Sivu 1/2

V6 ei käynnisty

Lähetetty: 13 Huhti 2014, 14:28
Kirjoittaja A.P
Missähän mahtaa olla vika kun ei käynisty? Kone on 2.8 v6 -84 vuodelta, kärjetön sytytys. Aikasemmin toimi hyvin ja nyt ei enää käynnisty. Antaa kipinää, sytytys ja venttiilit vasta säädetty. Bensan saannissakaan ei pitäisi olla mitään ongelmia kun vasta korjattu kaasutin. Muutama viikko sitten kävi nesteet jäässä ja oli ampunu pari tulppaa sieltä lohkon kylestä irti, oiskohan voinut jotain rikkoa? Vähän lupailee startatessa mutta ei kuitenkaan lähde käyntiin.

Lähetetty: 13 Huhti 2014, 15:07
Kirjoittaja V-P
No toimikos toi kone hyvin tuon pakkasnesteiden jäätymisen jälkeen? Mikä oli viimeisin korjauksesi/säätämisesi
kun kone lakkasi käymästä?

Lähetetty: 13 Huhti 2014, 15:29
Kirjoittaja A.P
Ei oo toiminu tuon jälkeen kun jääty. En kyllä kokeillutkaan sillon kun vasta nyt sen jälkeen kun säädin sytytyksen ja venttiilit. Niin ja kaasuttimen käytin irti kun rakentelin siihen kaasuvivustoa.

Lähetetty: 13 Huhti 2014, 15:43
Kirjoittaja p3
Onko se sytkä suurinpiirtein kohillaan :?: jos siis ymmärsin oikein että säädit sen ilman että moottori oli käynnissä.

Lähetetty: 13 Huhti 2014, 15:44
Kirjoittaja V-P
Puristuspaineet kannatais tarkistaa. Jos ok ja et koskenut kaasuttimen säätöihin niin veikkaisin että sytytysennakko poskellaan.

Lähetetty: 13 Huhti 2014, 15:48
Kirjoittaja A.P
Sytytyksen oon yrittäny säätää vaikka kuin monta kertaa. Eli oon laittanu kampiakselin hihnäpyörän kohilleen perusennakkoon ja pyörijä 1. pytyn kohdalle ja varmistanu että molemmat venttiilit on kiinni 1. pytyssä. Pitäishän sen käyntiin lähtee tuolla tavalla. Pitää varmaan nuo puristuspaineet tarkastaa jos jostain sais mittarin lainaan.

Lähetetty: 13 Huhti 2014, 15:55
Kirjoittaja p3
Kasteleeko se tulpat :?:

Ei se ny niin pahasti pääse halkiamaan jäätyessään ettei sen takia käyntiin sais.

Lähetetty: 13 Huhti 2014, 16:30
Kirjoittaja A.P
Nyt pyörii mutta pelkästään startatessa. Jos laittaa sytytysvirta asentoon sammuu heti. Sytytysvirran ollessa päällä tulee kuitenkin puolalle, virranjakajalle ja kärjettömän sytytyksen boksille virta.

Lähetetty: 13 Huhti 2014, 17:46
Kirjoittaja A.P
Sain toimimaan, pari johtoo piti tehä uusiks. Kärettömälle sytytykselle oli vedetty startilta jatkuva virta ja startin herätevirta millä se saa kovemman kipinän. Kytkin molemmat suoraan sulakerasiaan mihin tulee sytytysvirta, nyt pelittää. Haittaakohan jos siihen mihin pitäisi tulla startatessa virta, tulee nyt jatkuva?

Lähetetty: 13 Huhti 2014, 23:56
Kirjoittaja Mois
Se toinen piuha säätää sytytysennakkoa, ei vaikuta kipinään. Mul ei tuu ku siihen toiseen johtoon sytytysvirta ja hyvin toimii. Onks sul se sytkäboxi pieni vai semmonen vähä isokokosempi :D

Lähetetty: 14 Huhti 2014, 06:34
Kirjoittaja A.P
Kuva
Tuommonen se on.

Lähetetty: 14 Huhti 2014, 11:10
Kirjoittaja Mois
Mul on just tommonen sytytysboxi, en nyt muista kumpaan johtoon mul tulee sytytysvirta, punaseen tai valkoseen, mut ei kuitenkaan molempiin :D Pitäs käydä autost kattomas, mut se ei oo täs kotoon :D

Edit, punaseen johtoon tulee sytkävirta, tuoltahan se kaaviokin löyty:


Kuva

Lähetetty: 14 Huhti 2014, 14:28
Kirjoittaja A.P
Mikäs tuo automatic transmission relay on mikä tohon valkoseen tulee?

Lähetetty: 14 Huhti 2014, 14:34
Kirjoittaja Mois
A.P kirjoitti:Mikäs tuo automatic transmission relay on mikä tohon valkoseen tulee?
Tosta releestä ei kannata välittää... Löytyy kyllä Granadan sähkökaavioista et mistä se valkonen johto tulee, mut mul ei oo nyt just tässä niitä kaavioita. Automaattilootaisissa autoissa on käynnistyksenestorele joka estää et auto ei starttaa jos on vaihde päällä ja toi on kai just se rele.

Lähetetty: 14 Huhti 2014, 14:49
Kirjoittaja A.P
Ok. Ihme kun.kuitenkin toimii vaikka kumpaankiin tulee sytkävirta. Jos tuosta valkeesta johosta ottaa sytytysvirran pois niin ei käynnisty. Antaa olla tuolleen kun kerta pelittää.