälin lyhentimet on usein aika huonoja, etenkin jos se muovinivel on väljä. Ei tahdo saada vaihdetta päälle. Jos vaihdevälin lyhentimen haluaa, kannattaa hommata ns. teräskeppi. Huonona puolena siinä on sen ajossa pitämä ääni (teräsnivel).
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
resonointihan tuostakin lähtiheka kirjoitti:niin ja toi timppaasen lyhennin oli semmonen 7 euron versio kaverin sorvaamana teräs nivelellä
pakkilukko tehtiin käyttämällä alkuperäistä kumi"jousta" toimi hyvin kepin alaosana käytettiin alkuperäistä keppin haarukkaa
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone