Nippelitietoa??

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

N.O.S

Nippelitietoa??

Viesti Kirjoittaja N.O.S »

Ihan vaan tuli mietityksi tällaisia asioita omaa taunusta tarkastellessa. Eli mikä on ´80 2.0 OHC:n
-paino
-painojakauma
-ilmanvastuskerroin (onko korkea verrattuna nykyautoihin, olisi hyvä saada tarkka luku)
-1.6 tankin koko (onko sama kuin 2.0)
- huippunopeus
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Tankin koko 54 litraa, sama kaikissa Taunuksissa.

Muita tietoja voisi yrittää etsiskellä vanhoista autolehtien koeajoista. Mm. Tuulilasissa on koeajettu kolmos-koppainen loppuvuodesta -79. Omistan ko. numeron mutta se on tällä hetkellä 120 km päässä...
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

paino on 1050kg uudemissa ainakin tossa mun mk1 on painoksi merkattau 980kg
matalan pudjetin kulkineet...
taunus mkII
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII »

1.6 ohc:n paino ajokunnossa 1010kg ja painojakauma ajokunnossa % = 57,4/42,6 (lähde:TM 17/76) kun taas TM 12/78 1000kg ja 59/41.
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Oivallista nippelitietoa! Mutta mitähän ne ovat onnistuneet tuosta tanarin perästä keventämään kun saman korimallin aikana on paino pudonnut ja jakauma siirtynyt etupainoisemmaksi? Olisiko ollut 4- ja 2-ovista sekoitettuna ja sopivasti vielä hieman eri polttoainemäärällä ja vararengas/työkalukonfiguraatiolla?
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Mites muuten ne akun paikat siinä lämppärin moottorin vieressä, onko ne siirretty siihen vai onko jossain mallissa se valmiiksi siinä?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
teekoo
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Marras 2004, 10:11
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja teekoo »

Taco kirjoitti:Mites muuten ne akun paikat siinä lämppärin moottorin vieressä, onko ne siirretty siihen vai onko jossain mallissa se valmiiksi siinä?
III-korisissa akun paikka on siinä ihan tehtaalta asti.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

tosi tuunarit on siirtäny akun jo konttiin :lol:
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

tanari kirjoitti:tosi tuunarit on siirtäny akun jo konttiin :lol:
ninku minäki http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =25&pos=11
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Mites muuten tämä Ford Mondeon 2.5 kutonen? Meniskö takavetooseen kuinka heittämällä? Sopivuudet laatikoihin? Koneenkorvat ja putket nyt onnistuisi rakentamaan.

Ja toisinpäin, miten sitten sopisi 2.9 cossun pata mondeoon...

Joku on ollut koko yön duunissa ja päässä jotain mystistä...
Sedan GT '73
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

taunusstyle kirjoitti:
tanari kirjoitti:tosi tuunarit on siirtäny akun jo konttiin :lol:
ninku minäki http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =25&pos=11
voi jumalauta toi on kamalan näkönen viritys! .. pistä nyt ihmeessä vähä paremmin ja siistimmän näkösesti. :roll:
matalan pudjetin kulkineet...
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Sumu kirjoitti:Mites muuten tämä Ford Mondeon 2.5 kutonen? Meniskö takavetooseen kuinka heittämällä? Sopivuudet laatikoihin? Koneenkorvat ja putket nyt onnistuisi rakentamaan.

Ja toisinpäin, miten sitten sopisi 2.9 cossun pata mondeoon...

Joku on ollut koko yön duunissa ja päässä jotain mystistä...
2.5 ei sovi takaveto laatikoihin, tarttee sovitteen, startin kanssa sitten myös? eikai siinä muuta koneenkorviahan saa tehtyä.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

tanari kirjoitti:
taunusstyle kirjoitti:
tanari kirjoitti:tosi tuunarit on siirtäny akun jo konttiin :lol:
ninku minäki http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =25&pos=11
voi jumalauta toi on kamalan näkönen viritys! .. pistä nyt ihmeessä vähä paremmin ja siistimmän näkösesti. :roll:
huomio se on kesken vielä peräkontista. kaikki aikanaan
Avatar
voorti
Viestit: 58
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 11:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja voorti »

Mulla gx 82 1.6 ,onnistuin tankkaan tässä 56 litraa tankkiin mitehän se on mahdollista jos 54 litran tankki? :shock:
Jestapa jepulis!
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

voorti kirjoitti:Mulla gx 82 1.6 ,onnistuin tankkaan tässä 56 litraa tankkiin mitehän se on mahdollista jos 54 litran tankki? :shock:
täyttöputki on varmaankin 2litraa?
matalan pudjetin kulkineet...
Vastaa Viestiin