Sivu 1/1

Type9 vaihdekepin klappi

Lähetetty: 14 Huhti 2014, 00:05
Kirjoittaja SerialMouse
Mista johtunee

-kepissa on iso loysa liike keskella - jousikuormaa ei tunnu yhtaan, ja vaihteen silmaan saanti on aika arvausta.

-jos keppia vatkaa eri suuntiin siina keskella tyhjalla alueella neutraalissa, joskus keppi keskittaa hetkeksi. Palauttava jousikuorma palaa hetkeksi, ja sitten katoaa taas kun vaihteen panee silmaan, taas saa sotkea etta keppi ponnahtaa keskelle.

Mika tassa vois olla? Vaihteet pysyvat hyvin silmassa ja pakki pelaa myos, ei mouruavia aania yms.

Laatikon hannassa jotain mita pitais voidella?

Otan huomenissa kepin irtin ja katson onko siella valitsintangossa muovisatulaa.

SM

Lähetetty: 14 Huhti 2014, 11:01
Kirjoittaja taunusstyle
kokeiles nostaa kepistä,jos tulee jousi kuorma nin sulla on siitä kepistä irronnu se kumia piettävä c-klipsi

Lähetetty: 14 Huhti 2014, 11:20
Kirjoittaja Mois

Lähetetty: 14 Huhti 2014, 12:39
Kirjoittaja Vermilion
Kyseistä klipsia oli jossain myynnissä metallisenakin, tiedä sitten miten pelaa....


Edit: http://www.burtonpower.com/hd-brass-sad ... t9539.html
tuossa.

For use in competition applications where the original plastic clip will constantly fail. made from high tensile brass. Made with elongated ears which must be crimped when fitted.

Kait se toimii normaali ajossa, pitää ehkä vaan vähän meteliä :lol:

Lähetetty: 14 Huhti 2014, 14:14
Kirjoittaja SerialMouse
Kokeilenpa tana iltana avata vaihtimen.

Eli jos kepista vetaa ylos, jos siina tuntuu jousikuorma se C-klipsi saattaa olla irronnut/rikki?

Lähetetty: 14 Huhti 2014, 18:56
Kirjoittaja Samu
itellä ainakin puuttu koko muovi klipsi ja kauan sai räplätä ennenkuin löytyi vaihteita silmään. nyt kun moottori vaihtus niin tein sähkökaapelin kuoresta uuden klipsin ja rupes vaihteetkin löytymään.

Lähetetty: 14 Huhti 2014, 21:00
Kirjoittaja SerialMouse
Otin klipsin ulos, se oli ihan ok kunnossa.

Vika on taman nakoinen:

http://www.locostbuilders.co.uk/forum/9 ... 379&page=1

Aika lailla sama juttu - laatikon hanta on vaihdettu, lienee uudelleensovituksessa palautinjousi mennyt vaaraan asentoon, tai sitten siella on joku muu haikka, tanko taipunut ja ottaa kiinni tms.

Onko hannan purkamisessa ja tutkimisessa mitaan nyrkkisaantoja? Vai propshaft irti, oljyt talteen, irti laatikosta, tarkastus ja huolellinen kokoaminen ?