Sivu 1/1

Dohc seoksen säätö??

Lähetetty: 09 Marras 2013, 11:15
Kirjoittaja haapis75
Kyseessä on lamdaton ruisku sierra. Seos on vähän liian rikkaalla. Ei kelpaa leimalle. Kuinkas sitä oikeen säädetään? Ei oo kauheesti kokemuksia noista ruuttavehkeitten säätelyistä.
Eli onko edes mahdollista säätää, vai voisko olla joku anturi väärä? Siihen on vaihdettu kone jonkun aikaa sitten. Johtosarjoissa oli jotain eroa, eli voisko olla tässä vaidetussa koneessa eri suuttimet? Kone toimii muuten täysin moitteettomasti.

Lähetetty: 09 Marras 2013, 11:58
Kirjoittaja Kullanderi
Mitä vuosimallia? Vaihdoitko sytkäboksin myös? Uudemmissa kattipeleissähän seoksen säätö on tietääkseni
sitten automaattinen lambda-anturin kautta... korjatkoon jos olen väärässä

Lähetetty: 09 Marras 2013, 12:17
Kirjoittaja ft79
eipä noita efi seoksia kauheasti säädellä..

olisikos moottorin lämpöanturi rikki/väärä, vetää kokoajan "ryyppy" päällä..
tietty jos johtosarjoissa eroja niin.. :roll:

Lähetetty: 09 Marras 2013, 19:22
Kirjoittaja jeddah
Ei kyl kannattais lambdallisen ja lambdattoman johtosarjoja ja boxeja sekotella... Suuttimet ovat kyllä samoja kaikissa.

Mutta jos se oikeasti on lambdaton systeemi, MAP-anturin kupeessa on pieni potikka, josta saa säädettyä tyhjäkäynnin seoksen.

Vaan mikä sen on sitten sekottanut, onkin parempi kysymys? Ei se itsestään ole sekaisin mennyt eikä siihen normaalisti tarvitse koskea. Vaikka moottori vaihtuu ympäriltä...

Lähetetty: 09 Marras 2013, 20:20
Kirjoittaja haapis75
Ruiskun piuhasarja on peräisin orkkis koneesta, ja muutenkin siihen on vaidettu ilmeisesti just sitä lämpöanturia vaille kaikki hilut vanhasta.. Moottori on romikselta haettu, ja purettu saman ikäisestä lamdattomasta Sierrasta. Oisko sitten se Fordin perinteinen, eli toinen on loppuvuoden mallia kaikkine hienoine päivityksineen jne... Joten pistokkeet vähän erilaiset yms. jännää? Täytyy maanantaina koittaa sitä lämpöanturin vaihtoa, josko kaivattu seos löytyis.

Lähetetty: 09 Marras 2013, 21:36
Kirjoittaja Samu
kunhan boksi ja johtosarja täsmää niin pitäis toimia. ja tietysti boksin pitää sopia moottoriin, eli lambdalla tai ilman.
tai oikeestaan ei sen lambankaan niin väliä kunhan ei oo eri ilmanmittaus laiteistoa. eli map, maf ja mitä niitä kaikkia lie