Välitykset V6 / C3
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Välitykset V6 / C3
Ekat ajopäivät tälle kesää takana Taunuksella, jossa tekniikkana 2.8 V6 / C3 / iso Atlas 3.75:1, 205/60R13 renkain. Tällä kombolla välitykset jotain aivan järkyttävää, isoin vaihde kytkeytyy päälle alle 40km/h nopeudessa, satasessa halppis rinkimittari näyttää 3800rpm.
En halua suurentaa vannehalkaisijaa, enkä liioin laittaa A4LD -vaihteistoa, koska sellaista ei kestävää ole olemassakaan.
Millä keinoin olette saaneet välityksiä harvennettua? Atlakseen saanee 3.09 välitystä tms mutta sellaista ei vielä ole vastaan tullut, 3.44 (tms?) olis saannissa mutta sillä ei liene tarpeeksi suurta vaikutusta (satasessa vain n 200rpm). Missä akseleissa näitä isoon Atlakseen sopivia harvoja välityksiä on käytetty? Entä nämä Volvoissa ja Transiteissa käytettyt erilliset "nappivitoset" joka on erillinen murkula kardaanin ja perän väliin, onko joku sellaista Taunukseen laittanut?
En halua suurentaa vannehalkaisijaa, enkä liioin laittaa A4LD -vaihteistoa, koska sellaista ei kestävää ole olemassakaan.
Millä keinoin olette saaneet välityksiä harvennettua? Atlakseen saanee 3.09 välitystä tms mutta sellaista ei vielä ole vastaan tullut, 3.44 (tms?) olis saannissa mutta sillä ei liene tarpeeksi suurta vaikutusta (satasessa vain n 200rpm). Missä akseleissa näitä isoon Atlakseen sopivia harvoja välityksiä on käytetty? Entä nämä Volvoissa ja Transiteissa käytettyt erilliset "nappivitoset" joka on erillinen murkula kardaanin ja perän väliin, onko joku sellaista Taunukseen laittanut?
Re: Välitykset V6 / C3
Kaveri laitto M-Fordiin 3.09 välityksen kun sillä on Roverin V8 ja automaatti. Niitä välityksiä on käytetty Capreissa ainakin ja niitä löytyy briteistä. Laitan sulle linkin yv:llä mistä saat tilattua ko. välityksen.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: Välitykset V6 / C3
Jep Caprissa on 3.09 ja 3.22 välityksiä. Itsellä on juuri 3.09 välitys autossa sais olla vieläkin harvempi...
Tolla välityksellä pystyt polttamaan kumia missä taas ei ole mitään järkeä kun se rikkoo
perän... jos ei ole lukkoa.
Ongelmana, on että mistään ei saa 3.09 tai 3.22 välityksiä varsinkaan uutena...
Mua kiinnostais sellanen jossei se nyt maksa sitä 700€....
5.1 ratiota saa aika halvalla 350£....
Tolla välityksellä pystyt polttamaan kumia missä taas ei ole mitään järkeä kun se rikkoo
perän... jos ei ole lukkoa.
Ongelmana, on että mistään ei saa 3.09 tai 3.22 välityksiä varsinkaan uutena...
Mua kiinnostais sellanen jossei se nyt maksa sitä 700€....
5.1 ratiota saa aika halvalla 350£....
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Välitykset V6 / C3
Onhan tuossa Caprissakin päälle 3000 rpm satkun vauhissa ja nakkaa kolmeselle siinä 40 vauhissa tasakaasulla, saman kokoset rattaat on mullaki. Kumet sais olla korkeammalla profiililla tai pitäs siirtyä 14" valsseihin.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Re: Välitykset V6 / C3
p3 kirjoitti:Onhan tuossa Caprissakin päälle 3000 rpm satkun vauhissa ja nakkaa kolmeselle siinä 40 vauhissa tasakaasulla, saman kokoset rattaat on mullaki. Kumet sais olla korkeammalla profiililla tai pitäs siirtyä 14" valsseihin.
Nii nelivaihtesella lootalla. Itsellä on 100km/h vauhdissa 2400-2500rpm mittarissa about 100km/h vauhdissa.
Jaksais mennä vielä pienemmälläkin kierroksilla. Tässä edellä mainitussa tapauksessa taitaa olla kaasari 2.8? Siinähän on tunnetusti hyvä alakierrosvääntö ja varmaan jaksaa mennä alle 2000rpm hyvin vakion nokalla.
(Mulla on renkaat 205-50-15)
Erityisesti jos nää on tossa sun C3:ssa välitykset niin ehdottomasti kannattaa hankkia harvin välitys..
Gear Ratios:
2.47:1 1st gear
1.47:1 2nd gear
1.00:1 3rd gear
2.1:1 reverse
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Välitykset V6 / C3
C3 mun Caprissa on, ghian vakio varuste. Kyllähän nuo 3.0 ja 2.8 sillä vähän reilulla 2000rpm jaksas mennä.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Re: Välitykset V6 / C3
Problem solved. Briteistä 3.09:1 välitys ja samalla uudet laakerit. Kiitos Mois vinkistä
Jos yhtää oikein laskin, tuolla välityksellä pitäis kierrosten laskea suunnilleen 3100-3200 huiteisiin satasessa, on jo paljon siedettävämpää vrt 3800rpm..
Jos yhtää oikein laskin, tuolla välityksellä pitäis kierrosten laskea suunnilleen 3100-3200 huiteisiin satasessa, on jo paljon siedettävämpää vrt 3800rpm..
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Välitykset V6 / C3
Eikös tuo 3200 RPM ole jo 3.44 välityksellä ja suoralla vaihteella? 3.09 taitaa olla lähemmäs 3000.samiharju kirjoitti:Problem solved. Briteistä 3.09:1 välitys ja samalla uudet laakerit. Kiitos Mois vinkistä
Jos yhtää oikein laskin, tuolla välityksellä pitäis kierrosten laskea suunnilleen 3100-3200 huiteisiin satasessa, on jo paljon siedettävämpää vrt 3800rpm..
Ei tosin varmaan haittaa
Re: Välitykset V6 / C3
Kyllä renkaista riippuen on siellä pikkasen yli 3000rpm... itsellä oli Nelosella suoralla vaihteella 198km/h gps mittarilla... karvan yli 6000rpm....Muurahainen kirjoitti:Eikös tuo 3200 RPM ole jo 3.44 välityksellä ja suoralla vaihteella? 3.09 taitaa olla lähemmäs 3000.samiharju kirjoitti:Problem solved. Briteistä 3.09:1 välitys ja samalla uudet laakerit. Kiitos Mois vinkistä
Jos yhtää oikein laskin, tuolla välityksellä pitäis kierrosten laskea suunnilleen 3100-3200 huiteisiin satasessa, on jo paljon siedettävämpää vrt 3800rpm..
Ei tosin varmaan haittaa
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!