Sivu 1/1

Alumiiniset venttiilikopan kannet kiristys momentti

Lähetetty: 19 Tammi 2014, 20:47
Kirjoittaja hessu75
Moro kaikki ropaajat,

Yritin Bronco foorumilta hakea nopsaan tietoa asiaan, mutta saan niin monta vaihtoehtoa, että ajattelin kysyä täältä kanssa, kun on aina tullut oikeaa infoa.

Eliikäs,

Mikäs ois oikea momentti Colkki 2.9 alumiinisille koppien pulteille?
Onko se nyt oikeasti tuo 6-8Nm, vai sitten aika paljon 30Nm?

Tällaisen löysin:

http://repairguide.autozone.com/znetrgs ... 077eb5.gif

Varmaankin tuo 6Nm uusilla tiivareilla hyvä?

Ei viitsisi nättejä koppia vetää solmuun...

Kiitos etukäteen kaikille vastanneille. Taas.

-Hessu-

Lähetetty: 19 Tammi 2014, 21:21
Kirjoittaja Vermilion
Taisin laittaa 10NM momenttiin... kiristelly käytön jälkeen.
Tahtoo aina vähän elää lämmetessä. Ihan sopiva momentti.

Lähetetty: 19 Tammi 2014, 21:21
Kirjoittaja Samu
en oo kyllä koskaan vetänyt venttiilikopan kansia momenttiin. kiristää sen verran kun pultit kiristyy vaikka 1/4" räikällä.

Lähetetty: 19 Tammi 2014, 21:25
Kirjoittaja Muurahainen
Samu kirjoitti:en oo kyllä koskaan vetänyt venttiilikopan kansia momenttiin. kiristää sen verran kun pultit kiristyy vaikka 1/4" räikällä.
Toi on hitosti liikaa. Menee kopat mutkalle ja sitten ihmetellään kun vuotaa.

Lähetetty: 19 Tammi 2014, 21:55
Kirjoittaja hessu75
Oolrait äijät :)

Mennään ensin tuolla 6-8Nm ja sitten tilanteen mukaan kiristää vähän, jos vuotaa pakosarjoille.

Lähetetty: 19 Tammi 2014, 21:58
Kirjoittaja Vermilion
hessu75 kirjoitti:Oolrait äijät :)

Mennään ensin tuolla 6-8Nm ja sitten tilanteen mukaan kiristää vähän, jos vuotaa pakosarjoille.
Laita vaseliinia venttiilikopan tiivisteisiin.... helpottaa tiivisteiden irroittamista huomattavasti.

Lähetetty: 19 Tammi 2014, 22:05
Kirjoittaja Sultzi
Ite oon laittanut vaan kiinni käsin ruuvarilla kun on 6-kolopultit.. Tivareina kumiset niin saa käytettyä monta kertaa :) Pitäneet on aina vaikken oo mitään käyttänyt välissä.

Lähetetty: 19 Tammi 2014, 23:22
Kirjoittaja hessu75
Jeps,

Pitää kanssa jotkut kuusiokolo rosteripultit laittaa. Vähän tuuninkia konehuoneeseen.

Saispa sellaiset T-ruuvit, joissa se varsi. Niin kuin vahvoissa rodeissa harrastajilla. Vois olla aika mageet.

Lähetetty: 19 Tammi 2014, 23:28
Kirjoittaja Vermilion
hessu75 kirjoitti:Jeps,

Pitää kanssa jotkut kuusiokolo rosteripultit laittaa. Vähän tuuninkia konehuoneeseen.

Saispa sellaiset T-ruuvit, joissa se varsi. Niin kuin vahvoissa rodeissa harrastajilla. Vois olla aika mageet.
Rosteriset ei oo hyvät ei saa magnettilla laitettua jos tippuu.Mulla ainakin on hieman ahdasta siellä koppien yläpuolella. Kokeilin rosterisia mutta sitte palasin takaisin normaalihin sinkittyihin.

Lähetetty: 20 Tammi 2014, 15:48
Kirjoittaja hessu75
Totta,

Saispa sitten keltapassivoidut :)