Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Ihan vaan tuli mietityksi tällaisia asioita omaa taunusta tarkastellessa. Eli mikä on ´80 2.0 OHC:n
-paino
-painojakauma
-ilmanvastuskerroin (onko korkea verrattuna nykyautoihin, olisi hyvä saada tarkka luku)
-1.6 tankin koko (onko sama kuin 2.0)
- huippunopeus
Muita tietoja voisi yrittää etsiskellä vanhoista autolehtien koeajoista. Mm. Tuulilasissa on koeajettu kolmos-koppainen loppuvuodesta -79. Omistan ko. numeron mutta se on tällä hetkellä 120 km päässä...
Oivallista nippelitietoa! Mutta mitähän ne ovat onnistuneet tuosta tanarin perästä keventämään kun saman korimallin aikana on paino pudonnut ja jakauma siirtynyt etupainoisemmaksi? Olisiko ollut 4- ja 2-ovista sekoitettuna ja sopivasti vielä hieman eri polttoainemäärällä ja vararengas/työkalukonfiguraatiolla?
Mites muuten tämä Ford Mondeon 2.5 kutonen? Meniskö takavetooseen kuinka heittämällä? Sopivuudet laatikoihin? Koneenkorvat ja putket nyt onnistuisi rakentamaan.
Ja toisinpäin, miten sitten sopisi 2.9 cossun pata mondeoon...
Joku on ollut koko yön duunissa ja päässä jotain mystistä...
Sumu kirjoitti:Mites muuten tämä Ford Mondeon 2.5 kutonen? Meniskö takavetooseen kuinka heittämällä? Sopivuudet laatikoihin? Koneenkorvat ja putket nyt onnistuisi rakentamaan.
Ja toisinpäin, miten sitten sopisi 2.9 cossun pata mondeoon...
Joku on ollut koko yön duunissa ja päässä jotain mystistä...
2.5 ei sovi takaveto laatikoihin, tarttee sovitteen, startin kanssa sitten myös? eikai siinä muuta koneenkorviahan saa tehtyä.