V6 moottorin tiivistesarjojen erot
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Yleisesti noista propeleista...jos syylari on kunnollinen niin kuumana kesäpäivänä liikennevaloissa tarvitaan jotakin ilmavirtaa tehostavaa kapinetta. Muutoin mennään ihan ajoviimalla, eli jos syylari ei ole riittävän kokoinen niin ei auta vaikka siinä molemmin puolin olisi flektejä.
Ja ehjän viskoflektin pystyy pysäyttämään moottorin kaydessä tyhjäkäyntiä kylmänä ihan käsin. Siis ehjän....
Ja ehjän viskoflektin pystyy pysäyttämään moottorin kaydessä tyhjäkäyntiä kylmänä ihan käsin. Siis ehjän....
Ford johtaa.
Joo totta, mutta jos moottori on kuuma se saattaa viedä sen 20-30 heppaa
Sähkö flektillä ei saa koskaan noin hyvää jäähdytystä.
Tosin turbo tapauksessa, taas kerran, teho tippuu jos on liian lämmin joten eikös se
ole sitten sama millanen ja miten iso ropelli on, joka tapuksessa häviää...
Sähkö flektillä ei saa koskaan noin hyvää jäähdytystä.
Tosin turbo tapauksessa, taas kerran, teho tippuu jos on liian lämmin joten eikös se
ole sitten sama millanen ja miten iso ropelli on, joka tapuksessa häviää...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Oon ihmetelly mun Sierrassa kun tehot häviää ja kolisee kuumana, voiskohan siinä olla visko paskana?
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Kylmänäkin tuntuu vähän tahmeelta ja tuntuu pieni välys eli heiluu akseliinsa nähden.
Kuumana alkaa kolina, toivon että se on flekti kun kolisee...
Kuumana alkaa kolina, toivon että se on flekti kun kolisee...
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Kato onko se viskokytkin sen näköinen että nesteet tullu pihalle?taunus 78 kirjoitti:Kylmänäkin tuntuu vähän tahmeelta ja tuntuu pieni välys eli heiluu akseliinsa nähden.
Kuumana alkaa kolina, toivon että se on flekti kun kolisee...
Siellähän on sisällä nestettä joka laajenee lämmetessään.
Vaarana tuossa, että lentää se koko ropelli ulos.
Jos siis vikaa tuossa mutta aika harvinaista...
"lainaus muualta"
Kaverin bemarissa kävi niin että antoi ton tuulettimen vaan olla eikä korjannut (hinta).No tuuletin aikansa huudettuaan irtosi ja lensi syyläriin..kyllä tuli taas säästettyä siinäkin..
Kylmänä ropellin pitäisi olla ihan veltto "ei edes kunnolla pyöri".
Eihän se muoviosa vaan ole irti siitä viskokytkimestä?
Voihan se olla myös että niin paljo ajettu että sen takia vetelee
viimeisiään "kulumisvälys tullu"
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
1 - 2 hv:ta taitaa vanhan Fordin originaalin propellin ottama teho olla. Jossain pienessä leijussa käytetään 50hv työntömoottoria ja 15hv nostomoottoria.Vermilion kirjoitti:Joo totta, mutta jos moottori on kuuma se saattaa viedä sen 20-30 heppaa
Sähkö flektillä ei saa koskaan noin hyvää jäähdytystä.
Tosin turbo tapauksessa, taas kerran, teho tippuu jos on liian lämmin joten eikös se
ole sitten sama millanen ja miten iso ropelli on, joka tapuksessa häviää...
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe