Elikkä kyseessä 2.0ohc 205 lohko is:n kannella, paljoko porukka laskenu kantta ja mikä kannattavaa? Tulossa jäärata riesaan ja kaveriks kireempää nokkaa, siistimistä, ehkä tuplat yms. Ja alakerta vakio eikä tehotavotteet mitenkään huimat, alkuun oli tarkotus vaihtaa pahvi mutta taas lähti mopo käsistä ku sai kannen irti.
Kuinkas tuo laskeminen on vaikuttanu nokan ajotukseen? Tietysti vaikuttaa paljoko laskee mutta onko suoraan laitettava säädettävä nokkapyörä vai muuten kikkailtavis?
ohc kannen lasku ja nokan ajoitus
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: ohc kannen lasku ja nokan ajoitus
Puoli hammasta siirtyy nokkapyörä laittamalla toisin päin, ja apuakselin pyörällä varttihampaan. Itse en ole kokeillut, mutta näin olen kuullut.Hautala kirjoitti:Tietysti vaikuttaa paljoko laskee mutta onko suoraan laitettava säädettävä nokkapyörä vai muuten kikkailtavis?
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Itse taannoin viilasin kiilauran reilusti leveäksi ja shimmasin sitten kiilaurasta kaljatökistä leikatuilla lisuilla kohdilleen. Se 134 nokka on pirun hyvä noin 150 heppaan asti. Vakio DGV:llä irtoaa se 135. Joku kympin ruttu on tuolle nokalle ihan jees ja dekkivälys tiukaksi. Työläs tuo OHC on tehdä, mutta hyvin se sitten vastaakin.