2.8 colognen viritys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Re: 2.8 colognen viritys

ViestiKirjoittaja Sultzi » 01 Tammi 2015, 17:03

Heitä yv:llä mitä sarja maksais niin täytyy harkita, täytyis itelle melkein saada rullakeinut että säästäis noita ohjureita. :)
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1896
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Re: 2.8 colognen viritys

ViestiKirjoittaja TaunusVolvo2.3 » 16 Helmi 2015, 18:37

Mitä materiaalia nuo holkit kannattaisi olla?
Sultzi kirjoitti:Kannet saa virtaamaan aika mukavasti eikä se siiamilainen pakokanavakaan paljoa ahdista.

Itsellä on terässeetit pakopuolella, niiden kanssa saa olla tarkkana että ei puhkase vesitilaan kantta. Itselle ne tehtiin porrastamalla halkaisijaa pienemmäksi, niin ei menneet puhki. 44,5mm ja 38,1mm venat niiden kaverina ja k-linerit kannessa. Rajuhkolla nokalla ja kovilla jousilla ongelmaksi tulee ohjureiden kuluminen varsinkin noilla rosteri venoilla. Tähän auttaisi rullakeinut, mutta tähän moottoriin ei ole tarjolla kuin 1.8 suhteella olevia eikä ne ilmaisiakaan ole.

Omaa konetta pyöritetty 7000rpm kovalla rajoittimella onnistuneesti 13tkm, kunnes kävi kuten vermilion mainitsikin eli retaineri halkesi (orkkis). Koneessa tosin oli h-profili kanget ja takomännät yms.

Venttiilikoneistoon kannattaa ainakin sorvauttaa holkit keinuvipujen väliin niiden jousien tilalle, ettei ole keinuilla mahdollisuutta liikkua sivusuunnassa.
Taunus 2.8 V6
TaunusVolvo2.3
 
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
Paikkakunta: Kempele

Re: 2.8 colognen viritys

ViestiKirjoittaja Sultzi » 16 Helmi 2015, 23:04

Ihan perus teräsputki toimii.

Like so:
Kuva
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1896
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Re: 2.8 colognen viritys

ViestiKirjoittaja TaunusVolvo2.3 » 16 Helmi 2015, 23:06

Myytkö noita :lol: :lol: :D
Taunus 2.8 V6
TaunusVolvo2.3
 
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
Paikkakunta: Kempele

Re: 2.8 colognen viritys

ViestiKirjoittaja vtormane » 20 Helmi 2015, 16:54

Onko kannentiivisteet samanlaiset kummallekin puolen lohkoa? Eli käykö ristiin?
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
vtormane
 
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Re: 2.8 colognen viritys

ViestiKirjoittaja V-P » 20 Helmi 2015, 17:13

Ei käy ristiin.
Ford Taunus Coupe 2300 GT -73
Ford Mondeo TDCI
V-P
 
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 20:15
Paikkakunta: Hamina

Re: 2.8 colognen viritys

ViestiKirjoittaja vtormane » 20 Helmi 2015, 23:32

V-P kirjoitti:Ei käy ristiin.


Eihän kansissa ole kuitenkaan eroa? Huomenna pitäisi kannet kasata koneeseen. Vinkkejä otetaan vastaan :)
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
vtormane
 
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Re: 2.8 colognen viritys

ViestiKirjoittaja V-P » 21 Helmi 2015, 08:27

Tiivisteet on omansa oikealle ja vasemmalle puolelle. Tivareissa on eroja vesikanavien kohdalla. Voi tulla
ongelmia lämpöjen kanssa jos ei ole oikein asennettu.
Onnea moottoriremonttiin!
Ford Taunus Coupe 2300 GT -73
Ford Mondeo TDCI
V-P
 
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 20:15
Paikkakunta: Hamina

Edellinen

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa