Alumiiniset venttiilikopan kannet kiristys momentti
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Alumiiniset venttiilikopan kannet kiristys momentti
Moro kaikki ropaajat,
Yritin Bronco foorumilta hakea nopsaan tietoa asiaan, mutta saan niin monta vaihtoehtoa, että ajattelin kysyä täältä kanssa, kun on aina tullut oikeaa infoa.
Eliikäs,
Mikäs ois oikea momentti Colkki 2.9 alumiinisille koppien pulteille?
Onko se nyt oikeasti tuo 6-8Nm, vai sitten aika paljon 30Nm?
Tällaisen löysin:
http://repairguide.autozone.com/znetrgs ... 077eb5.gif
Varmaankin tuo 6Nm uusilla tiivareilla hyvä?
Ei viitsisi nättejä koppia vetää solmuun...
Kiitos etukäteen kaikille vastanneille. Taas.
-Hessu-
Yritin Bronco foorumilta hakea nopsaan tietoa asiaan, mutta saan niin monta vaihtoehtoa, että ajattelin kysyä täältä kanssa, kun on aina tullut oikeaa infoa.
Eliikäs,
Mikäs ois oikea momentti Colkki 2.9 alumiinisille koppien pulteille?
Onko se nyt oikeasti tuo 6-8Nm, vai sitten aika paljon 30Nm?
Tällaisen löysin:
http://repairguide.autozone.com/znetrgs ... 077eb5.gif
Varmaankin tuo 6Nm uusilla tiivareilla hyvä?
Ei viitsisi nättejä koppia vetää solmuun...
Kiitos etukäteen kaikille vastanneille. Taas.
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
en oo kyllä koskaan vetänyt venttiilikopan kansia momenttiin. kiristää sen verran kun pultit kiristyy vaikka 1/4" räikällä.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Rosteriset ei oo hyvät ei saa magnettilla laitettua jos tippuu.Mulla ainakin on hieman ahdasta siellä koppien yläpuolella. Kokeilin rosterisia mutta sitte palasin takaisin normaalihin sinkittyihin.hessu75 kirjoitti:Jeps,
Pitää kanssa jotkut kuusiokolo rosteripultit laittaa. Vähän tuuninkia konehuoneeseen.
Saispa sellaiset T-ruuvit, joissa se varsi. Niin kuin vahvoissa rodeissa harrastajilla. Vois olla aika mageet.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!