taunuksen etuakselisto
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
taunuksen etuakselisto
Eli mitä eroa on ohc:een ja v6:sen etuakselistossa muuta kuin jarrut. Että käykö 2.6 v6:nen 1.6 ohc etuakselistoon. Auto on -74 taunus ja moottori on 26m fordista.
ei kai jarruissa ole mitään eroa..just vaihdoin oharin jarrut kutoseeni,ja ihan samalta näytti ja pultitkin osui kohdalleen..
jaa ei kun sulla olikin isompi kutonen..
mutta kai se lohko on ulkomitoiltaan sama kun 2.3 kin..
mahtaisko olla vähän vahvempi palkki..
ja pitemmät kierrejouset ainoa..ja kiinnityskorvakkeet tietysti.
jaa ei kun sulla olikin isompi kutonen..
mutta kai se lohko on ulkomitoiltaan sama kun 2.3 kin..
mahtaisko olla vähän vahvempi palkki..
ja pitemmät kierrejouset ainoa..ja kiinnityskorvakkeet tietysti.
Taunus Maximus =)
Jousissa on eroja, jarrut ovat aina samat. 71-73 -malleissa kallistuksenvaimennin oli mukana vasta 1600 GT OHC:stä ylöspäin, mutta reaktiotangot vaihtamalla kallistuksenvaimentimenkin voi lisätä näihin jälkeenpäin. Varsinaisessa apurungossa on pieniä eroja eri vuosimalleissa, mutta moottorityyppi ei tähän vaikuta.
janzamar kerkes taas livauttamaan väliin...
janzamar kerkes taas livauttamaan väliin...
mitenköhän olis,kun mulla on muistikuvaa juopuneesta 80-90
luvusta että johonkin liekö sitten ollu japski vai euro-autoja
mutta heitettiin etuveto-autosta moottori takatuuppariin
kääntämällä öljypohja toisinpäin..ja vähän kiinnikkeitäkin sai sorvata..
kun meni kymmenkunta vuotta enemmän tai vähemmän kaikki vapaa-aika päissään..ei oikein kaikkea jaksa muistaa..
luvusta että johonkin liekö sitten ollu japski vai euro-autoja
mutta heitettiin etuveto-autosta moottori takatuuppariin
kääntämällä öljypohja toisinpäin..ja vähän kiinnikkeitäkin sai sorvata..
kun meni kymmenkunta vuotta enemmän tai vähemmän kaikki vapaa-aika päissään..ei oikein kaikkea jaksa muistaa..
Taunus Maximus =)
etuveto-ooppelin 16V XE kone menee heittämällä takatuuppariin laittamalla vaan takatuupparin moottorinkorvat ja omegan laatikko ja kytkin.
Virranjakaja menee tosin lämppärin moottorin läpi tulipellin sisään, mutta voi sen virittää toiseenkin päähän, jos jaksaa.
Virranjakaja menee tosin lämppärin moottorin läpi tulipellin sisään, mutta voi sen virittää toiseenkin päähän, jos jaksaa.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Paljon kiinnostaa,opel jututViipo kirjoitti:etuveto-ooppelin 16V XE kone menee heittämällä takatuuppariin laittamalla vaan takatuupparin moottorinkorvat ja omegan laatikko ja kytkin.
Virranjakaja menee tosin lämppärin moottorin läpi tulipellin sisään, mutta voi sen virittää toiseenkin päähän, jos jaksaa.
Mutta miehän oonki tunnettu pilikunviilaaja/
näsäviisatelija
kuvia on kännykässä, mutta kaapeli hukassa...
molemmista raidetangoista piti katkasta päistä se koko jengaosa + 1cm verran tyhjää pois, (sitä ennen kannattaa vääntää ne uudet jengat, normaali M14x2)
sitten sompailemaan paikalleen ja huomataan, että toista moottorinpukkia ja kumityynyä piti vähä muotoilla rälläkällä, mutta kyllä se sinne meni. sitten tein lattaraudan pätkät, jossa oli 10mm reiät 3cm etäisyydellään toisistaan ja pulttasin kiinni.
Lopuksi vielä scorpion rattiakselista piti ottaa 3cm pätkä pois murrosten välistä, niin sekin istui nätisti paikalleen.
molemmista raidetangoista piti katkasta päistä se koko jengaosa + 1cm verran tyhjää pois, (sitä ennen kannattaa vääntää ne uudet jengat, normaali M14x2)
sitten sompailemaan paikalleen ja huomataan, että toista moottorinpukkia ja kumityynyä piti vähä muotoilla rälläkällä, mutta kyllä se sinne meni. sitten tein lattaraudan pätkät, jossa oli 10mm reiät 3cm etäisyydellään toisistaan ja pulttasin kiinni.
Lopuksi vielä scorpion rattiakselista piti ottaa 3cm pätkä pois murrosten välistä, niin sekin istui nätisti paikalleen.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
Äkkiseltään tuntuu ettei onnistu pienellä muotoilulla asennus m-hopan öljypohjalla. M-hoppien öljytila kun on koneen keskivaiheilla kun taas taunuksen (ja granadan) ölljytila on moottorin takaosassa.Viipo kirjoitti:mut käykö öljypohja? ainakin 20m:n V6:n öljypohjaa pitää vähän muotoilla, jottei se ota kiinni palkkiin... moottorin kiinnikkeet voi hitsailla ite.
jokseenkin epäselvät kuvat:
M-pohja: http://www.elisanet.fi/pihlami/teron/23v6_01.jpg
taunus pohja: http://www.elisanet.fi/pihlami/teron/23v6_02.jpg
edit: Olinkin jo ottanut.Taunusmies Jussi kirjoitti:olisko kellään kuvia nuista V6 moottorinkorvakkeista?? Voi olla malleilla tarvetta muutaman vuoden päästä..
http://www.elisanet.fi/pihlami/teron/145_4543.jpg
http://www.elisanet.fi/pihlami/teron/145_4544.jpg