Sivu 2/5

Lähetetty: 04 Loka 2014, 18:39
Kirjoittaja JeeSe
Jos nyt ymmärsin oireet oikein, niin tassauspyörästö ilmeisesti on hajaantunut.

Renkaat pyörii omineen, kun vetoakselin päät ei ole enää missään kiinni ja perä taas ei enää pyöri, kun pikkurattaat on karanneet ja niistä toinen on siellä pinjonin välissä..

Lähetetty: 04 Loka 2014, 18:58
Kirjoittaja Kullanderi
Nii minäki sumplin mutta lyödään maanantaina lukkoon ku avaan sen perän...

Lähetetty: 04 Loka 2014, 19:43
Kirjoittaja Mois
Haet multa sitten "kalaautolla" ehjemmän pikkuperän ;)

Lähetetty: 04 Loka 2014, 19:53
Kirjoittaja Kullanderi
On minulla tuo toinen raato-taunus mistä uuden ison aatun saan :wink: mutta nyt kiinnostaa tietää et voiko tosiaan särkyä yhtäaikaa perä sekä loota... aivan sama mitä hajoaa, uutta vaan tilalle :lol:

Lähetetty: 04 Loka 2014, 20:02
Kirjoittaja Mois
Kullanderi kirjoitti:On minulla tuo toinen raato-taunus mistä uuden ison aatun saan :wink: mutta nyt kiinnostaa tietää et voiko tosiaan särkyä yhtäaikaa perä sekä loota... aivan sama mitä hajoaa, uutta vaan tilalle :lol:
Jos se hajonnu on iso aatu, niin tuo se sitte mulle, maksan jotain :D

Lähetetty: 04 Loka 2014, 20:33
Kirjoittaja Kullanderi
Tuon vaan käyttökelvottomat osat :D ja kyllä, tuo hajonnut(kin?) on kyllä iso aatu

Lähetetty: 04 Loka 2014, 23:44
Kirjoittaja Muurahainen
Kullanderi kirjoitti:Ei pyöri, olipa vaihde vapaalla tai ei. Renkaat pyörii kyllä. Mutta jos pyöritän toista rengasta niin toinen ei pyöri. Eli eikö silloin viittaa tasauspyörästön lukkoon?
Jos nostat vaan toisen pyörän ylös pitäisi kardaanin pyöriä kun pyörittää renkaasta.
Jos ei pyöri: perä soseena tai laatikosta kaksi vaihdetta päällä samaan aikaan.

Lähetetty: 04 Loka 2014, 23:46
Kirjoittaja Muurahainen
Kullanderi kirjoitti:On minulla tuo toinen raato-taunus mistä uuden ison aatun saan :wink: mutta nyt kiinnostaa tietää et voiko tosiaan särkyä yhtäaikaa perä sekä loota... aivan sama mitä hajoaa, uutta vaan tilalle :lol:
Kaippa se voi hajota vaikka ensin laatikosta ja se rysäys rikkoo sitten samalla perän.

Lähetetty: 04 Loka 2014, 23:47
Kirjoittaja Kullanderi
Juurikin noin menee, epäilen tuota ekaa vaihtoehtoa

Lähetetty: 05 Loka 2014, 10:05
Kirjoittaja p3
Meniskö se perä ensin kun kestää huomattavasti suurempia voimia, mutta melkeen kaikkihan on mahollista.

Lähetetty: 05 Loka 2014, 20:13
Kirjoittaja JeeSe
Kyllähän se lootakin voi antautua, jos yhtäkkiä perä pysähtyy.
Ooppelin laatikosta joskus ainakin meni sivuakseli poikki ja rattaat rikki, kun nosti vaan kytkimen liian rivakasti kakkoselle vaihtaessa.. :roll:

Lähetetty: 06 Loka 2014, 10:07
Kirjoittaja Kullanderi
JeeSe:n arvaus osu oikeaan, samaa mitä ite päättelin. Laitoin tuonne FB-ryhmään kuviaki tasauspyörästön kunnosta :D .... Joo elikkä vielä perän vaihtoon pääsee, mitä kannattaa ottaa huomioon kun laitan uuden taka-akselin tuosta raato-Coupesta? En oo perää vaihtanu koskaan

Lähetetty: 06 Loka 2014, 13:27
Kirjoittaja duster73
miettimättä tuli mieleen,että tiukkaa tukivarsien kiinnitykset lopulliseen tiukkuuteen,kun auto on renkailla täydellä painolla.asettuu puslat oikeisiin asentoihin.

Lähetetty: 06 Loka 2014, 16:37
Kirjoittaja p3
Tsekkaa ja varmista ristitapin lukitus ennenku alat paikalleen laittamaan niin ei käy niin helposti samanlailla uudestaan.

Lähetetty: 06 Loka 2014, 18:04
Kirjoittaja Kullanderi
Mitä ristitappia tarkotat?