venttiilinvarren kumin vaihto?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
(Juippi)
Viestit: 20
Liittynyt: 15 Heinä 2009, 14:45
Paikkakunta: Jyväskylä

venttiilinvarren kumin vaihto?

Viesti Kirjoittaja (Juippi) »

Tarttis vaihtaa tohon 1,6 ohc nuo kumit niin kertokaas miten se tehään kun ei tunnu löytyvän oikein vinkkejä mistään. Löytyy semmonen paineilmaliitin tulpanreikään millä saadaan venttiili pysymään yläällä.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Paininvipu pois tieltä, mäntä alakuolokohtaan ja paineet pyttyyn, otat venttiilin lautaseen sopivan holkin ja napautat vasaralla lautasen lukoista irti, sitte tarvis olla sopiva vipuvarsi jossa esim. prikka lautasen kohdalla ja sillä vivutaan jousta kasaan jolloin lukot saa magneetilla nostettua pois.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ite kyl laittasin männän yläkuolokohtaan, ettei vahingos tipu venttiili pyttyyn. Niin vaihdoin ite Cologneen ne kumit. Vaihde päälle sekä käsijarru, et se mäntä ei lähde karkuun :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Mun ohje on,että eka purat kaikki vipat pois. Sit aina muki ykk ja paine pyttyyn ja vaihde+käppäri päälle. Sit vaan siihen sopivalla työkalulla painat jousta alas,että saat lukot pois.sit vaan jousi pois,vanha kumi pois,uusi tilalle romut läjään venttiilin säätö,koppa kiinni ja vetoja!
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
(Juippi)
Viestit: 20
Liittynyt: 15 Heinä 2009, 14:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja (Juippi) »

mitehän se mäntä saatas pysyyn paikoillaan kun moottori on konepukissa? :?
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

(Juippi) kirjoitti:mitehän se mäntä saatas pysyyn paikoillaan kun moottori on konepukissa? :?
Teet jonkun raudan mikä tulee vaihdelaatikon kiinnityspultin reikiin kiinni ja siihen joku "väkänen" vauhtipyörän hammaskehää vasten joka estää konetta pyörimästä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

ruuvimeisseli kytkinasetelman kiinnitys reiästä läpitte, olikohan startinpuolella joku kolo mihin istu kivasti..
näin on tähänasti toimittu.. :)
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Tunkee pyttyyn narua jos ei luota paineilmaan. Eikä se venttiili tainnu 1.6 ees mahtua tippumaan kokonaan pois ohjurista, ei sitä ny tieten tarvi kokeilemaan mennä :lol:
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
(Juippi)
Viestit: 20
Liittynyt: 15 Heinä 2009, 14:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja (Juippi) »

thänksit näistä .eiköhän näillä vinkeillä onnistu.
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

No jos kerran kone on pukissa, niin itse ottasin kannen auki kokonaan ja läppäisin venttiilit samalla.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Joskus vaihdoin kumit tosiaankin tunkemalla narua pyttyyn ja vipuamalla sopivalla kiintoavaimella nokka-akselin alta. Tuohon on joku työkalukin olemassa autotarvikeliikkeissä.
Jos kone on jo muutenkin irti niin tekisin tosiaan sen venttiilien läppäyksen ja samalla saa uuden kansipahvin niin kiertää vesi nelospytylläkin asti.
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Joo jos kone on irti niin ehdottomasti sitten kansikin irti, samalla vaivalla menee.. suosittelen kanssa lisäks venojen läppäystä samalla, sekään ei iso homma ole
Avatar
(Juippi)
Viestit: 20
Liittynyt: 15 Heinä 2009, 14:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja (Juippi) »

mitäs tällä venojen läppäyksellä tarkoitetaan ja mites se sitten tehään.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vastaa Viestiin