kylmänä röpöttää eikä taho pysyä käynnissä

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

kylmänä röpöttää eikä taho pysyä käynnissä

Viesti Kirjoittaja Walttu »

Ellikkäs seuraavaa ongelmaa ollu taunuksessa. Vanhalla kaasarilla. ( weber dgav) oli ongelma et kylmänä pysy käynnissä ja pysty ajamaan pinta kaasulla mut heti kun paino vähänkään enempi kaasua ni booas. Aikani yritin taistella ja ettiä vikaa kunnes hankin toisen weber dgavn vanhan tilalle. Nyt ongelma on että aamupakkasilla kun lyö käyntiin niin lähtee ku palmun alta mut käy tyhjäkäyntiä vaan noin 15sek ja sammuu. Ei vaikutusta antaako kaasua vai ei niin tyhjäkäynnillä ei jaksa käydä. Kaasua kun antaa niin pysyy käynnissä mut röpöttää niin maan perkeleesti. Siitte kun aikansa pitää kierroksia korkeella ja käyttää lämän tiskissä alkaa toimimaan kunnolla ja pysyy käynnissä.
Kaasari jonka on nyt paikallaan piti olla rempattu mut siitä ei varmuutta kun näköjään ainakin kaasarin kannen tiivistettä ei ollut ollenkaan jonka tein tiivistepaperista uuden. Myöskin kaasarin ja imusatsin väliin tein tiivisteet mut liimaa en laittanu, virhe??
Tyhjäkäynti suuttimet on katottu ja auki on. Myöskin kanavat puhallettu ja neki pitäs olla auki. Suuttimissa ei ollu paskaa eli neki tsekattu. Voiko se vaikuttaa vanhuksen kylmä käynnistykseen et ilmanputsarissa ei oo pakkosarjalle imuputkee eli ei saa talviasentoon? Ja 1,6 ohc tosiaan kyseessä
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Katos kun kaasuttimessa pitää olla oikean kokoiset kaikki suuttimet ja säädöt kohdallaan ennen kuin se toimii oikein joka tilanteessa...myös ryyppy pitää olla oikein säädetty.


Jos kaasarin säädöt on perseellään, niin ei sen takia uutta / toista kaasaria hankita...varsinkaan jos senkin suuttimet on väärät.... :lol: :shock:
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja Walttu »

Tämän kyllä tiedän.1,6 ollu tuo kiinni en muista mitkä oli kiinni. Mihin suuntaan pitäs suutin kokoa ja mitä suutinta vaihtaa tai yleensä ottaen säätää et kylmänä toimii paremmin? Töistä kun lähdin niin toimii kunnolla vaikka nytkin pakkasta. Aamulla vaan ei tahdi toimia. Onko sitten kun kauemmin seisoo niin ei halua toimia....
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Jos se muutoin pelaa hyvin niin rikastimessahan siinä sillon jotain häikkää on.
Onko se autommaatti ryypyllä vai käsi?
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

jos dgav,niin lienee automaattiryypyllä :)
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mun mk1 Taunus ei lähtenny käyntiin vaikka kuinka pitkään starttasin ilman et laitoin ryyppyläpän kädellä täysin kiinni, sit lähti heti :D Tällä viikolla kokeiltu juttu. Eli mun tapauksessa pitää automaattiryyppyä säätää et menee varmasti kiinni ilman et joutuu käsin sen laittamaan...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
apukuski
Viestit: 145
Liittynyt: 10 Elo 2011, 12:12
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja apukuski »

Oisko se automaagi ryyppi paskana? Mulla olis muuten sellanen kärsällinen ilmanputsari. Mites hyvin sulla on sytkä kohillaan? Olis ajotuslamppukin jos haluat tarkemmin kattoo..
'73 Taunus 2d 1600
Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja Walttu »

