Pakoputken koko

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Aattelin camaroon tehä rallimoottorin perään 3" tuplaputket ilman X:iä tms.
Tosin koneeseen tulee tilavuutta yli 2 litraa. Holset merkkisten vaimentimien lisäksi tulee jotkut läpivirtaus pöntöt.
5 litranen tilapäismoottori saa enskesän pärjätä yhdellä 2.25" putkella.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

mites toi x-pipe siellä moottorin lähellä sitten olis parempi? mulle sanottiin että tulis paremmat alaväännöt kun x-pipe on suurinpiirtein ennen taka-akselia.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku »

Tasaa pulssit nopeammin koneeseen päin.. En oo yhessäkään tehdastekoseessa putkistossa nähny X-pipeä taka-akseliston lähellä..
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

ok. luin tossa muutaman googlatun infon ja mahd. eteen nekin kehottivat laittamaan.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

wekku kirjoitti:X-pipe kannattaa laittaa melko lähelle konetta ja vapareissa on hyvä olla ekat vaimentajat kammiolliset että koneeseen saa riittävästi vastapainetta, suorat putket läpivirtaavilla vaimentajilla syö vääntöä..

Hyvänä esimerkkinä oli mun 5.2l V8 Aspen, siinä oli ostaessa peltisarjojen jatkona suorat 3" rosteri sivuputket, saatanallinen meteli ja vääntö kateissa, kulutuskin oli reilu 20l/100km, sit tein uuden putkiston peltisarjoista taakse päin, 3" -> 2.5 supparit -> X-pipe -> suoraa putkea riittävästi ja takapenkin alle 2 x 2.5" kammio Raptorit josta sit ulostulot hieman ennen perää alas päin, vääntö parani merkittävästi, meteli pieneni ja kulutus laski 15-17l/100km..

kaverilla 5.0 capricessa vastaavia kokemuksia..
ei suorilla putkilla lisääntynyt kun kulutus.. :)
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Holsetin vaimentimissa vissiin yleensä on sen verran kuristusta, että sen jälkeen toimii suora putkikin. :)
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku »

Turbo syö kyl hyvin meteliä ja paremmin hengittää jos on läpivirtaavat vaimentimet..
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

JeeSe kirjoitti:Holsetin vaimentimissa vissiin yleensä on sen verran kuristusta, että sen jälkeen toimii suora putkikin. :)
Vaimentimet tulee poistamaan turbiinin vihellystä. Kaasua nostettaessa vinkuu ikävästi 72mm ropelli ilman vaimenninta. Kahta semmosta ei jaksa vanhus enää kuunnella.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Jari H kirjoitti:
Vaimentimet tulee poistamaan turbiinin vihellystä. Kaasua nostettaessa vinkuu ikävästi 72mm ropelli ilman vaimenninta. Kahta semmosta ei jaksa vanhus enää kuunnella.
Millaiset putket sulla on tossa sun 380 polleisessa? 2,5"?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Garretin perässä on yksi 3" putki yhdellä Simonssin lyhyellä läpivirtaus vaimentimella.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Joo ei todella isompi ränni tarkoita isompaa tehoa.
Mulla veekutosessa 2 x 1,75", 197hv ja 268nm. Orkkiksena 2 x 2", 168hv ja 230nm... 8)
Tosin ei siinä vaimentimet paljoo ahista, kuten auton melutason kuulleet lienevät huomanneet.
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Tähän asiaan liittyen hitsasin viikonloppuna pakoputkeen reijän toiselle labdalla.
Tarkoituksena laittaa http://www.innovatemotorsports.com/products/MTXL.php

Näkyy tuo pakoputken suojasukka ruostuttavan tuota lyhyttä ei haposkestävää lähtöä pakoputkelta 60-80cm pätkää. Onko kellää jotain muuta lämpösuojaa kuin
http://www.motonet.fi/fi/tuote/131000/P ... riste-212m

toi on meinaan huonoa. Tai noh... kyllä se lämpoä eristää mutta muuten huonoa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Kokeile Black Satinia, leikkaa kivasti säteilylämpöä.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Jari H kirjoitti:Kokeile Black Satinia, leikkaa kivasti säteilylämpöä.
Mistäs tollasta saa ostettua? Onko ihan purkki kamaa?
Tartuuko millaisen pintaan?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

VHT flame proof tuntuis pysyvän paljon paremmin osissa kiinni kuin black satin ja sekin eristää lämpöä kohtuullisesti. Itellä ollu pakosarjassa, pakopesässä ja downpipessä, hienosti pysyny. Samallalailla parilla kaverillakin, paremmin pysyneet kuin black satin hiekkapuhalletussa vaparin pakosarjassa ruiskulla vedettynä..
Vastaa Viestiin