kokemuksia sintterilevy + vakioasetelma?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Hautala
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Loka 2009, 09:47
Paikkakunta: Seinäjoki

kokemuksia sintterilevy + vakioasetelma?

Viesti Kirjoittaja Hautala »

Eli olisko porukalla käytännön kokemusta sintterilevystä vakioasetelman kans (sachs)??

Kyseessä 2.0l zetec taunus ja vakiolevy oli vähä luistatellu ajan saatos ja sintterilevyn sais melkeen samaan hintaan.

Pärjääkö liikenteees?
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niceman »

Kokemusta nyt voi vielä sanoa mutta itsellä vakio asetelma, muistaakseni scach:n ja 4 lapanen jousittamaton sintterilevy.
Dynossa ei luistanut ja mielestäni ei kadullakaan se mitä olen testannut...
Tosin tehoa nyt paljon ole, 260Hv/400Nm
Alkuu tuotti pientä opiskelua eli koneen sammumista kun tarras aika on/off tyyliin... Nyt alkaa tottua.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Hautala
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Loka 2009, 09:47
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Hautala »

Aivan ja tehoahan ei järjettömiä oo, pieniä piristyksiä, megaa ym.
Vähän kattellu 6-lapaasia mutta auki vielä että kumpiko se sitte olis paree jousitettu vai jousittamaton.
Ja taunushan on ittellä aivan peruskatupeli ja jokapäiväses ajos ollu. 8)
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

itellä ainaki 4-lapa sintteri ja vakio sach asetelma 2,0 ohc:ssa,tehoo n:200 bhp.nylkyttää liikkeelle lähtiessa ja "uikuttaa" eli ei häävi kaupunki liikenteessä.joisitetusta sano rallyrace:n kauppias et siitä tulee helistin melkeen heti.
taunus is my obsession!
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Eikös tähän saa jäykempää asetelmaa ja "viri levyä"

Itsellä Jäykkäasetelma ja parempi levy kestää nyky renkailla ainakin 500nm vääntöä....
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
raimo
Viestit: 499
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

Käytössä on ollut 2,0 pikkuviri ohc, 1,6:sen pieni vakio paineasetelma ja siinä 3-lapanen jousittamaton sintteri.

Toimi, vähän vaati totuttelua, mutta ei ainakaan mua haitannut mitenkään. Piti ainakin sen mitä tolla moottorilla oli tarjota. Huonona puolena oli palojen ja pintojen suht. nopee kuluminen, eli tuli vissiin liikaa luistateltua. Autohan toimi siis käyttöautona tuolloin.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

raimo kirjoitti:Käytössä on ollut 2,0 pikkuviri ohc, 1,6:sen pieni vakio paineasetelma ja siinä 3-lapanen jousittamaton sintteri.

Toimi, vähän vaati totuttelua, mutta ei ainakaan mua haitannut mitenkään. Piti ainakin sen mitä tolla moottorilla oli tarjota. Huonona puolena oli palojen ja pintojen suht. nopee kuluminen, eli tuli vissiin liikaa luistateltua. Autohan toimi siis käyttöautona tuolloin.

Ongelmana tässä "luistattelussa" on myös se, että sintterissä on usein niin kova pinta, että
vauhtipyörä ottaa myös selkää aika paljon. Kevennetyn vauhtiypyörän kanssa tuo sintteri on
aika ikävä ajaa, eritysesti jos joutuu ajamaan kaupungissa autolla jossa on muutenkin
huono alakierrosvääntö.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Miksi normi katukäytössä olevaan autoon tarvii laittaa sintteri :?:
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

p3 kirjoitti:Miksi normi katukäytössä olevaan autoon tarvii laittaa sintteri :?:
itellä ainakaa ei vaki cash pitäny syystä tai toisesta edes n:140 hepalla ku teki rajun kiihdytyksen ni päätin kokeilla tota sintteri levyä.sintteri pitää kyllä mut vaikee lähtee liikkeelle.suraavaks ois sitte vissiin etsittävä joku "racin" kytkin paketti jos vielä joskus jaksan inspiroitua :roll:
taunus is my obsession!
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

kana12 kirjoitti:
p3 kirjoitti:Miksi normi katukäytössä olevaan autoon tarvii laittaa sintteri :?:
itellä ainakaa ei vaki cash pitäny syystä tai toisesta edes n:140 hepalla ku teki rajun kiihdytyksen ni päätin kokeilla tota sintteri levyä.sintteri pitää kyllä mut vaikee lähtee liikkeelle.suraavaks ois sitte vissiin etsittävä joku "racin" kytkin paketti jos vielä joskus jaksan inspiroitua :roll:

http://www.burtonpower.com/ap-racing-cl ... 380-2.html

Kestää riittävästi jos jaksaa kärsiä raskaasta polkimesta.
+ parempi levy kaveriksi kestää 500nm... kapeilla renkailla.

