Sivu 2/2

Lähetetty: 11 Syys 2014, 22:30
Kirjoittaja Muurahainen
p3 kirjoitti:Hiottujahan ne uudesta aihiosta tehdytkin on, mikä ongelma siinä on kun pintakäsittelyt tehään asianmukasesti ja olettaisin tunnettujen nokkapajojen näin tekevän.
Onhan se nokka mahollista hiotuttaa kotomaassakin.
No siinä just. Sen hiotun voi teettää täälläkin.

OHC koneissa perusympyrän pieneneminen on tosin paljon enemmän ongelma kuin näissä OHV malleissa.

V6 nokka-akselit

Lähetetty: 12 Syys 2014, 19:29
Kirjoittaja SporttiJanne
Täältä niitä V6 nokkakeppejä vielä löytyy heti toimitukseen, mutta vähiin käy...
http://sporttiauto.com/kauppa/index.php ... 66_123_124

Lähetetty: 02 Loka 2014, 14:49
Kirjoittaja TaunusVolvo2.3
KYLLÄ BURTONILTA NÄKÖJÄÄN SAI VIELÄ NOKKIA TUOHON KUTOSEEN. NOKKIA OLI KOLMENLAISIA, REGRIND ELI HIOTTU, NEW ELI UUSI JA EXCHANGE JOSTA EN TIEDÄ MIKÄ ON MUTTA POSTISSA TULI HIOMATON UUSI NOKKA KUN TILASIN NOKAN NEW!

Lähetetty: 02 Loka 2014, 15:08
Kirjoittaja Vermilion
Jyrkempiä nokkia oli varastossa/pienellä laakerilla, mutta uusia ei kuulemma ole enään tulossa.
Paitsi hiottuja

" Piper camsilta viesti"

Thank you for your email.

I'm afraid we do not have large bearing blank camshafts in stock, although we are able to reprofile standard items.

This service usually takes 3-5 days and is charged at £140.00+VAT for your engine.

If you would like to proceed with this, you will need to send your cams to the following address:

"Rallyrace ukko sanoi, että ei enään kuulemma saatavilla uusia PiperCamseja eikä KentCamsejä"


Larkspeediltä taitaa olla nykyään ainut josta saa noita "uusia" nokkia.
Motomobil ei enään myy kuin vakionokkia, jos myy niin olen katsonut väärin.
Minusta sieltä sai KentCamsin nokkia noin 5-v takaperin.

Lähetetty: 02 Loka 2014, 16:51
Kirjoittaja Mois
TaunusVolvo2.3 kirjoitti:KYLLÄ BURTONILTA NÄKÖJÄÄN SAI VIELÄ NOKKIA TUOHON KUTOSEEN. NOKKIA OLI KOLMENLAISIA, REGRIND ELI HIOTTU, NEW ELI UUSI JA EXCHANGE JOSTA EN TIEDÄ MIKÄ ON MUTTA POSTISSA TULI HIOMATON UUSI NOKKA KUN TILASIN NOKAN NEW!
Mulle väitti Burtonin myyjä kivenkovaan että ei saa enää uusia nokkia, vanha pitää lähettää tilalle, mut kysyinkin kyllä pienemmillä laakereilla olevia nokkia, niillä sitten nähtävästi löytyy vielä isommilla laakereilla olevia uusiakin nokkia.

Re: V6T3 nokka

Lähetetty: 14 Helmi 2017, 18:06
Kirjoittaja 96taunus
Moron!
Kattelin noita CompCamsin akseleita tollaseen 2 litraseen kaasari koneeseen.(kaasari ruiskukin vois tulla joskus). Pikkasen kansia avarrettu ja isommilla venoilla. Puristukset pyrin saamaan johonkin 10:n korville.
Koneesta olis hyvä tulla alhaalta vääntävä eikä mitään kierroskonetta, eli ihan peruskamaa.

Mikähän noista vois olla järkevin vaihtoehto kun alkuperänen nokka on imeisesti seuraavanlainen:
256 astetta (en tiedä mistä kohtaa mitattu)
imu aukee 20
imu kiinni 56
pako aukee 62
pako kiinni 14
nokalla nostoo 6,5mm

Elikä tämmösiä vaihtoehtoja:
http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... d=783&sb=2
http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... d=784&sb=2
http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... d=785&sb=2

Tietysti jos jollakin olis jo perstuntumaa millä arvoilla kannattais nokkaa ajatella, voihan semmosen sitten vaikka hiomalla tehdä.

Re: V6T3 nokka

Lähetetty: 13 Maalis 2017, 13:44
Kirjoittaja 96taunus
Minkälaisilla nostoilla vielä pärjää alkuperäisillä venajousilla jos asteet pysyy kutakuinkin alkuperäisinä mutta nostoja tulis lisää?