Sivu 1/1

Kallistuksenvakaaja

Lähetetty: 30 Syys 2004, 08:32
Kirjoittaja Sumu
Missä vuosimallissa tuli etuvakaaja Taunukseen?
Muistelisin että yhdessä 72 mallin mk1:ssä ei olisi ollut etuvakaajaa ollenkaan.
Mites takavakaajat?

Lähetetty: 30 Syys 2004, 21:19
Kirjoittaja MrBungle
löytyihän se foorumi lopuksi... Mun 71 GT-ssä on kallistuksen vakaaja edessä 17mm, tavallisessa 1,6 L coupessa sitä taas ei ole

Vakaaja

Lähetetty: 02 Loka 2004, 14:38
Kirjoittaja Pj
Etuvakaajia on ollut kokoja 16mm, 18mm ja 20mm ja vastaavasti takavakaajia on ollut 14mm, 16mm, ja 18mm. 20mm etuvakaajaa ja 18mm takavakaajaa on ollut vain III-korisessa S-mallissa. II-korisessa S-mallissa oli 18mm edessä ja 16mm takana. I-korisissa oli aluksi vakaaja vain edessä, mutta takavakaaja puuttui.

Lähetetty: 02 Loka 2004, 15:02
Kirjoittaja Taco
Mulla on -73 juntti-coupe, jossa alunperin ei ole ollut kallistuksen vakaajia edessä saati siten takana :twisted:
Tällä hetkellä ne puuttuvat vain edestä, odottavat nimittäin tallin seinällä laittajaa :roll: Mainittakoon vielä että kyseisessä värkissä on pyöreät valot, niin kuin kaikki muistavat... :P

Lähetetty: 02 Loka 2004, 15:13
Kirjoittaja Pj
Täytynee jonain päivänä katsella tuolta mikrofilmeiltä millaisia vakaajia missäkin vm on ollut. Tosin näkeehän ne oldcarin sivuiltakin.

Lähetetty: 03 Loka 2004, 22:37
Kirjoittaja MrBungle
En tiedä mistä se vakaaja siihen mun autooni on sitten tullut mutta aika outo 17 mm se on.. Mulla on pino 16 mm vakaajia ja 2 18mm vakaajaa. Olen vertaillut molempiin mutta eroaa molemmista millin verran.. Niin ja mittasin siis kohdasta jossa oli vielä maali tallella joten ei ole ruostunut ohuemmaksi. Ja kori siis on alkuperäinen 1971 1,6 GT Coupe

Lähetetty: 09 Kesä 2010, 09:57
Kirjoittaja henu
Nostellaas vanhaa topicia.

Onko jollain ajokokemuksia kuinkapaljon on eroo ajettavuudessa jos MK3 kopassa on edessä 16mm vakaaja tai sit tuo 20mm vakaaja ?

Lähetetty: 09 Kesä 2010, 11:55
Kirjoittaja Wolverine
Eikös se mene teoriassa näin: Kun eteen laittaa paksumman (eli jäykemmän) vakaajan, muuttuu auto aliohjautuvammaksi, ja tietenkin päinvastoin. Näin muistaakseni Esko Mauno jossain oppaassaan kirjoitti.

Muistinvarainen heitto, viisammat vahvistakaa (tai kumotkaa). Ja ajokokemukset kiinnostais kyllä kuulla, kun omassa mkI:ssä ei tällä hetkellä lainkaan vakaajia...

Lähetetty: 25 Kesä 2010, 07:58
Kirjoittaja henu
Wolverine kirjoitti:Eikös se mene teoriassa näin: Kun eteen laittaa paksumman (eli jäykemmän) vakaajan, muuttuu auto aliohjautuvammaksi, ja tietenkin päinvastoin. Näin muistaakseni Esko Mauno jossain oppaassaan kirjoitti.

Muistinvarainen heitto, viisammat vahvistakaa (tai kumotkaa). Ja ajokokemukset kiinnostais kyllä kuulla, kun omassa mkI:ssä ei tällä hetkellä lainkaan vakaajia...
Escorteissa on kuulopuheiden mukaan just toisinpäin, eli edelleen olis kokemukset taunuksen suhteen tervetulleita :)

Lähetetty: 20 Joulu 2011, 19:02
Kirjoittaja Paussi
tarkoittaakohan tämä vakaajan yhdystanko tätä osaa?

Motomobil

Tuote
17-2838
Nimike
Vakaajan yhdystanko Taunus
Hinta
9.90 €

Lähetetty: 20 Joulu 2011, 19:05
Kirjoittaja vtormane
Joo, sama se on.

Lähetetty: 20 Joulu 2011, 20:36
Kirjoittaja Paussi
vtormane kirjoitti:Joo, sama se on.
Jees hyvä homma, vanha oli jo vähä hapettunu ku aloin vaihtaa uretaanisia puslia sinne väliin.