ohc kannen lasku ja nokan ajoitus

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ohc kannen lasku ja nokan ajoitus

ViestiKirjoittaja Hautala » 11 Syys 2014, 22:37

Elikkä kyseessä 2.0ohc 205 lohko is:n kannella, paljoko porukka laskenu kantta ja mikä kannattavaa? Tulossa jäärata riesaan ja kaveriks kireempää nokkaa, siistimistä, ehkä tuplat yms. Ja alakerta vakio eikä tehotavotteet mitenkään huimat, alkuun oli tarkotus vaihtaa pahvi mutta taas lähti mopo käsistä ku sai kannen irti.

Kuinkas tuo laskeminen on vaikuttanu nokan ajotukseen? Tietysti vaikuttaa paljoko laskee mutta onko suoraan laitettava säädettävä nokkapyörä vai muuten kikkailtavis?
Hautala
 
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Loka 2009, 09:47
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: ohc kannen lasku ja nokan ajoitus

ViestiKirjoittaja Riku » 11 Syys 2014, 22:55

Hautala kirjoitti:Tietysti vaikuttaa paljoko laskee mutta onko suoraan laitettava säädettävä nokkapyörä vai muuten kikkailtavis?


Puoli hammasta siirtyy nokkapyörä laittamalla toisin päin, ja apuakselin pyörällä varttihampaan. Itse en ole kokeillut, mutta näin olen kuullut. :D
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Riku
 
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

ViestiKirjoittaja Mois » 11 Syys 2014, 22:59

Jokkismiehet viilaa vaan kiilauraa leveemmäks :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7785
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja ft79 » 12 Syys 2014, 20:43

hmm... jos nokkapyörä ja apulaitepyörä ovat erilaisia niin se selittää
muutamia juttuja menneisyydestä... :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
ft79
 
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

ViestiKirjoittaja Stefa » 24 Syys 2014, 21:43

Itse taannoin viilasin kiilauran reilusti leveäksi ja shimmasin sitten kiilaurasta kaljatökistä leikatuilla lisuilla kohdilleen. Se 134 nokka on pirun hyvä noin 150 heppaan asti. Vakio DGV:llä irtoaa se 135. Joku kympin ruttu on tuolle nokalle ihan jees ja dekkivälys tiukaksi. Työläs tuo OHC on tehdä, mutta hyvin se sitten vastaakin.
Stefa
 
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: MSN [Bot] ja 2 vierailijaa