Sivu 3/5

Lähetetty: 06 Loka 2014, 19:40
Kirjoittaja JeeSe
Varmaan sitä tappia minkä ympärillä ne tasauspyörästön pikkurattaat pyörii..

Lähetetty: 06 Loka 2014, 19:56
Kirjoittaja p3
Juu, pienten tasauspyörien akseli sieltä yleensän lähtee liikkeelle, voi toki rattaatkin hajota.

Lähetetty: 06 Loka 2014, 23:42
Kirjoittaja Mois
p3 kirjoitti:Juu, pienten tasauspyörien akseli sieltä yleensän lähtee liikkeelle, voi toki rattaatkin hajota.
Nii, eiks se akseli oo lukittu putkisokalla?

Lähetetty: 07 Loka 2014, 08:09
Kirjoittaja Kullanderi
Joo yläpäästä oli irti se akseli ja ylempi ratas neljässä osassa siellä pinionin välissä :D Muuten ehjä perä :D Jostain keskustelusta just luin tuosta kuuluisasta sokasta, mitä sille kannattaa tehdä?

Lähetetty: 07 Loka 2014, 09:16
Kirjoittaja Mois
Kullanderi kirjoitti:Joo yläpäästä oli irti se akseli ja ylempi ratas neljässä osassa siellä pinionin välissä :D Muuten ehjä perä :D Jostain keskustelusta just luin tuosta kuuluisasta sokasta, mitä sille kannattaa tehdä?
Kyllähän se normaaliajoa kestää, kuminpolttaminen yleensä rikkoo sen. Joku kerto lyöneensä umpitapin sen putkisokan sisään ja hepanneensa hitsillä kiinni. Lukko tai vahvempi tasauspyörästö P100 Fordista olis parempi vaihtoehto :D Tommonen on se P100 tasauspyörästö, taisin rasavilille semmosen myydä: http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... pos=-17069

Lähetetty: 07 Loka 2014, 09:33
Kirjoittaja Vermilion
Itse meinasin just sanoa samaa.... kuminpoltto tuhoaa lukottoman Atlaksen todella nopeasti, mulla on yksi perä joka on melkein hajonnu.. siitä sais vielä kemppi perän jos haluais... Tosiaa suosittelen lukkoa Atlakseen, koska sen tapin kohdalta öljynkierto on vähän huono. Olen myös törmännyt tapaukseen jossa jäällä se tappi oli hitsautunnu kiinni öljynpuutteesta. Iso vaikutus tuohon on myös millaisia peräöljyjä käyttää.

Sellainen sana, niistä vakio lukoista, että ei nekään mitään hyviä ole. Tollanen Quife&ZF teräskuorinen lukko on sellaset käytännössä että niitä ei saa rikki millään normaali tavalla. Ennen hajoaa kaikki muut. Ne vakio 25% lukot niin niistä on joskus hajoillu niitä kuoria, mutta sekin todella harvinaista verrattuna tohon tappi ongelmaan. Itseasiassa voisin ehkä ottaa varoittavan kuvan minkä takia se leviää siitä tapin kohdalta.... tai siis mitä sille käy. Jossain tapauksessa kuulee sen, että se on hajoamassa siitä kohtaa.

Lähetetty: 07 Loka 2014, 11:27
Kirjoittaja Kullanderi
Mitä ristitappia tarkotat?

Lähetetty: 07 Loka 2014, 12:16
Kirjoittaja Mois
Kullanderi kirjoitti:Mitä ristitappia tarkotat?
Ristitappi on se minkä ympärilla ne 2 tasauspyörästön ratasta pyörii.

Lähetetty: 07 Loka 2014, 12:57
Kirjoittaja Kullanderi
Mitenhä tuo minun kommentti tänne asti pomppas? Kysyin sitä jo eilen :lol: Juu kävi mielessä myös tuo P100 lukko mutta ovat aika kiven alla... ja sitten toinen ongelma vois olla tuo asennus minulle... Nyt oon oppinut läksyni renkaan poltosta kantapään kautta, ajelen lipuvan arvokkaasti vaan tuolla kunhan perän saan paikalleen :lol:

Lähetetty: 07 Loka 2014, 13:08
Kirjoittaja Mois
Kullanderi kirjoitti:Mitenhä tuo minun kommentti tänne asti pomppas? Kysyin sitä jo eilen :lol: Juu kävi mielessä myös tuo P100 lukko mutta ovat aika kiven alla... ja sitten toinen ongelma vois olla tuo asennus minulle... Nyt oon oppinut läksyni renkaan poltosta kantapään kautta, ajelen lipuvan arvokkaasti vaan tuolla kunhan perän saan paikalleen :lol:
Toi ei oo P100 lukko vaan ihan tavallinen tasauspyörästö ja niitä on hyvin saatavilla Briteistä, oon 2 kpl sieltä tilannu :D

Lähetetty: 07 Loka 2014, 13:11
Kirjoittaja Kullanderi
Meneekö lukot Bolt on paikalleen? Onko Transitissa ja P100:ssa sama?

Lähetetty: 07 Loka 2014, 16:00
Kirjoittaja Muurahainen
Kullanderi kirjoitti:Meneekö lukot Bolt on paikalleen? Onko Transitissa ja P100:ssa sama?
Transitissa ei tietääkseni ole sama.

Jos joku tietää paremmin voi oikaista.

Lähetetty: 07 Loka 2014, 16:27
Kirjoittaja Mois
Transitista en tosiaan tiedä, P100 tasauspyörästö on ainakin "bolt on", tietysti pitää shimmata laakerit eli välityksen välykset kohdilleen.

Lähetetty: 07 Loka 2014, 18:14
Kirjoittaja p3
Edullisin on hitsauttaa se hajonnut tasauspyörästö tönkkiin :roll: jos nimittäin tykkää kumia poltella, siitäkin kyllä seuraa ongelmia, eli vetarit katkeilee jos perä pääsee pompottamaan.

Lähetetty: 07 Loka 2014, 18:18
Kirjoittaja Kullanderi
Laitan minä sen toisen Ison-Aatun tuohon nyt kiinni mut jos tulevaisuudess jotain kehittelis tuolle hajonneelle kun se nyt on irti