vaihteisto

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

vaihteisto

ViestiKirjoittaja klasu » 22 Huhti 2015, 20:07

Kokemuksia type5 laatikosta. Miten kestää heppoja ja vääntöä?
klasu
 
Viestit: 141
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 11:24
Paikkakunta: Säkylä

Re: vaihteisto

ViestiKirjoittaja Vermilion » 23 Huhti 2015, 00:22

Sanotaan näin..
jos
Type 9 - 200 heppaa
Type 9 HD -220 heppaa
Mt-75 - 300 heppaa

Niin tuskin type 5 paljoakaan parammin kuin type 9 kestää...

Mutta olen itse todennut että nuo ns tehtaan ilmoittamat kesto
ei pidä paikkansa itsellä kestänyt type 9 hd paljon enemmän ja
toivottavasti Mt-75 lootakin.... Huhun mukaan tollanen
Mt-75 kestää sen 400heppaa nelikosa.
T5 loota kestää mitä kestää mutta niitä on saatu rikki tossa 500 pollen
tuntumassa.

Vääntö ja pito noi laatikot oikeesti kyllä rikkoo mutta jostain syystä kaikki puhuu
aina tehosta... Oma mielipide, että laatikko ei saa olla väljä, öljyt pitää olla kunnossa ja
laatikossa ei saa olla metalli mujua... sillon se kestää. Minkä tahansa laatikon saa rikki
jos käyttäjällä ei oo älliä. Kaverilla oli sellanen Supran 6 vaihteinen manuaali ja 300
heppaa tehoa ja se sai sen lootan rikki... minusta yksi vahvimpia vaihdelaatikoita..
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1507
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: vaihteisto

ViestiKirjoittaja klasu » 23 Huhti 2015, 06:12

No joo, maalaisjärkeä pitää käyttää. Ja huolto on tärkeää.
Aika vähän tosiaan puhutaan väännöstä, vaiks turbo koneissa vääntö on iso puhumattakaan dieseleistä. Ennen puhuttiin pelkistä hepoista, kun pikku vapareista otettiin paljon voimaa ja kumit pantiin laulamaan kytkin pommeilla.
klasu
 
Viestit: 141
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 11:24
Paikkakunta: Säkylä


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa