Bensalinjat?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Nibbe
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Syys 2013, 22:22

Bensalinjat?

Viesti Kirjoittaja Nibbe »

Mites porukka on rakentanut bensalinjoja JAZ:in turvatankeille, tai muille vastaaville? Miten mahtaisi helpoiten saada rakennettua toimivat bensalinjat? Onko kerääjäsäiliön käyttö välttämätöntä, jos ei ole mikään hillitön sprinttiraaseri tulossa? Kiitoksia nyt jo etukäteen.
Sauvon kuningas.
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

itellä n. 40-litran jaz ja ihan suorat 12mm kupariputket pohjassa ja päissä 12mm bensaletkua. enkä oo vaivautunut edes esisuodatinta laittamaan vaikka varmaan kannattais :lol: ja siinä heti tankin jälkeen takaluukussa pumppu + normaali mätänetin halppis suodatin.
niin ja mulla on ruiskukone joten ei mitään kerääjähärpäkkeitä.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Nibbe
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Syys 2013, 22:22

Viesti Kirjoittaja Nibbe »

Ok. Mites on mahtaisiko tuplakaasareille riittää bensaa, jos vetäisi vain orkkistankista isommat bensalinjat, ja vaihtaisi alkuperäisen bensapumpun sähköiseen?
Sauvon kuningas.
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Samu kirjoitti:mulla on ruiskukone joten ei mitään kerääjähärpäkkeitä.
Ruiskukoneen kanssahan niitä kerääjäsäiliöitä käytetään, kun ei nuo ruiskupumput oikein tykkää, jos niitä kuivana pyöritetään. Kaasareissa on jo itsessään kerääjäsäiliö, eli kohokammio.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

no mulla se ei kuivana pääse ees pyörimään kun pumppu on takakontissa heti tankin jälkeen.

kai se orkkis tankki kelpaa jos letkunlähtö on lähellekään alaspäin. muuten voi hörpätä jossain mutkassa tyhjää.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Ruiskukoneella sen lisäksi, ettei se ilma ole kovin hyvästä siellä välissä, sen tankilta pumpulle kulkevan röörin on sitten syytä olla aika paksua. Saattaapi muuten alkaa kavitoimaan, ja vaikutus on jokseenkin sama kuin se että hörppii ilmaa.

Kaasarilla ei ole niin justiinsa.
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

Nibbe kirjoitti:Ok. Mites on mahtaisiko tuplakaasareille riittää bensaa, jos vetäisi vain orkkistankista isommat bensalinjat, ja vaihtaisi alkuperäisen bensapumpun sähköiseen?
riittää,jos pumpussa riittää tuotto.enkä nyt puhu paineesta.ja paineensäädin väliin,jos painetta yli 0,25 bar.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku »

duster73 kirjoitti:
Nibbe kirjoitti:Ok. Mites on mahtaisiko tuplakaasareille riittää bensaa, jos vetäisi vain orkkistankista isommat bensalinjat, ja vaihtaisi alkuperäisen bensapumpun sähköiseen?
riittää,jos pumpussa riittää tuotto.enkä nyt puhu paineesta.ja paineensäädin väliin,jos painetta yli 0,25 bar.
Sekin riippuu kuinka kiree kone on, kyl orkkis linjat riittää melko pitkälle kaasarikäytössä..
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Vastaa Viestiin