Sivu 2/2

Lähetetty: 06 Kesä 2014, 13:20
Kirjoittaja esko
[quote="samiharju"]Laturi kävi itseäni viisaammalla miehellä perusremontissa, latasi sen jälkeen 11 volttia mutta edelleen miinusta... Vaikka kuinka kauan käyttää autoa ja räpsiiä virtaa laturin napoihin, ei napaisuus käänny.

Tänään otin laturin TAAS irti, purkasin atomeisksi, käänsin kenttäkäämin johdot ristiin ja kasasin laturin. Nyt sain jo irtolaturin porakoneella pyörittäen näyttämään oikean laista (positiivista) jännitettä kun sitä pyöritti myötäpäivään. Vaan kun laitoin laturin autoon kiinni, se latasi taas negatiivistä, eikä "opettaminen" plusjännitteellä auttanut.

what next? mä oon oikeasti aivan pihalla, heti kun luulin olevani vähäsen jyvällä, huomasinkin taas etten ymmärrä tästä mitään.[/quote]

Googlella on paljon juttua tasavirta latureista.Olisko niistä apua.

Lähetetty: 06 Kesä 2014, 13:25
Kirjoittaja esko
[quote="esko"][quote="samiharju"]Laturi kävi itseäni viisaammalla miehellä perusremontissa, latasi sen jälkeen 11 volttia mutta edelleen miinusta... Vaikka kuinka kauan käyttää autoa ja räpsiiä virtaa laturin napoihin, ei napaisuus käänny.

Tänään otin laturin TAAS irti, purkasin atomeisksi, käänsin kenttäkäämin johdot ristiin ja kasasin laturin. Nyt sain jo irtolaturin porakoneella pyörittäen näyttämään oikean laista (positiivista) jännitettä kun sitä pyöritti myötäpäivään. Vaan kun laitoin laturin autoon kiinni, se latasi taas negatiivistä, eikä "opettaminen" plusjännitteellä auttanut.

what next? mä oon oikeasti aivan pihalla, heti kun luulin olevani vähäsen jyvällä, huomasinkin taas etten ymmärrä tästä mitään.[/quote]

Googlella on paljon juttua tasavirta latureista.Olisko niistä apua.[/quote]

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=227.0

Lähetetty: 06 Kesä 2014, 13:28
Kirjoittaja esko
[quote="esko"][quote="esko"][quote="samiharju"]Laturi kävi itseäni viisaammalla miehellä perusremontissa, latasi sen jälkeen 11 volttia mutta edelleen miinusta... Vaikka kuinka kauan käyttää autoa ja räpsiiä virtaa laturin napoihin, ei napaisuus käänny.

Tänään otin laturin TAAS irti, purkasin atomeisksi, käänsin kenttäkäämin johdot ristiin ja kasasin laturin. Nyt sain jo irtolaturin porakoneella pyörittäen näyttämään oikean laista (positiivista) jännitettä kun sitä pyöritti myötäpäivään. Vaan kun laitoin laturin autoon kiinni, se latasi taas negatiivistä, eikä "opettaminen" plusjännitteellä auttanut.

what next? mä oon oikeasti aivan pihalla, heti kun luulin olevani vähäsen jyvällä, huomasinkin taas etten ymmärrä tästä mitään.[/quote]

Googlella on paljon juttua tasavirta latureista.Olisko niistä apua.[/quote]

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=227.0[/quote]

Tasavirtalaturin herättäminen haulla ilmeisesti löytyy vastauksia.

Lähetetty: 09 Kesä 2014, 07:29
Kirjoittaja samiharju
Joo, osaan googlata.. Vaan ei auta vaikka sata kertaa lukee kuinka laturi pitää herättää eli polarisoida, kun se ei suostu kääntämään suuntaansa, jos koittaa isoilla kierroksilla ja pitkään antaa virtaa, nousee savu laturista...

Laturissa on pyörimissuuntanuoli myötäpäivään kyllä, eli on oikein päin toimivaa sorttia alunperin.

Lähetetty: 09 Kesä 2014, 10:43
Kirjoittaja niceman
Onhan itse säädin ehjä?

Lähetetty: 11 Kesä 2014, 23:10
Kirjoittaja Herkko
Varmaan tämän jo tiedät,mutta lyhyesti,mainitsin
vanhalleFord sähköasentajalle ko.tilanteesta,
tuumas että ei voi ladata negatiivista,auton on
jossain vaiheessa esim.akunvaihdon/latauksen
yhteydessä täytynyt muuttua +maadotteiseksi,ei ole
kuulemma mahdotonta,jos esim.akunjohdot kytketään
väärinpäin...

Menisi niinkin,mutta latausrele ei kestä kauan
väärinkätisyyttä.

Nämä on epäilemättä näin "etätehtivinä"aika haastavia :)