2.4 v6 Scorpion tekniikkaa taunukseen?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

upeekupeetuhnus
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Elo 2013, 08:44
Paikkakunta: Lappeenranta

2.4 v6 Scorpion tekniikkaa taunukseen?

Viesti Kirjoittaja upeekupeetuhnus »

onko kukaan sovitellut kyseistä tekniikkaa taunukseen? Kun tuohon omaan coupeen meinasin v6 tekniikkaa, ja tollanen 80-luvun loppupuolen scorpparin raato ois mahdollisesti saatavilla. Mitenhän toi perä, sopiikohan? Kellään mitään kokemusta kyseisestä "yhdistelmästä"? :roll:
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mikäs ongelma tuo on? Onhan taunuksessa muitakin V6:sia.
Jos sulla on jo valmiiksi V6 taunuksessa menee heittämällä.

Lupien kanssakaan ei pitäis tulla ongelmia, koska tilavuus on noin pieni.
Miksi pitäisi vaihtaa perää? Iso-atlas on ihan hyvä perä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Ja kyllä pikkuatlaskin tuon kestää.
Jos saat sähköt soviteltua niin tuskin muut muutokset tuottaa ongelmia.
Jos scorpion perää meinasit Taunukseen niin vaikeeksi menee.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
upeekupeetuhnus
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Elo 2013, 08:44
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja upeekupeetuhnus »

Niin no tossahan nyt on vaan se perus 1.6 kone tällä hetkellä. Ja pien perä. 5 vaihteine loota kuitekin löytyy jo ja jos oikein oon käsittäny tossa on jossain vaiheessa ollut v6, tai sit muistelen jotain ihan omiani... :lol:
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Vakiona kestää pikkuperäkin tuon 2.4 moottorin, mutta jos lähdet virittämään, atlas/joku volvon perä on kestoltaan aivan muuta.

Scorpparin perän unohtaisin heti...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Ohc 5v laatikossa liian lyhyt kytkinakseli sitten. Galleriasta löytyy kuva jossa mitat jatkoholkin teettämistä varten.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Jos mahdollista sovittelisin Mt75 laatikon tuohon 2.4 perään... kestävämpi parempi.
Mutta kyllä se 9 -type ajaa tuon asiansa myös, mutta suoraan tuo 4- koneen loota ei käy.

Itse etin tuollaista 2.4:sta tuossa vähän aikaa jos sais sopivan kytkin kopan sellaisesta... omaan autoon.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin