Type9 vaihdekepin klappi
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 02 Loka 2011, 21:19
- Paikkakunta: Nottingham, UK
Type9 vaihdekepin klappi
Mista johtunee
-kepissa on iso loysa liike keskella - jousikuormaa ei tunnu yhtaan, ja vaihteen silmaan saanti on aika arvausta.
-jos keppia vatkaa eri suuntiin siina keskella tyhjalla alueella neutraalissa, joskus keppi keskittaa hetkeksi. Palauttava jousikuorma palaa hetkeksi, ja sitten katoaa taas kun vaihteen panee silmaan, taas saa sotkea etta keppi ponnahtaa keskelle.
Mika tassa vois olla? Vaihteet pysyvat hyvin silmassa ja pakki pelaa myos, ei mouruavia aania yms.
Laatikon hannassa jotain mita pitais voidella?
Otan huomenissa kepin irtin ja katson onko siella valitsintangossa muovisatulaa.
SM
-kepissa on iso loysa liike keskella - jousikuormaa ei tunnu yhtaan, ja vaihteen silmaan saanti on aika arvausta.
-jos keppia vatkaa eri suuntiin siina keskella tyhjalla alueella neutraalissa, joskus keppi keskittaa hetkeksi. Palauttava jousikuorma palaa hetkeksi, ja sitten katoaa taas kun vaihteen panee silmaan, taas saa sotkea etta keppi ponnahtaa keskelle.
Mika tassa vois olla? Vaihteet pysyvat hyvin silmassa ja pakki pelaa myos, ei mouruavia aania yms.
Laatikon hannassa jotain mita pitais voidella?
Otan huomenissa kepin irtin ja katson onko siella valitsintangossa muovisatulaa.
SM
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Voisko olla sieltä kepin alapäästä hajonnu toi muoviklipsi?
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-TYPE-9-G ... 1322815186
http://www.ebay.co.uk/itm/HEAVY-DUTY-RA ... 1257780849
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-TYPE-9-G ... 1322815186
http://www.ebay.co.uk/itm/HEAVY-DUTY-RA ... 1257780849
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Kyseistä klipsia oli jossain myynnissä metallisenakin, tiedä sitten miten pelaa....
Edit: http://www.burtonpower.com/hd-brass-sad ... t9539.html
tuossa.
For use in competition applications where the original plastic clip will constantly fail. made from high tensile brass. Made with elongated ears which must be crimped when fitted.
Kait se toimii normaali ajossa, pitää ehkä vaan vähän meteliä
Edit: http://www.burtonpower.com/hd-brass-sad ... t9539.html
tuossa.
For use in competition applications where the original plastic clip will constantly fail. made from high tensile brass. Made with elongated ears which must be crimped when fitted.
Kait se toimii normaali ajossa, pitää ehkä vaan vähän meteliä
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 02 Loka 2011, 21:19
- Paikkakunta: Nottingham, UK
itellä ainakin puuttu koko muovi klipsi ja kauan sai räplätä ennenkuin löytyi vaihteita silmään. nyt kun moottori vaihtus niin tein sähkökaapelin kuoresta uuden klipsin ja rupes vaihteetkin löytymään.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 02 Loka 2011, 21:19
- Paikkakunta: Nottingham, UK
Otin klipsin ulos, se oli ihan ok kunnossa.
Vika on taman nakoinen:
http://www.locostbuilders.co.uk/forum/9 ... 379&page=1
Aika lailla sama juttu - laatikon hanta on vaihdettu, lienee uudelleensovituksessa palautinjousi mennyt vaaraan asentoon, tai sitten siella on joku muu haikka, tanko taipunut ja ottaa kiinni tms.
Onko hannan purkamisessa ja tutkimisessa mitaan nyrkkisaantoja? Vai propshaft irti, oljyt talteen, irti laatikosta, tarkastus ja huolellinen kokoaminen ?
Vika on taman nakoinen:
http://www.locostbuilders.co.uk/forum/9 ... 379&page=1
Aika lailla sama juttu - laatikon hanta on vaihdettu, lienee uudelleensovituksessa palautinjousi mennyt vaaraan asentoon, tai sitten siella on joku muu haikka, tanko taipunut ja ottaa kiinni tms.
Onko hannan purkamisessa ja tutkimisessa mitaan nyrkkisaantoja? Vai propshaft irti, oljyt talteen, irti laatikosta, tarkastus ja huolellinen kokoaminen ?