Sivu 4/5

Re: Taunukseen isot jarrut eteen

Lähetetty: 20 Marras 2017, 19:47
Kirjoittaja Mois
perämetsä kirjoitti:Tilasin jäähdytetyt rs levyt ja satuloiden levityssarjan, tulivat autoracingistä ja hinta oli sopiva.
Tilasinkohan itekin samasta paikasta joskus kun markat oli muuttunnu euroiksi ja hinta tais olla sillon tolla paketilla 200€...

Re: Taunukseen isot jarrut eteen

Lähetetty: 04 Helmi 2018, 15:10
Kirjoittaja sliksi
Mikäs pääsylinteri/tehostaja paketti ois helpoin vai riittääkö vakio, eteen jää vakio satulat jäähdytetyillä levyillä taakse 309gti satulat ja levyt.

Re: Taunukseen isot jarrut eteen

Lähetetty: 04 Helmi 2018, 17:03
Kirjoittaja isoatlas
Onhan siinä nestetilavuus kasvanut kun on takanakin satulat, eli olisi hyvä olla edes pääsylinteri isommalla männällä...voin myydä sulle Granada 2.8 kaksikalvoisen tehostaja + pääsylinteri paketin :wink:

Re: Taunukseen isot jarrut eteen

Lähetetty: 04 Helmi 2018, 20:04
Kirjoittaja Mois
Onko kokemusta et mahtuuko Taunuksen konepelti kiinni sillä Granadan tehostajalla + pääsylkyllä?

Re: Taunukseen isot jarrut eteen

Lähetetty: 04 Helmi 2018, 20:09
Kirjoittaja Hokki_74
sliksi kirjoitti:Mikäs pääsylinteri/tehostaja paketti ois helpoin vai riittääkö vakio, eteen jää vakio satulat jäähdytetyillä levyillä taakse 309gti satulat ja levyt.
Mulla on omat satulat edessä levitettynä ja Sierran satulat takana. Hyvin riittää vakio kokoinen pääsylinteri.
Mulla on Suzuki Swiftin tehostaja ja pääsylinteri paketti. Sylinterin halkaisia sama kuin Taunuksessa mutta pääsylinteri on huomattavasti lyhyempi.
Kuva löytyy galleriasta.
Jarrut ottaa tosi hyvin ja poljin tuntuma on kanssa hyvä. Katsastusmieskin kehui viimeksi jarruja.

Re: Taunukseen isot jarrut eteen

Lähetetty: 04 Helmi 2018, 20:49
Kirjoittaja isoatlas
Mois kirjoitti:Onko kokemusta et mahtuuko Taunuksen konepelti kiinni sillä Granadan tehostajalla + pääsylkyllä?
En ole itse laittanut omiin, mutta kahdessa Taunuksessa olen nähnyt tuon Granadan paketin, että kyllä sen sinne saa mahtumaan.

Re: Taunukseen isot jarrut eteen

Lähetetty: 04 Helmi 2018, 20:51
Kirjoittaja isoatlas
Hokki_74 kirjoitti:
sliksi kirjoitti:Mikäs pääsylinteri/tehostaja paketti ois helpoin vai riittääkö vakio, eteen jää vakio satulat jäähdytetyillä levyillä taakse 309gti satulat ja levyt.
Mulla on omat satulat edessä levitettynä ja Sierran satulat takana. Hyvin riittää vakio kokoinen pääsylinteri.
Mulla on se Suzuki Swiftin tehostaja ja pääsylinteri paketti. Sylinterin halkaisia sama kuin Taunuksessa mutta huomattavasti lyhempi se pääsylinteri.

Riittäähän se, mutta isommalla pääsylinterillä saa polkimen liikematkan lyhyemmäksi...ja tietysti moottorista ym. konehuoneen rojuista sitten riippuu se että minkälainen tehostaja yleensä mahtuu olemaan.

Re: Taunukseen isot jarrut eteen

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 07:41
Kirjoittaja Hokki_74
isoatlas kirjoitti:
Hokki_74 kirjoitti:
sliksi kirjoitti:Mikäs pääsylinteri/tehostaja paketti ois helpoin vai riittääkö vakio, eteen jää vakio satulat jäähdytetyillä levyillä taakse 309gti satulat ja levyt.
Mulla on omat satulat edessä levitettynä ja Sierran satulat takana. Hyvin riittää vakio kokoinen pääsylinteri.
Mulla on se Suzuki Swiftin tehostaja ja pääsylinteri paketti. Sylinterin halkaisia sama kuin Taunuksessa mutta huomattavasti lyhempi se pääsylinteri.

Riittäähän se, mutta isommalla pääsylinterillä saa polkimen liikematkan lyhyemmäksi...ja tietysti moottorista ym. konehuoneen rojuista sitten riippuu se että minkälainen tehostaja yleensä mahtuu olemaan.

