V6 moottorin tiivistesarjojen erot
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
V6 moottorin tiivistesarjojen erot
Olis sellanen kysymys, että mitä eroa noissa vuosimallikohtasissa tiivistesarjoissa on. Mulla on useampi sarja 2.0 V6 koneeseen jossa sopivuus Taunus 10/1969--6/1979.
Kasauksessa kone joka on luultavasti 80 luvun puolesta välistä. Ohjarinkumit nyt on selvästi erillaiset vanhemmassa ns. sateenvarjot ja tossa uudemmassa ohc tyyppiset kumit. Oleellinen kysymys on et käykö kansipahvit tosta vanhemmasta uudempaan ? Jos on eroja niin mitä?
Miten muut tiivisteet? Ja onko imusarja sama uudemmassa ja vanhemmassa? Ainakin ylävesiletkulähdössä uudemmassa on useita antureita.
Kasauksessa kone joka on luultavasti 80 luvun puolesta välistä. Ohjarinkumit nyt on selvästi erillaiset vanhemmassa ns. sateenvarjot ja tossa uudemmassa ohc tyyppiset kumit. Oleellinen kysymys on et käykö kansipahvit tosta vanhemmasta uudempaan ? Jos on eroja niin mitä?
Miten muut tiivisteet? Ja onko imusarja sama uudemmassa ja vanhemmassa? Ainakin ylävesiletkulähdössä uudemmassa on useita antureita.
Kannen tiivisteet on samat, mutta imusarjan tiiviste on erilainen...-79 > on imukanavat täysin erimuotoiset, sen kyllä huomaat ihan silmälläkin.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Ok. Kiitos tiedosta, täytyypä vertailla. Kuulin vaan sellasta et kansipahveissa ois joku ero vesikierron suhteen. Mites sellanen ku vanhemmassa on vesipumppu kiinteälle tuulettimelle ja uudemmassa visko, ovat varmaankin vaihdettavissa ristiin. Mietin vaan et mahtuuko tossa Mk1 korissa viskotyyppinen olemaan ku tuo kiinteänkin siivet tulee aika lähelle jäähdytintä.
Niin -69 ja vanhemmissa on erilainen vesikierto, koska vesipumppukin on täysin erilainen ja eri kohdassa... 10 / -69 eteenpäin on sama vesikierto.
Kiinteä ja viskopumput käy ristiin ja konehuone on sama mk1, mk2 ja mk3, mutta siitä ei ole minulla kokemusta sopiiko Taunukseen visko v6:sen kanssa?
Kiinteä ja viskopumput käy ristiin ja konehuone on sama mk1, mk2 ja mk3, mutta siitä ei ole minulla kokemusta sopiiko Taunukseen visko v6:sen kanssa?
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Mul Taunukses ollu tavallinen V6 vesipumppu, siis ilman viskoa 70mm mitalla. Ei mul oo semmost V6 konetta viel ollukkaa mis olis visko, on niin vanhoja noi mun koneet
Mul on semmonen muistikuva, ettei noita vanhemman mallisia viskopumppuja olekkaan ku tolla 76mm mitalla, ne uudemmat on pidempiä, siis joissa on erilainen se termostaatin kohta.
Mul on semmonen muistikuva, ettei noita vanhemman mallisia viskopumppuja olekkaan ku tolla 76mm mitalla, ne uudemmat on pidempiä, siis joissa on erilainen se termostaatin kohta.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
http://www.motomobil.com/water-pump-v6- ... 760-2.html
http://www.motomobil.com/water-pump-v6- ... 940-1.html
Tilaa jos tahtoo niin sähkölefkti on sitte seuraava vaihtoehto. Tosin sähköflekti on niin huono teholtaa että
Tollanen ropelli on ainut joka jäähdyttää.... (musta)
http://www.motomobil.com/water-pump-v6- ... 940-1.html
Tilaa jos tahtoo niin sähkölefkti on sitte seuraava vaihtoehto. Tosin sähköflekti on niin huono teholtaa että
Tollanen ropelli on ainut joka jäähdyttää.... (musta)
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Kiitoksia vastauksista, tässä tulikin lisää tarpeellista inffoa. Mallailin tänään töissä noita kansipahveja tohon uudempaan lohkoon. Kovin pienet on sisemmän puolen vesireijät pahveissa, tosin niitä uudemman mallisia mulla ei ole eikä vanhempaa lohkoa nyt irtaallaan että voisi keskenään verrata. Enkä nyt yhtäkkiä huomannut että imusarjan tiiviste olisi ollut epäsopiva. Raati on siis sitä mieltä et noi kansipahvit voi tohon laittaa? Mulla on hyvä vesipumppu viskolle ja tällä hetkellä keulalla ohc sierrasta jossa on visko, niin sitä täytyy mallata et sopiiko se tohon kuutosen pumppuun.
Siis ne kannentiivisteet on kaikissa 2.0 V6 koneissa samat 10/-69 eteenpäin, kuten jo aiemmin mainitsin.
10/-69 -> 7/-79 on imusarjan tiiviste tuollainen.
Ja 7/-79 eteenpäin tuollainen.
Joten ei voi erehtyä onko sopiva vai ei.
10/-69 -> 7/-79 on imusarjan tiiviste tuollainen.
Ja 7/-79 eteenpäin tuollainen.
Joten ei voi erehtyä onko sopiva vai ei.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70