V6 ei käynnisty

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
A.P
Viestit: 140
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 16:53
Paikkakunta: Varpaisjärvi

V6 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja A.P »

Missähän mahtaa olla vika kun ei käynisty? Kone on 2.8 v6 -84 vuodelta, kärjetön sytytys. Aikasemmin toimi hyvin ja nyt ei enää käynnisty. Antaa kipinää, sytytys ja venttiilit vasta säädetty. Bensan saannissakaan ei pitäisi olla mitään ongelmia kun vasta korjattu kaasutin. Muutama viikko sitten kävi nesteet jäässä ja oli ampunu pari tulppaa sieltä lohkon kylestä irti, oiskohan voinut jotain rikkoa? Vähän lupailee startatessa mutta ei kuitenkaan lähde käyntiin.
V-P
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 20:15
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja V-P »

No toimikos toi kone hyvin tuon pakkasnesteiden jäätymisen jälkeen? Mikä oli viimeisin korjauksesi/säätämisesi
kun kone lakkasi käymästä?
Ford Taunus Coupe 2300 GT -73
Ford Mondeo TDCI
Avatar
A.P
Viestit: 140
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 16:53
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja A.P »

Ei oo toiminu tuon jälkeen kun jääty. En kyllä kokeillutkaan sillon kun vasta nyt sen jälkeen kun säädin sytytyksen ja venttiilit. Niin ja kaasuttimen käytin irti kun rakentelin siihen kaasuvivustoa.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Onko se sytkä suurinpiirtein kohillaan :?: jos siis ymmärsin oikein että säädit sen ilman että moottori oli käynnissä.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
V-P
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 20:15
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja V-P »

Puristuspaineet kannatais tarkistaa. Jos ok ja et koskenut kaasuttimen säätöihin niin veikkaisin että sytytysennakko poskellaan.
Ford Taunus Coupe 2300 GT -73
Ford Mondeo TDCI
Avatar
A.P
Viestit: 140
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 16:53
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja A.P »

Sytytyksen oon yrittäny säätää vaikka kuin monta kertaa. Eli oon laittanu kampiakselin hihnäpyörän kohilleen perusennakkoon ja pyörijä 1. pytyn kohdalle ja varmistanu että molemmat venttiilit on kiinni 1. pytyssä. Pitäishän sen käyntiin lähtee tuolla tavalla. Pitää varmaan nuo puristuspaineet tarkastaa jos jostain sais mittarin lainaan.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Kasteleeko se tulpat :?:

Ei se ny niin pahasti pääse halkiamaan jäätyessään ettei sen takia käyntiin sais.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
A.P
Viestit: 140
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 16:53
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja A.P »

Nyt pyörii mutta pelkästään startatessa. Jos laittaa sytytysvirta asentoon sammuu heti. Sytytysvirran ollessa päällä tulee kuitenkin puolalle, virranjakajalle ja kärjettömän sytytyksen boksille virta.
Avatar
A.P
Viestit: 140
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 16:53
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja A.P »

Sain toimimaan, pari johtoo piti tehä uusiks. Kärettömälle sytytykselle oli vedetty startilta jatkuva virta ja startin herätevirta millä se saa kovemman kipinän. Kytkin molemmat suoraan sulakerasiaan mihin tulee sytytysvirta, nyt pelittää. Haittaakohan jos siihen mihin pitäisi tulla startatessa virta, tulee nyt jatkuva?
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Se toinen piuha säätää sytytysennakkoa, ei vaikuta kipinään. Mul ei tuu ku siihen toiseen johtoon sytytysvirta ja hyvin toimii. Onks sul se sytkäboxi pieni vai semmonen vähä isokokosempi :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
A.P
Viestit: 140
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 16:53
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja A.P »

Kuva
Tuommonen se on.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mul on just tommonen sytytysboxi, en nyt muista kumpaan johtoon mul tulee sytytysvirta, punaseen tai valkoseen, mut ei kuitenkaan molempiin :D Pitäs käydä autost kattomas, mut se ei oo täs kotoon :D

Edit, punaseen johtoon tulee sytkävirta, tuoltahan se kaaviokin löyty:


Kuva
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
A.P
Viestit: 140
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 16:53
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja A.P »

Mikäs tuo automatic transmission relay on mikä tohon valkoseen tulee?
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

A.P kirjoitti:Mikäs tuo automatic transmission relay on mikä tohon valkoseen tulee?
Tosta releestä ei kannata välittää... Löytyy kyllä Granadan sähkökaavioista et mistä se valkonen johto tulee, mut mul ei oo nyt just tässä niitä kaavioita. Automaattilootaisissa autoissa on käynnistyksenestorele joka estää et auto ei starttaa jos on vaihde päällä ja toi on kai just se rele.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
A.P
Viestit: 140
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 16:53
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja A.P »

Ok. Ihme kun.kuitenkin toimii vaikka kumpaankiin tulee sytkävirta. Jos tuosta valkeesta johosta ottaa sytytysvirran pois niin ei käynnisty. Antaa olla tuolleen kun kerta pelittää.
Vastaa Viestiin