Sainpa viimein kytkinrempan tehtyä. Juhlan kunniaksi suunta kohti tunturia. Matka katkesi puoleen ja Oulussa piti vaihtaa tuoreenpaa kulkinetta alle.
Ongelma siis seuraavanlainen. Pitkät palaa, oli valokatkaisin tai -viiksi asennossa missä hyvänsä. Samaan aikaan mittaritaulussa melkoinen sirkus. Vilkkujen merkkivalot palaa kirkkaana, bensa- ja lämpömittarit tapissaan, kello pysähty, mittarivalot pimeänä, pitkien valo palaa himmeänä kun valoviiksi normiasennossa. Nämä siis silloin, kun autossa käyntivirta päällä. Virtalukon ykkösasennossa toiminta normaali.
Ideoita, mistä lähtä vikaa etsimään. Valojen rele? Valojen katkaisin? Viiksi? Mittaritaulun sähköliitin? Joku maadotus?
Keskiviikkona pitäisi tulla takaisinpäin ja paluumatka ois ihan kiva taittaa oikeassa valaistuksessa..
Ja kyseessä siis allekirjoituksen 1971 XL.
Jouluvalot pääsiäisenä. Apua kaivataan.
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Jouluvalot pääsiäisenä. Apua kaivataan.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
-sulakerasian liittimet (myös ne alla olevat)
-mittariston maadoitus, hyppy maa oikeaan paikkaan..(eikös näissä ole ongelmaa ollu muillakin)
-valojen rele on helppo kokeilla, ottaa siltä liittimen irti
-virtalukon pohjan kokeileminen vaatii jo vähä McGyver skilssiä.. ja välineitä
-mittariston maadoitus, hyppy maa oikeaan paikkaan..(eikös näissä ole ongelmaa ollu muillakin)
-valojen rele on helppo kokeilla, ottaa siltä liittimen irti
-virtalukon pohjan kokeileminen vaatii jo vähä McGyver skilssiä.. ja välineitä
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Pakko keventää fiilistä, vaikka aihe asiaa:
What would MacGyver do?
Maadoituspaikat kaikki hyvä tarkastaa ja varmaan tämän olet jo tehnytkin.
Jos kerta II- ja S- asennossa tekee tätä, niin oisko starttipuolen joku johto nirhautunut nyt jostain ja ottaa runkoon?
Testaisin toisella virtalukon pohjalla.
-Hessu-
What would MacGyver do?
Maadoituspaikat kaikki hyvä tarkastaa ja varmaan tämän olet jo tehnytkin.
Jos kerta II- ja S- asennossa tekee tätä, niin oisko starttipuolen joku johto nirhautunut nyt jostain ja ottaa runkoon?
Testaisin toisella virtalukon pohjalla.
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06