Tulipellin muokkaus Zetecille
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Tulipellin muokkaus Zetecille
Autona mk3 Cortina, mutta tulipelti kai sama mk1-3 Taunuksen kanssa.
Haaveena 2.0 Zetec -moottori laittaa joskus, moottoria ei vielä kotona ole. Autosta olis nyt kone ja loota sekä sisusta kojelautoineen purettuna pois tieltä, kori hiekkapuhallettuna, joten nyt jos koskaan olis helppo tehdä Zetecin vaatima lovi tulipeltiin samalla vaivalla ennen maalarille menoa.
Onko jollain tarkkoja mittoja ja kuvia mihin kohtaan teen upotuksen?
Haaveena 2.0 Zetec -moottori laittaa joskus, moottoria ei vielä kotona ole. Autosta olis nyt kone ja loota sekä sisusta kojelautoineen purettuna pois tieltä, kori hiekkapuhallettuna, joten nyt jos koskaan olis helppo tehdä Zetecin vaatima lovi tulipeltiin samalla vaivalla ennen maalarille menoa.
Onko jollain tarkkoja mittoja ja kuvia mihin kohtaan teen upotuksen?
Re: Tulipellin muokkaus Zetecille
Tommosen tarvii ainakin: http://www.burtonpower.com/water-rail-r ... fz470.html
Tai tommosen: http://www.burtonpower.com/water-rail-r ... fz480.html
Tai teeseitse
Tai tommosen: http://www.burtonpower.com/water-rail-r ... fz480.html
Tai teeseitse
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: Tulipellin muokkaus Zetecille
Tiedän kyllä että rahalla saa vaikka mitä. Tai itse voi tehdä moisen siirtosarjan, jolloin ensimmäisenä tulee mieleeni että pitääkö se ja toisena että kiertääkö vesi kunnolla. Tähän mennes ei varmaan oo koko autossa kiinni rahoja tuon siirtosarjan vertaa, joten ostomalli ei ole vaihtoehto.
Pienen montun tekeminen tuliseinään ei ole iso asia tehtäväksi tässä vaiheessa kun auto on purettuna, kun vain sen paikan tietäisi. Ei tarvitse murehtia pitävyys- tai kiertävyysvaivojakaan. Muokattuja tulipeltejä olen nähnyt tehtynä muutamia mutta en tietenkään ole asiaa sellaisen nähdessäni älynnyt mitata; valmista siirtosarjaa en ole nähnyt omin silmin kellään kiinni.
Pienen montun tekeminen tuliseinään ei ole iso asia tehtäväksi tässä vaiheessa kun auto on purettuna, kun vain sen paikan tietäisi. Ei tarvitse murehtia pitävyys- tai kiertävyysvaivojakaan. Muokattuja tulipeltejä olen nähnyt tehtynä muutamia mutta en tietenkään ole asiaa sellaisen nähdessäni älynnyt mitata; valmista siirtosarjaa en ole nähnyt omin silmin kellään kiinni.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 22 Touko 2013, 19:50
- Paikkakunta: Vaala
Re: Tulipellin muokkaus Zetecille
Suosittelisin tekemään ite, ei ole iso homma ja onnistuu kun vähän panostaa hommaan. Ite tein sierraan zetecci konversiolle sen siirto osan pohjan joka tulee lohkoon kiinni ja kansi osan 3mm pellistä ja laidat 2mm pellistä. "Korkeutta" kun heitti sen 1,5cm ja hitsaili kasaan niin hyvä tuli. Kannattaa sitte hepata ennen kokoon hitsausta johonkin kunnon peltiin, 10-20mm kiinni se lohkoa vasten tuleva pohja osa ettei vetele niin pirusti.
Omassa lähtee sitten ihan kiinteästi 38mm putkella siitä siirtolaipasta venakopan viertä myöten eteen ja sinne sitten tuli 3mm pellistä laippa orkkis mötikälle. Zetecissä hyvin pakopuolella, ainaki blacktopissa, valmiita kierteitä mihin sais siistit kiinnikkeet 6mm pulteilla tehtyä.
Omassa lähtee sitten ihan kiinteästi 38mm putkella siitä siirtolaipasta venakopan viertä myöten eteen ja sinne sitten tuli 3mm pellistä laippa orkkis mötikälle. Zetecissä hyvin pakopuolella, ainaki blacktopissa, valmiita kierteitä mihin sais siistit kiinnikkeet 6mm pulteilla tehtyä.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 22 Touko 2013, 19:50
- Paikkakunta: Vaala
Re: Tulipellin muokkaus Zetecille
Aika hyvin löytyy kuvaa haulla diy zetec water rail
esim: http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=191832
esim: http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=191832
Sedan GT '73