Sedanista coupe

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Sedanista coupe

ViestiKirjoittaja janipuum » 01 Huhti 2015, 20:32

Onko kukaan edes kokeillut koskaan mallata kaksoviseen sedaniin coupen "yläkertaa"? Miten mahdoton tommonen svappi olis toteuttaa jos löytyis pohjasta laho coupe ja latvasta laho tekijä?
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75

Granada 3.0 GL -75
janipuum
 
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Marras 2004, 16:35
Paikkakunta: Liminka City

Re: Sedanista coupe

ViestiKirjoittaja V-P » 02 Huhti 2015, 13:08

Kaikkihan onnistuu jos alkaa tekemään. Projektin kannattavuus on mielestäni tosin kyseenalainen.

Takakylkipalojen ja kattopellin irroitus luovutusautosta on jo suuri työ itsessään. Saati sitten osien sovitus
ja hitsaus kohdeautoon. Kun auton kori ei ole rungollinen voi olla varma että katon ja kylkien irroituksen jälkeen ei koppa ole enään jigissään. Lisäksi pitää tietenkin vaihtaa myös ovet. Aika työ jotta luukut, ovet ja ikkunat istuisivat koriin.

Jos coupen haluaa niin mieluimmin korjaisin sen mädän pohjan kuntoon.
Ford Taunus Coupe 2300 GT -73
Ford Mondeo TDCI
V-P
 
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 20:15
Paikkakunta: Hamina

Re: Sedanista coupe

ViestiKirjoittaja Jarkko » 02 Huhti 2015, 17:05

Tai sitte haet multa Raahesta rullaavan Coupe GT:n alkuperänen 2.3V6 paperit löytyy. Hintaa voidaan miettiä mitä kaikkea mukaan haluaa. 044-5453637
Jarkko
 
Viestit: 202
Liittynyt: 23 Syys 2013, 21:38
Paikkakunta: Raahe

Re: Sedanista coupe

ViestiKirjoittaja cougarxr7 » 02 Huhti 2015, 19:45

Ovethan käy jos karmit vaihtaa, ei iso homma. Alakertaan hyvät tuennat että pysyy ryhdissä. Coupen numeroilla tietysti ettei mee muutosprosentteja. On se iso homma kuitenkin. Hirveä leikkeleminen ja kohdistus. Mutta onnistuuhan se.
COUGAR XR7
1967 Cougar kesäauto
1975 4d GXL
cougarxr7
 
Viestit: 39
Liittynyt: 06 Marras 2009, 19:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Sedanista coupe

ViestiKirjoittaja Vermilion » 02 Huhti 2015, 20:28

Pohjaa on yleensä aina helpoin hitsata... jos ei ole muualta ruosteessa melkein veikkaisin että helpoin rasti.
Massat kunnolla poistaa vielä, että ne sulat massat ei tipu naamalle.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1507
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Sedanista coupe

ViestiKirjoittaja Mois » 03 Huhti 2015, 13:58

Ite suunnitellu et Coupen katto MK2 Taunukseen, "helppo homma", kunhan tarpeeksi mittailee :lol: Eri asia mitä Trafi sanoo asiasta?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7830
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

Re: Sedanista coupe

ViestiKirjoittaja p3 » 03 Huhti 2015, 14:38

Kattoa saa muutella suht vapaasti, mutta joutuu toki muutoskatsastamaan ja esittämään "hyväksyttävät" todisteet hitsauksista. Jos autopeltityöt luonnistuu niin ei tuo älyttömän paha rasti ole, itellä on työn alla kilpuri projekti jossa lyhensin Scorpion pohjalevyn ja sovitin sen päälle Mitsubishi Celesten korin.

Nuita 2-koppasia coupeja on perimätiedon mukaan tehty -80 luvulla Rovaniemellä useampia.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
p3
 
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 2 vierailijaa