Tulipellin muokkaus Zetecille

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Tulipellin muokkaus Zetecille

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Autona mk3 Cortina, mutta tulipelti kai sama mk1-3 Taunuksen kanssa.

Haaveena 2.0 Zetec -moottori laittaa joskus, moottoria ei vielä kotona ole. Autosta olis nyt kone ja loota sekä sisusta kojelautoineen purettuna pois tieltä, kori hiekkapuhallettuna, joten nyt jos koskaan olis helppo tehdä Zetecin vaatima lovi tulipeltiin samalla vaivalla ennen maalarille menoa.

Onko jollain tarkkoja mittoja ja kuvia mihin kohtaan teen upotuksen?
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Re: Tulipellin muokkaus Zetecille

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tarviiko se upotusta? :roll:
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Tulipellin muokkaus Zetecille

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Tulipellin muokkaus Zetecille

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Tiedän kyllä että rahalla saa vaikka mitä. Tai itse voi tehdä moisen siirtosarjan, jolloin ensimmäisenä tulee mieleeni että pitääkö se ja toisena että kiertääkö vesi kunnolla. Tähän mennes ei varmaan oo koko autossa kiinni rahoja tuon siirtosarjan vertaa, joten ostomalli ei ole vaihtoehto.

Pienen montun tekeminen tuliseinään ei ole iso asia tehtäväksi tässä vaiheessa kun auto on purettuna, kun vain sen paikan tietäisi. Ei tarvitse murehtia pitävyys- tai kiertävyysvaivojakaan. Muokattuja tulipeltejä olen nähnyt tehtynä muutamia mutta en tietenkään ole asiaa sellaisen nähdessäni älynnyt mitata; valmista siirtosarjaa en ole nähnyt omin silmin kellään kiinni.
Regalityan
Viestit: 22
Liittynyt: 22 Touko 2013, 19:50
Paikkakunta: Vaala

Re: Tulipellin muokkaus Zetecille

Viesti Kirjoittaja Regalityan »

Suosittelisin tekemään ite, ei ole iso homma ja onnistuu kun vähän panostaa hommaan. Ite tein sierraan zetecci konversiolle sen siirto osan pohjan joka tulee lohkoon kiinni ja kansi osan 3mm pellistä ja laidat 2mm pellistä. "Korkeutta" kun heitti sen 1,5cm ja hitsaili kasaan niin hyvä tuli. Kannattaa sitte hepata ennen kokoon hitsausta johonkin kunnon peltiin, 10-20mm kiinni se lohkoa vasten tuleva pohja osa ettei vetele niin pirusti.

Omassa lähtee sitten ihan kiinteästi 38mm putkella siitä siirtolaipasta venakopan viertä myöten eteen ja sinne sitten tuli 3mm pellistä laippa orkkis mötikälle. Zetecissä hyvin pakopuolella, ainaki blacktopissa, valmiita kierteitä mihin sais siistit kiinnikkeet 6mm pulteilla tehtyä.
Regalityan
Viestit: 22
Liittynyt: 22 Touko 2013, 19:50
Paikkakunta: Vaala

Re: Tulipellin muokkaus Zetecille

Viesti Kirjoittaja Regalityan »

Kuva

löyty joku epäselvä kuva koesovituksen ajoilta josta vähän saa osviittaa miten tein.
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Tulipellin muokkaus Zetecille

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Aika hyvin löytyy kuvaa haulla diy zetec water rail

esim: http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=191832
Sedan GT '73
Vastaa Viestiin