Joo automaattiryypyllä on tosiaan. Ja sen verran on katottu et toimii et läpät on kylmänä kiinni ja lämmetessään aukee. Tuo rikastimen säätö mulle vaan ei oo ihan tuttu juttu millon se on oikeen sääjöissä? Läpät kokonaan kiinni kylmänä? Jonkun ohjeen mukaan tais olla jos en ihan väärin muista että 6 tai 8 mm tai jotain pitäs jäädä läpät auki. Ja eikös tyhjäkäynnin muuten pitäs olla vähän korkeemmalla sillo ku ryyppy on päällä? Ei nimitäin oo..
Sytkän oon kahtonu lampulla kohilleen. Helpoin varmaan ois ku vetäs vaijerilla ryypyn kun pitäs olla vaijeriki jossain. Miten ootte sen vaijerin kiinnittäny sinne ryypyn vipuun?
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Kylmänä ei toimi minunkaa coupe kunnolla (syyskeleillä), mut heti kun vähä lämpenee nii sit rupee toimii moitteettomasti. Omat taitonsa se vaatii että osaa pitää tuon kylmänä käynnissä, mulla ei tosiaan ole koko ryyppyosia tuossa kaasarissa. Manuaali malli on.

On se vissii aika hankala kiinnitellä automaattiryyppyyn vaijeria, luulisin?
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Eli se ryyppy ei toimi.

Kylmäkäynnistyksessä painetaan kaasu pohjaan ennen starttausta, tällöin rikastimelta kaasuläpille menevä vivusto liikkuu ja estää kaasuläppiä palaamasta kokonaan kiini. Tuon säätäminen on käytännössä sen läpille menevän tangon taivuttaminen sellaiseen pituuteen että kylmäkäyntikierrokset on sopivat, edellyttäen että sielä on kaikki osat oikein paikallaan. Sitä rikastimen jousikelloa tarvii säätää lähinnä jos läpät ei mene kiini tai aukia riittävän aikaisin.

Ihan hyvä se automaatti ryyppy on kun sitä ei ole rassattu tietämättä mitä tekee.
Rikastimen voi manualisoida ottamalla jousikellon pois ja siihen vipuun mitä jousi käyttää kiinnittää vaijerinipan ja kaasarin runkoon vaijerin kuorelle kiinnike, mutta silti sen kaasuläppiä avaavan vivuston pitää olla kunnossa ja säädetty. Tuli niitä itekin keskenkasvusena revittyä pois ja laitettua vaijeri mutta elämä on sittemmin opettanu arvostamaan mukavuuksia :lol:
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

kyllä mulla ainakin on dgav:ssa ruuvi,mistä tuota ryypyn tyhjäkäyntikierrosta voi nostaa,ei tarvii mitään tankoja väännellä.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

-70 luvun loppupuolen Webereissä on juu ruuvi säätö, vanhemmissa säädetään käyttötankoa tai vipua.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja Walttu »

Nyt kun rupesin itsekkin miettimään niin niinhän siellä ruuvvi on. Oisko kellään kuvaa siitä rikastimen vivustosta ni osais vähän kahtella onko oikein kasassa? Kiitoksia neuvoista!
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Walttu kirjoitti:Nyt kun rupesin itsekkin miettimään niin niinhän siellä ruuvvi on. Oisko kellään kuvaa siitä rikastimen vivustosta ni osais vähän kahtella onko oikein kasassa? Kiitoksia neuvoista!
Mul on uus DGAV, voin ottaa siitä kuvan. Toi galleria kun ei toimi, niin tarvis jonkun email osotteen mihin kuvan lähetän? :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Pasi_
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Loka 2014, 16:22

Viesti Kirjoittaja Pasi_ »

Mulla se jousikello on viallinen joten ryyppyläppä on aina auki. Kylmänä saa kyllä käynnistymään kaasua pumppaamalla, ja sitten kun on vähän lämmennyt pysyy itsekseen käynnissä...
Vastaa Viestiin