kokemuksia sintterilevy + vakioasetelma?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Vermilion kirjoitti:
Mois kirjoitti:
Vermilion kirjoitti: Jep, mutta tuo ap racing asetelma on jo sen verran jäykkä, että
rintapelti taipuu kytkintä painettaessa.

Jos tuo 460nm joka tuossa on ilmoitettu riittää niin ehkä kannattaa
harkita tuota...

Mulla on itseasissa varalla yksi tuollainen asetelma + sopiva levy. En varmaankaan
laita kiinni autoon koskaan siirryn sitten suoraan tuohon bimmerin levyyn.
Missä Bimmerin levys on sama boori kun Fordin kytkinakselis???

Ei toi M5 Race asetelmakaan kovin "löysä" ole, koska lupaavat 590Nm kestävän "normaalilla" kytkinlevyllä" :lol:
Siis nyt on väärinymmärrys käyny. Tarkoitin, että toi M5 asetelma saattaa olla liian jäykkä "poljin" kun toi ap racing asetelma on jo jäykkä.

Ei se heittämällä käyny kiinni muistaakseni ne asetelman tapin reijät ei oo samassa kohtaa.
Mitä muuta tuli tuohon asetelman sovittamiseen, muistaakseni fordin k-levyn pysty shimmaamaan tuohon asetelmaan sopivaksi. (tais olla joku vajaa milli eroa tai jotain sitä luokkaa) Po-Metallin mies kertoi joskus yli vuos sitte että ei mikään isokaan homma.

Itsellä vaan pitäis rintapelti vahvistaa... kun se nyt jo joustaa älyttömästi...
Toi Sachsin M5 Race paineasetelma joka mul on, käy ihan suoraan Colognen vauhtipyörään, eli kaikki reiät on oikeilla kohdilla. Kytkinlevyn shimmaamisesta ei oo tietoa, mut vaijerikäyttö kannattaa muuttaa hydraulikseks, niin ei oo niin jäykkä :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Ongelmana on se, että ei ole tilaa hydrauliikka vehkeille, vaijeri vie paljon vähemmän tilaa.
Oikean hydraliikka paineen löytäminen on vielä työlästä kuin mikä...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mois kirjoitti:OHC koneeseen tommonen paketti: http://www.burtonpower.com/parts-by-cat ... 000-5.html
Tuo vaikuttaisi hyvälle ei kait kellään vaparina ole yli 280nm vääntöä?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Vermilion kirjoitti:Ongelmana on se, että ei ole tilaa hydrauliikka vehkeille, vaijeri vie paljon vähemmän tilaa.
Oikean hydraliikka paineen löytäminen on vielä työlästä kuin mikä...
Ykköskoppasen Mondeon kytkimen työsylinteri on polinhäkissä kiini, eikä todellakaan vie paljon tilaa, sille kaveriksi jonku japsin työsylinteri.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

p3 kirjoitti:
Vermilion kirjoitti:Ongelmana on se, että ei ole tilaa hydrauliikka vehkeille, vaijeri vie paljon vähemmän tilaa.
Oikean hydraliikka paineen löytäminen on vielä työlästä kuin mikä...
Ykköskoppasen Mondeon kytkimen työsylinteri on polinhäkissä kiini, eikä todellakaan vie paljon tilaa, sille kaveriksi jonku japsin työsylinteri.
Konehuoneen puolella on tilaa 3.5cm jarrutehostajan ja moottorin venttiilikopan välillä.
Jarrutehostimen ja kuskinpuolimaisen pellin välissä on jotain 5cm tilaa... konehuoneen puolelle ei mahdu mitään.

Mulla on transitin jarrutehostin.
Edit: kävin mittaamassa 24-27cm on halkaisija kyseisella kapistuksella.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
pullonokka
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Huhti 2006, 21:39

Viesti Kirjoittaja pullonokka »

laitettii ekkeriin 3 levynen tilton ei muuten luista, se on potku ja lähtö :o
enemmin syön matoja kuin ajan itäautolla
Vastaa Viestiin