BMW:ltä löytyy kestävämpi asetelma + ja levy tarvii vähän työstöä kestää noin 600-800nm vääntöä.'
"huhun mukaan todella jäykkä"
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

BMW M5:n Racing asetelma on halvempi kuin tuo AP:n asetelma. Tommonen on se asetelma: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... Racing.jpg

Toi tosin 240mm, joten ei käy suoraan ku V6 Cologneen, niin ja Cossuun :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mois kirjoitti:BMW M5:n Racing asetelma on halvempi kuin tuo AP:n asetelma. Tommonen on se asetelma: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... Racing.jpg

Toi tosin 240mm, joten ei käy suoraan ku V6 Cologneen, niin ja Cossuun :D
Jep, mutta tuo ap racing asetelma on jo sen verran jäykkä, että
rintapelti taipuu kytkintä painettaessa.

Jos tuo 460nm joka tuossa on ilmoitettu riittää niin ehkä kannattaa
harkita tuota...

Mulla on itseasissa varalla yksi tuollainen asetelma + sopiva levy. En varmaankaan
laita kiinni autoon koskaan siirryn sitten suoraan tuohon bimmerin levyyn.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Hautala
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Loka 2009, 09:47
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Hautala »

Itellä ainaki oli hyvinki luistatellu tuo vakiokytkin nii sillä lähdin sintteriä miettiin, vakio olis ollu liika kallis laittaa pilattavaksi. Eilen tuli pieni koeajo tehtyä ja aivan hyvältä vaikutti, näkee paremmin sitteku saa paremmin kenkää :)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Vermilion kirjoitti:
Mois kirjoitti:BMW M5:n Racing asetelma on halvempi kuin tuo AP:n asetelma. Tommonen on se asetelma: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... Racing.jpg

Toi tosin 240mm, joten ei käy suoraan ku V6 Cologneen, niin ja Cossuun :D
Jep, mutta tuo ap racing asetelma on jo sen verran jäykkä, että
rintapelti taipuu kytkintä painettaessa.

Jos tuo 460nm joka tuossa on ilmoitettu riittää niin ehkä kannattaa
harkita tuota...

Mulla on itseasissa varalla yksi tuollainen asetelma + sopiva levy. En varmaankaan
laita kiinni autoon koskaan siirryn sitten suoraan tuohon bimmerin levyyn.
Missä Bimmerin levys on sama boori kun Fordin kytkinakselis???

Ei toi M5 Race asetelmakaan kovin "löysä" ole, koska lupaavat 590Nm kestävän "normaalilla" kytkinlevyllä" :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mois kirjoitti:
Vermilion kirjoitti:
Mois kirjoitti:BMW M5:n Racing asetelma on halvempi kuin tuo AP:n asetelma. Tommonen on se asetelma: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... Racing.jpg

Toi tosin 240mm, joten ei käy suoraan ku V6 Cologneen, niin ja Cossuun :D
Jep, mutta tuo ap racing asetelma on jo sen verran jäykkä, että
rintapelti taipuu kytkintä painettaessa.

Jos tuo 460nm joka tuossa on ilmoitettu riittää niin ehkä kannattaa
harkita tuota...

Mulla on itseasissa varalla yksi tuollainen asetelma + sopiva levy. En varmaankaan
laita kiinni autoon koskaan siirryn sitten suoraan tuohon bimmerin levyyn.
Missä Bimmerin levys on sama boori kun Fordin kytkinakselis???

Ei toi M5 Race asetelmakaan kovin "löysä" ole, koska lupaavat 590Nm kestävän "normaalilla" kytkinlevyllä" :lol:
Siis nyt on väärinymmärrys käyny. Tarkoitin, että toi M5 asetelma saattaa olla liian jäykkä "poljin" kun toi ap racing asetelma on jo jäykkä.

Ei se heittämällä käyny kiinni muistaakseni ne asetelman tapin reijät ei oo samassa kohtaa.
Mitä muuta tuli tuohon asetelman sovittamiseen, muistaakseni fordin k-levyn pysty shimmaamaan tuohon asetelmaan sopivaksi. (tais olla joku vajaa milli eroa tai jotain sitä luokkaa) Po-Metallin mies kertoi joskus yli vuos sitte että ei mikään isokaan homma.

Itsellä vaan pitäis rintapelti vahvistaa... kun se nyt jo joustaa älyttömästi...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin