vauhtipyörä 1.6 ohc

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
(Juippi)
Viestit: 20
Liittynyt: 15 Heinä 2009, 14:45
Paikkakunta: Jyväskylä

vauhtipyörä 1.6 ohc

Viesti Kirjoittaja (Juippi) »

Otin tossa vauhtipyörän irti koneesta kun piti saada moottori konepukkiin kiinni niin tuli jälkeenpäin vasta mieleen että onko vauhtipyörällä mitään väliä onko se missä asennossa kun laitan sen takasin kun ei tullut merkattua millään lailla? Kiinnitys varmaankin onnistuu vanhoilla pulteilla kun laittaa kierrelukitetta?
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

ei sillä juurikaan mitään merkitystä oo vakio koneessa. enkä ite oo edes lukitetta käyttänyt.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

sama juttu.. eipä ole ikinä tullu asentoa katottua, eikä edes lukitetta laitettua väliin..

jos kytkinasetelman laitat vanhoilla pulteilla niin tarkkana sitten..
itselle ainakin kertaalleen osunut kohdalle kertakäyttö pultit jotka
meni oikeastaan samantien poikki kun rupesi kiristämään.. :roll:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Käy ostamassa jostain lähi liikeestä kovuusluokkaa 12.9 olevan kovat "mustat" pultit.
Vakio vauhtipyörän pultit on yleensä kovuusluokkaa 10.9.

Pultit ei paljon maksa ja laita kierrelukitetta samalla, ei ole kiva jos se limppu lähtee sieltä
irti. Tulee aika paljon kalliimmaksi se remontti kuin pultit.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin