Jouluvalot pääsiäisenä. Apua kaivataan.

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Jouluvalot pääsiäisenä. Apua kaivataan.

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Sainpa viimein kytkinrempan tehtyä. Juhlan kunniaksi suunta kohti tunturia. Matka katkesi puoleen ja Oulussa piti vaihtaa tuoreenpaa kulkinetta alle.

Ongelma siis seuraavanlainen. Pitkät palaa, oli valokatkaisin tai -viiksi asennossa missä hyvänsä. Samaan aikaan mittaritaulussa melkoinen sirkus. Vilkkujen merkkivalot palaa kirkkaana, bensa- ja lämpömittarit tapissaan, kello pysähty, mittarivalot pimeänä, pitkien valo palaa himmeänä kun valoviiksi normiasennossa. Nämä siis silloin, kun autossa käyntivirta päällä. Virtalukon ykkösasennossa toiminta normaali.

Ideoita, mistä lähtä vikaa etsimään. Valojen rele? Valojen katkaisin? Viiksi? Mittaritaulun sähköliitin? Joku maadotus?

Keskiviikkona pitäisi tulla takaisinpäin ja paluumatka ois ihan kiva taittaa oikeassa valaistuksessa..

Ja kyseessä siis allekirjoituksen 1971 XL.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

-sulakerasian liittimet (myös ne alla olevat)
-mittariston maadoitus, hyppy maa oikeaan paikkaan..(eikös näissä ole ongelmaa ollu muillakin)
-valojen rele on helppo kokeilla, ottaa siltä liittimen irti
-virtalukon pohjan kokeileminen vaatii jo vähä McGyver skilssiä.. ja välineitä
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Pakko keventää fiilistä, vaikka aihe asiaa:

Kuva

What would MacGyver do?

Maadoituspaikat kaikki hyvä tarkastaa ja varmaan tämän olet jo tehnytkin.

Jos kerta II- ja S- asennossa tekee tätä, niin oisko starttipuolen joku johto nirhautunut nyt jostain ja ottaa runkoon?

Testaisin toisella virtalukon pohjalla.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Korjattu. Vika oli niinkin yksinkertainen, että mittariston sähöliitin oli hiukan löysällä.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Vastaa Viestiin