Sivu 1/1

Mistä virtaa?

Lähetetty: 04 Helmi 2014, 23:53
Kirjoittaja Riku
Eli tarttis löytää Taunuksen virtalukon takaa tms. kohta, jossa pysyy virrat myös startatessa. Ja niin että katkeaa kun avaimen kääntää nollaan :) Virtalukolta puolalle/radiolle/valoille lähtevässä ei ole virtaa startatessa. Kyseessä MK3 Taunus.

Lähetetty: 04 Helmi 2014, 23:59
Kirjoittaja Samu
mihin semmosta virtajohtoa sitten tarvis? näin äkkiseltään tulee mieleen valojen virtajohto, mutta se tosin sammuu valoviiksestä eikä avaimesta.

Lähetetty: 05 Helmi 2014, 03:35
Kirjoittaja Riku
Moottorinohjausboksille, puolalle, suuttimille ja tyhjäkäyntisäätimelle. Valojen piuhassa ei taida olla virtaa startatessa.

Lähetetty: 05 Helmi 2014, 12:09
Kirjoittaja jeddah
Helpoin paikka - ota alkuperäisestä puolan plussasta. Vaikka olisi esivastuksellinen, saat sillä ohjattua päärelettä ihan sujuvasti.

Lähetetty: 05 Helmi 2014, 13:22
Kirjoittaja JeeSe
Niin, tai sitten sieltä puolan johdon alkulähteeltä.
Eikös se vastus ole siinä johdossa itsessään?

Lähetetty: 05 Helmi 2014, 13:28
Kirjoittaja Riku
Puolan + tulee virrat startatessa startilta. Mitenkäs tämä toimii, kun ei tule sellaista starttia käyttöön, missä olisi tämä lähtöliitin?

Lähetetty: 05 Helmi 2014, 14:07
Kirjoittaja jeddah
Ihan samallai sinne pitäs tulla ilmankin sitä piuhaa - se startilta tuleva kaapelihan antaa vain täyttä jännitettä starttauksen ajan ohittaen sen esivastuksen. Ja jossei tule, niin se startilta tuleva kaapeli on vain läpivienti herätteestä.

Lähetetty: 05 Helmi 2014, 15:27
Kirjoittaja wekku
Kyllä mää ainakin vetäsin omassa mk3 tanessa Megalle sähkön virtalukolta..

Lähetetty: 05 Helmi 2014, 15:49
Kirjoittaja Vermilion
wekku kirjoitti:Kyllä mää ainakin vetäsin omassa mk3 tanessa Megalle sähkön virtalukolta..
Suoraan virtalukolta vetäminen ei ole hyvä juttu se virtalukon pohja hajoaa, kannattaa ottaa virtalukolta
herätä "pää"releelle jonka kautta kulkee kaikki isommat virrat. Takaa sen, että virtalukko/virtalukonpohja ei hajoa.

Itsellä on otettu virtoja useampia startilta, en kyllä nyt muista mitä, mutta tais olla kaiken kaikkian 7 johdinta startilta jonnekin. Huono kun ei ole tullu piirrettyä sähköpiirrustuksia joka osalta, vaikka tuon KMS, osalta onkin selvät piirrustukset.

esim. ei mitään hajua miten joskus 15v sitte tehty valoautomatiikka toimii. (Sytyy valot heti kun käynnistää auton). Valot saa kyllä pois jos haluaa myös.