V6T3 nokka

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

ViestiKirjoittaja Muurahainen » 11 Syys 2014, 22:30

p3 kirjoitti:Hiottujahan ne uudesta aihiosta tehdytkin on, mikä ongelma siinä on kun pintakäsittelyt tehään asianmukasesti ja olettaisin tunnettujen nokkapajojen näin tekevän.
Onhan se nokka mahollista hiotuttaa kotomaassakin.


No siinä just. Sen hiotun voi teettää täälläkin.

OHC koneissa perusympyrän pieneneminen on tosin paljon enemmän ongelma kuin näissä OHV malleissa.
Muurahainen
 
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

V6 nokka-akselit

ViestiKirjoittaja SporttiJanne » 12 Syys 2014, 19:29

Täältä niitä V6 nokkakeppejä vielä löytyy heti toimitukseen, mutta vähiin käy...
http://sporttiauto.com/kauppa/index.php ... 66_123_124
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Avatar
SporttiJanne
 
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)

ViestiKirjoittaja TaunusVolvo2.3 » 02 Loka 2014, 14:49

KYLLÄ BURTONILTA NÄKÖJÄÄN SAI VIELÄ NOKKIA TUOHON KUTOSEEN. NOKKIA OLI KOLMENLAISIA, REGRIND ELI HIOTTU, NEW ELI UUSI JA EXCHANGE JOSTA EN TIEDÄ MIKÄ ON MUTTA POSTISSA TULI HIOMATON UUSI NOKKA KUN TILASIN NOKAN NEW!
Taunus 2.8 V6
TaunusVolvo2.3
 
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
Paikkakunta: Kempele

ViestiKirjoittaja Vermilion » 02 Loka 2014, 15:08

Jyrkempiä nokkia oli varastossa/pienellä laakerilla, mutta uusia ei kuulemma ole enään tulossa.
Paitsi hiottuja

" Piper camsilta viesti"

Thank you for your email.

I'm afraid we do not have large bearing blank camshafts in stock, although we are able to reprofile standard items.

This service usually takes 3-5 days and is charged at £140.00+VAT for your engine.

If you would like to proceed with this, you will need to send your cams to the following address:

"Rallyrace ukko sanoi, että ei enään kuulemma saatavilla uusia PiperCamseja eikä KentCamsejä"


Larkspeediltä taitaa olla nykyään ainut josta saa noita "uusia" nokkia.
Motomobil ei enään myy kuin vakionokkia, jos myy niin olen katsonut väärin.
Minusta sieltä sai KentCamsin nokkia noin 5-v takaperin.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1382
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

ViestiKirjoittaja Mois » 02 Loka 2014, 16:51

TaunusVolvo2.3 kirjoitti:KYLLÄ BURTONILTA NÄKÖJÄÄN SAI VIELÄ NOKKIA TUOHON KUTOSEEN. NOKKIA OLI KOLMENLAISIA, REGRIND ELI HIOTTU, NEW ELI UUSI JA EXCHANGE JOSTA EN TIEDÄ MIKÄ ON MUTTA POSTISSA TULI HIOMATON UUSI NOKKA KUN TILASIN NOKAN NEW!


Mulle väitti Burtonin myyjä kivenkovaan että ei saa enää uusia nokkia, vanha pitää lähettää tilalle, mut kysyinkin kyllä pienemmillä laakereilla olevia nokkia, niillä sitten nähtävästi löytyy vielä isommilla laakereilla olevia uusiakin nokkia.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7730
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

Re: V6T3 nokka

ViestiKirjoittaja 96taunus » 14 Helmi 2017, 18:06

Moron!
Kattelin noita CompCamsin akseleita tollaseen 2 litraseen kaasari koneeseen.(kaasari ruiskukin vois tulla joskus). Pikkasen kansia avarrettu ja isommilla venoilla. Puristukset pyrin saamaan johonkin 10:n korville.
Koneesta olis hyvä tulla alhaalta vääntävä eikä mitään kierroskonetta, eli ihan peruskamaa.

Mikähän noista vois olla järkevin vaihtoehto kun alkuperänen nokka on imeisesti seuraavanlainen:
256 astetta (en tiedä mistä kohtaa mitattu)
imu aukee 20
imu kiinni 56
pako aukee 62
pako kiinni 14
nokalla nostoo 6,5mm

Elikä tämmösiä vaihtoehtoja:
http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=783&sb=2
http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=784&sb=2
http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=785&sb=2

Tietysti jos jollakin olis jo perstuntumaa millä arvoilla kannattais nokkaa ajatella, voihan semmosen sitten vaikka hiomalla tehdä.
96taunus
 
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: V6T3 nokka

ViestiKirjoittaja 96taunus » 13 Maalis 2017, 13:44

Minkälaisilla nostoilla vielä pärjää alkuperäisillä venajousilla jos asteet pysyy kutakuinkin alkuperäisinä mutta nostoja tulis lisää?
96taunus
 
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Edellinen

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron