Sivu 1/2

Massaus ja ruostesuojaus.

Lähetetty: 18 Marras 2013, 20:51
Kirjoittaja taunus 78
Onko näihin lyöty massat ja kotelosuojat jo tehtaalla, maahantuojan toimesta vai onko ollu omistajan hoidettava?
Ihmetyttää kun Taunuksia ollut 7kpl ja kaikissa muissa on ollut alustassa harmaa pohjamaali ja sen päällä massa paitsi tuossa vm 78 signaalioranssissa on alusta maalattu kauttaaltaan signaalioranssilla ennen massausta paitsi keulapelleissä on jokin harmaa kumipinnoite pohjavärin päällä.

Lähetetty: 18 Marras 2013, 21:52
Kirjoittaja Samu
enpä usko että on yhteenkää lyöty tehtaalla massoja. saksa kun ei kuitenkaan oo yhtä kylmä maa kuin suomi. maahantuoja on tainnut niitä massauttaa.

Lähetetty: 18 Marras 2013, 22:35
Kirjoittaja Mois
Kai sinne jotain on laitettu, kun tosiaan yleensä sielt paljastuu se harmaa pohjamaali mitä kerroit itekin olleen yleensä taunuksis.

Lähetetty: 19 Marras 2013, 01:15
Kirjoittaja ft79
joku tollanen kiveniskumassaa muistuttava tavara on tehtaalla vedetty..
enemmänkin kabiiniin kantautuvien äänien hallitsemiseksi.. uskoisin..

kaikissa mitä mulla on ollut on sellanen
harmaa massa.. varsinkin kardaanitunnelissa tuntuu olevan paksulti.. :roll:

Lähetetty: 19 Marras 2013, 07:41
Kirjoittaja taunus 78
Kardaanitunnelia ei tossa ole massattu ollenkaan, maali ja kuraa päällä :lol:

Lähetetty: 19 Marras 2013, 10:57
Kirjoittaja p3
Voisko se olla kotomaassa uudelleen maalattu ja massattu alustaa myöten?

Lähetetty: 19 Marras 2013, 13:04
Kirjoittaja taunus 78
Sitäkin olen miettinyt mutta siinä tapauksessa siitä on sitten purettu aivan kaikki irti.
Akselit, kone, laatikko, jarru ja bensaputket ym niistä kun ei maalia löydy.
Tankki ilmeisesti ainoa joka ollut paikallaan koska pohjan ainoa mädännyt paikka on kontinpohja tankin kohdalta.
Tankista en ole vielä tarkistanut onko massan alla maali.

Lähetetty: 19 Marras 2013, 14:42
Kirjoittaja taunusstyle
mulla on kans tossa omassa tanessa keltanen maali alustamassan alla,ainaki niissä kohin mistä oli massa varissu tien päälle.

Lähetetty: 19 Marras 2013, 20:08
Kirjoittaja taunus 78
taunusstyle kirjoitti:mulla on kans tossa omassa tanessa keltanen maali alustamassan alla,ainaki niissä kohin mistä oli massa varissu tien päälle.
Olikos sullakin 78? missäpäin myyty uutena?

Tankista ei löytynyt maalia mutta onhan se tankki voitu vaihtaakin.

Lähetetty: 19 Marras 2013, 20:56
Kirjoittaja fonzie
Vuoteen 1987 asti uudet autot on pitänyt ruostesuojata maahantuojan toimesta. Siitä en tiedä mistä lähtien ko. asetus on ollut voimassa.

Lähetetty: 20 Marras 2013, 00:01
Kirjoittaja Riku
Mulla oli tuossa -82 helmakotelon ja runkopalkin välissä joku PVC tms massa ja sen päällä koko pohjassa alustamassa. Pohjalla oli tuo harmaa pohjamaali.

Lähetetty: 20 Marras 2013, 01:08
Kirjoittaja Samu
sama mulla farkussa. harmaa pohjamaali ja noi sitkeet muovimassat.

Lähetetty: 20 Marras 2013, 06:43
Kirjoittaja taunusstyle
taunus 78 kirjoitti:
taunusstyle kirjoitti:mulla on kans tossa omassa tanessa keltanen maali alustamassan alla,ainaki niissä kohin mistä oli massa varissu tien päälle.
Olikos sullakin 78? missäpäin myyty uutena?

Tankista ei löytynyt maalia mutta onhan se tankki voitu vaihtaakin.
78 malliahan tuo on ja myyty ainaki alkuperäsen rekkari numeron mukaan oulussa uutena.ei tuossa minunkaan tanen omassa tankissa ollu maalia mutta tankin alla oli keltanen maalipinta ilman massoja samoin vararenkaan kotelon vieressä.eli luulis että on maalattu tehtaalla kokonaan keltaseksi ja massat ruikattu suomessa

Lähetetty: 20 Marras 2013, 07:54
Kirjoittaja taunus 78
Pyöräkoteloistakin paljastuu signal orange massan alta :D
Ja helmoissa oli harmaa pohjaväri ja musta pintaväri, luulin että vaan S-varustelussa ollu mustat helmat.

Lähetetty: 20 Marras 2013, 11:46
Kirjoittaja isoatlas
Mikäs tuon autosi alkuperäisen värin koodi on tyyppikilvessä ja milloin auto on valmistettu, kk ja vuosi?