V6 2.8:n ja 2.9:n laatikot?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

tomduck
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Marras 2004, 02:06
Paikkakunta: Imatra

V6 2.8:n ja 2.9:n laatikot?

Viesti Kirjoittaja tomduck »

Käykö 2.8:an perään suoraa 2.9:n loota, onko eroja?
Sierra 2.0 Ghia-86
Capri 2.8 injection-84
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

eikös mahtanut olla niin että ainut ero voi olla kytkinakselin pituudessa/ halkaisijassa?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
ylimark
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Heinä 2005, 11:36

Viesti Kirjoittaja ylimark »

Kytkinakselin pituus / halkaisija on sama, mutta kytkinkäpälä on hieman erilainen johtuen vauhtiksien eroista. 2.9 loota käy 2.8 perään joko siirtämällä kytkinkäpälää (15mm?) eteenpäin tai käyttämällä 2.9 vauhtipyörää.
tomduck
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Marras 2004, 02:06
Paikkakunta: Imatra

laatikko

Viesti Kirjoittaja tomduck »

Entä pitääkö olla 2.9:n kytkin myös jos laatikko 2.9:n?
Sierra 2.0 Ghia-86
Capri 2.8 injection-84
Vastaa Viestiin