Totta liikematka lyhenee isommalla sylinterillä, mutta vastaavasti isompi sylinteri tarvitsee enempi voimaa polkimen painamiseen. Granadan suurempi tehostaja tosin kompensoi todennäköisesti poljin voiman tarpeen.

Pelkillä jäähdytetyillä levyillä ja omilla satuloilla ei etujarruteho parane normaali ajossa. Jäähdytetyt levyt auttaa siihen, ettei jarrut "häviä" esim radalla yhtä helposti.

Jos haluaa jarrutehoa parantaa pitää suurentaa levyä tai laittaa paremmat satulat.
Poljin tuntumaan taas vaikuttaa paljon jarruletkut. Teräspunosletkut kannattaa investoida jos hyvät haluaa.

Polkimen liikematkaan voi myös vaikuttaa vipusuhdetta muuttamalla mutta se onkin sitten jo toinen tarina.

Re: Taunukseen isot jarrut eteen

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 15:56
Kirjoittaja Vermilion
En kyllä huomannu mitään eroa jarrupolkimisessa vaikka investoin eteen ja taakse jarruletkut => teräspunosletkuihin...

Tuolla takana näkyy hieman....
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... age_id=254

Re: Taunukseen isot jarrut eteen

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 18:16
Kirjoittaja Mois
Ostin aikanaan Taunukseen kalliit jarrupalat ja niiden vaikutus jarrutehoon oli huomattava. Oli jotkut Ferodon helvetin kalliit palat. AutoRacingilta muistaaksein ostin. Itel on tossa jemmassa useampi pari jotain Kevlar jarrupaloja, mut en oo niitä viel missään Fordissa päässy kokeilee.

Re: Taunukseen isot jarrut eteen

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 22:50
Kirjoittaja Vermilion
Mois kirjoitti:Ostin aikanaan Taunukseen kalliit jarrupalat ja niiden vaikutus jarrutehoon oli huomattava. Oli jotkut Ferodon helvetin kalliit palat. AutoRacingilta muistaaksein ostin. Itel on tossa jemmassa useampi pari jotain Kevlar jarrupaloja, mut en oo niitä viel missään Fordissa päässy kokeilee.

:D mulla oli jotkut Ferodon kisajarrupalat kerran ne oli hengenvaaralliset vesisateella ja jos niitä ei lämmittänny...

(piti ajaa vähän aikaaa jalka kaasulla ja jarrulla) Kun ne oli lämpöiset piti kyllä hyvin... mutta muuten ei pitänny ollenkaan... Nyt noi EBC red stuffin ne on jotkun kevlar palat pitää kylmänäkin, mutta pitää vielä reilusti paremmin kuumana! Ihan siinä rajoilla onko kisapalat vai ei, ite katson että kelpaa katuautoonkin.

Suosittelen
https://ebcbrakes.com/product/redstuff-brake-pads/

Re: Taunukseen isot jarrut eteen

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 23:01
Kirjoittaja Mois
Ne mun ostamat jarrupalat oli luultavasti Ferodo DS 2500 ja makso 100€ joskus yli 10 vuotta sitten :lol:
Eli noi: https://www.autoracing.fi/jarrupalat-fcp167h

Re: Taunukseen isot jarrut eteen

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 23:55
Kirjoittaja Vermilion
Mois kirjoitti:Ne mun ostamat jarrupalat oli luultavasti Ferodo DS 2500 ja makso 100€ joskus yli 10 vuotta sitten :lol:
Eli noi: https://www.autoracing.fi/jarrupalat-fcp167h

Muistankohan oikein? Tais olla 3000 niissä mitä mulla oli, itseasissa saattaa olla vieläkin ne jarrupalat jossain!

Re: Taunukseen isot jarrut eteen

Lähetetty: 06 Helmi 2018, 08:12
Kirjoittaja Hokki_74
Mitkä satulat Vermilionilla on edessä ja mitkä takana?

Mulla on jarrupaloina edessä Rallyracelta ostetut Kevlar palat merkistä ei mitään tietoa.. takana on vakio palat.
Ihan hyvät katu käyttöön. Radalle tuskin menen koskaan niin tosissaan ajamaan, että noilla ei pärjäisi.

Noita EBC:n paloja on paljon kehuttu. Pitäisi tutkia saako Taunukseen eteen muuta kuin Greenstuffia. Ja onko Sierran takasatuloille mitään tarjolla.

Re: Taunukseen isot jarrut eteen

Lähetetty: 06 Helmi 2018, 09:01
Kirjoittaja ikiliikkuja
Kokemuksia EBC Redstuf paloista isommassa lossissa. 73 Camaron normi halpispalat suli Alastarolla viidellä kierroksella loppuun. Redstuffilla ajettu vähäiset katuajot ja pari vastaavaa ratasettiä, palat ja levyt ihan ok kunnossa ja pysähtyy ihan hyvin normiajossa.