Silmälaakerin irrotus
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Silmälaakerin irrotus
Hermot menee, 4 tuntia jyystäny silmälaakerin ulkokoolia irti. On poralla kavennettu seinämää ja taltoista hakattu päät paskaks mutta se kooli saatana on ja pysyy siellä kampuran päässä. Ei tuu enää mitään mieleen millä kaivaa sitä sieltä... Porata ei oikein enää uskalla että ei tule uraa laakeripesään...
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Tuossa oli neulalaakeri jossa on ulkokooli. Omatekoisella ulosvetäjällä lähti neulalaakeri "runkoineen" mutta tosiaan se kooli jäi... eipä kehtais enää hakata tappia kiinni tuonne kooliin kun ne seinämät ei ole enää tasapaksut... kumpa oiskin ollu pelkkä neulalaakeri ilman koolia... millähän tuon nyt saatana tuolta kaivaa pois
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Porasin koolia lisää ja meni vahingossa läpi, oli edelleen erittäin tiukassa. Taltan päästä muotoilin kuperan ja ohuen niin lähtihän se mutta ura jäi sinne laakeripesään. Jos nyt hajottaa tuon laakerin sen uran takia niin täytyy sitten teetättää tuommonen koolilla oleva neulalaakeri. Varmaan normaali laakerirasva käy? Litiumpohjaista Teboil Multipurpose Greasea löytyy jossa käyttölämpötila -30...120.
Tosiaan tästä tuli hyvä topic, jos jollakin on vastaisuudessa samoja ongelmia. En ainakaan haulla löytänyt vastaava
Tosiaan tästä tuli hyvä topic, jos jollakin on vastaisuudessa samoja ongelmia. En ainakaan haulla löytänyt vastaava
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
ja miksi näin ei kannattaisi?? itellä ainakin oli ongelmana ettei löytyny koolilla olevaa sopivan kokosta.Riku kirjoitti:Et kai sinä ole kampiakselin päähän laittamassa neulalaakeria, missä ei ole ulkokoolia?Kullanderi kirjoitti:Jos nyt hajottaa tuon laakerin sen uran takia niin täytyy sitten teetättää tuommonen koolilla oleva neulalaakeri.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu kirjoitti:ja miksi näin ei kannattaisi?? itellä ainakin oli ongelmana ettei löytyny koolilla olevaa sopivan kokosta.Riku kirjoitti:Et kai sinä ole kampiakselin päähän laittamassa neulalaakeria, missä ei ole ulkokoolia?Kullanderi kirjoitti:Jos nyt hajottaa tuon laakerin sen uran takia niin täytyy sitten teetättää tuommonen koolilla oleva neulalaakeri.
Ei ole tuo kampiakselin pään poraus tarkoitettu olemaan suoraan laakerin neuloja vasten. Pinnanlaatu ei riitä siihen, eikä välttämättä kovuus. Joko laakeri tai kampiakseli rupeaa kulumaan sieltä.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
On tota tommosta laakerikehää jo useampi käyttänny onnistuneesti Pronssihela tosiaan yks vaihtoehto tai sitte kampiakselin silmälaakerin reiän suurentaminen tai kytkinakselin ohentaminen.
Noissa vanhemmissa kutosissa kun on se kampiakselin silmälaakerin reikä 19 mm mittanen ja V6 Type9 laatikon kytkinakselinpää 15 mm paksu, niin sopivaa silmälaakeria ei noilla mitoilla löydy. Pronssiheloja tais löytyä valmiina, Gepardilta ainakin jotain heloja joskus ostin
Löytyhän noita kaikennäkösiä pronssipuslia, tossa käypänen tähän kyseiseen tapaukseen:
http://www.motomobil.com/gearbox-manual ... 743-1.html
Ja tossa muita konversioita
http://www.motomobil.com/gearbox-manual ... 110-2.html
http://www.burtonpower.com/spigot-beari ... 95874.html
http://www.motomobil.com/gearbox-manual ... 742-4.html
Leivälläkin voi onnistua http://youtu.be/dfDV982g4XM
Noissa vanhemmissa kutosissa kun on se kampiakselin silmälaakerin reikä 19 mm mittanen ja V6 Type9 laatikon kytkinakselinpää 15 mm paksu, niin sopivaa silmälaakeria ei noilla mitoilla löydy. Pronssiheloja tais löytyä valmiina, Gepardilta ainakin jotain heloja joskus ostin
Löytyhän noita kaikennäkösiä pronssipuslia, tossa käypänen tähän kyseiseen tapaukseen:
http://www.motomobil.com/gearbox-manual ... 743-1.html
Ja tossa muita konversioita
http://www.motomobil.com/gearbox-manual ... 110-2.html
http://www.burtonpower.com/spigot-beari ... 95874.html
http://www.motomobil.com/gearbox-manual ... 742-4.html
Leivälläkin voi onnistua http://youtu.be/dfDV982g4XM
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Äänet tuolle "muurahaisen" keinolle, meillä on ollut type9 askista laikattu kytkinakseli tallilla kytkimen sovitusta varten ja myös muutaman kytkinakselin ulkokoolillisen neulalaakerin tuolla lyönyt irt. Kyllä ne väljemmälläkin akselilla on irronnut kun vaan on tarpeeksi paksu vaseliini ja sitä tappia lyö esim siplexillä kunnolla, ei siis mitään silittelyä Suoja lasit ei sit oo pahitteeks, saattaa sieltä nimittäin hiukan se vaseliinkin lentää samalla
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone