konepellin avaus vaijerissa löysää..

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

konepellin avaus vaijerissa löysää..

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

eli on eri versioita. kun tuli se pikku kolari ajettua..ja sierrassa ei ole samanlaista säätöä kuin on taneleissa, vai saako sierroissa jotenkin sitä vaijeria säädettyä.. voiko olla mahdollista, että kun kyynerpää osui rattiin juuri törmäys hetkellä, että siitä on tullut n:1cm läysä kohta vaijeriin konehuoneen puolelle, pari työ kaveria arveli, että niin kova voima olisi kohdistunut rattiin, että se ratti(kokoakseli?) olisi painunut sen 1cm sisäänpäin..ja siitä se vaijerin muutos olisi tullut?. se vielä siitä kolarista, että lähdin siis parkkipaikalta. ja 3m kohdalla tömähti pakuun eli mistään isoista voimista ei ollut kyse. tosin vieläkin vasen kyynerpää aika kipeä, eli jotain taisi hajota kun sentään kohta 2kk on törmäyksestä :shock:
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

No tuskin on koko rattiakseli tommosesta voimasta siirtyny. Osukos se keula siitä Sierrasta siis johonki toiseen autoon? Lukkopelti vääntyny?
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

vika

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

elikkäs pidin lujasti ratista kiinni kun oikea kulma sierrasta osui siihen pakun kylkeen, ja kun oli vielä alkuperäinen puskuri, niin ei vääntynyt yhtään mitkään rakenteet :wink:(samaa ei voi sanoa noista uusista puskureista, eteen ja taakse sellaiset tuli hommattua, ja ei mitään pehmikkeitä tms puskurin sisäpuolella) ja eilen näytti että olisi tullut kuntoon konepellin avaus systeemi, mulla oli vielä irti se tuki tanko mikä on sen lukitus systeemin alapuolella, eli se takaisin kiinni, ja toimi eilen taas normaalisti.. mutta eipä taas tänä aamuna suostunut aukeamaan..ja ei kai auta muu kuin laittaa uusi vaijeri ja uusi vetokahva kun ei tuota näemmä saa säädettyä. on jo kokeiltu laittaa erillaisia väliosia siihen vaijerin päätyyn missä se n.1cm nyt tyhjää liikettä, mutta ei montaa aukaisua ne patentit kestä..
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Isäukon "2010 uudessa Toyota Avensiksessa" (huom. siihen aikaa uusi) konepelti ei auennut ollenkaan jollei joku avittanut painamalla konepeltiä". Tällöin oli helle jotain +28-astetta. Noh takuuhuollossa ne ihmetteli sitä ja sitten vaihtoi uuden avausmekanismin ja vaijerin. Noooh... viikonpäästä sama laulu... ei aunnut se uusikaan. Noh sitte yksi vanhempi asentaja tuli kattomaan sitä ja sanoi mitä tässä päätä vaivaamaan enempää. Otti isonkumivasaran ja hakkas sitä avausmekanismia vähän toiseen suuntaa ja sen jälkeen on aeunnut aina :lol:

Olin vähän huulipyöreenä siinä vieressä, että näikö näitä uusia autoja korjataan. Tämähän on kuin 30-vuotta vanhojen Fordien kanssa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

vika

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

oli joo meilläkkin edes menneessä konela autossa lauttasaaressa, sellainen sotaveteraani joka kutsuttiin aina erikois hommiin, kerrankin oli häikkää uuden ladan etuoven sopivuuden kanssa, no se vanha asentaja sanoi pariskunnalle että käykää kahvilla ja ovi on kunnossa kun on kahvit juotu :wink: no lähtivät autosta poispäin ja se väkivahva asentaja nappasi heti ovesta kiinni ja alkoi nostamaan ja taisi hieman ladakin nousta samalla, ja sattui se mies henkilö kurkkaamaan takaisin auton suuntaan,, ja huusi että väännättekö te sitä ovea siellä, ja se asentaja vain että en tietenkään :wink: ja pika korjaus oli tehty. ja aika vauhdilla lähti tuulilasit irti myös, sai olla tarkkana kun otettiin lasia vastaan ulkopuolella :wink:
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

Eikös systeemissä ole pianolanka/vaijeri ja kuori? Tässä tapauksessa kuori on irronnut jommankumman pään kiinnikkeestä. Tutkimalla asia selviää, eli kuori kiinni ja pianolanka kireälle.
Ford johtaa.
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

vika

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

no sehän tässä just onkin vähän kumma juttu. eli konehuoneen päässä se alkuperinen kiinnitys, eli ns ikuinen malli ja ihan ok. ja ratin alapuolella oleva kiinnitys myös ihan kunnolla paikallaan, ja kyllä se siis liikkuu se vapautin osa konehuoneen puolella, mutta kai ihan milleistä kiinni ettei ihan jaksa vapauttaa. eilen laitettiin ihan pikku holkki siihen vaijerin päähän, ja hienosti aukesi taas eilen, mutta 100% varmuudella tänään taas maskia irti ja ruuvarilla apuja peliin alustava veikkaus ... :shock:
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Veikkaisin että on ihan konepellin säädöstä kiinni, sierra tuntuu olevan hyvin tarkka siitä konepellin linjauksesta.
Omassa joutu toinen rynkyttämään peltiä kun toinen veti kahvasta, säädön jälkeen ei ongelmia.
Jos kerran mällätty niin lukkopelti voi olla liikkunut taaksepäin, konepellistä pitäis pystyä sitä vastakappaletta säätämään, siirrä sitä hiukan taaksepäin.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

vika

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

eikun sitä konepelti asiaa seuraavaksi kokeilemaan :wink: ihan pikkuisen piti konepellin oikeaa etukulmaa paukutella sen mällin jälkeen, eli voisi joo hyvinkin siitä johtua :wink:
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

vika

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

pikku päivitystä.. eli muutettiin siihen vaijerin päähän tulevaa holkin mittaa, elikkäs ennen oli n 1cm holkki että se vaijerin löysä lähti pois, no nytten sellainen n:3-4mm systeemi, ja on auennut sen jälkeen ihan orkkis veto kahvasta :shock:
Vastaa Viestiin