Dohc seoksen säätö??

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

haapis75
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 19:38
Paikkakunta: joutsa

Dohc seoksen säätö??

Viesti Kirjoittaja haapis75 »

Kyseessä on lamdaton ruisku sierra. Seos on vähän liian rikkaalla. Ei kelpaa leimalle. Kuinkas sitä oikeen säädetään? Ei oo kauheesti kokemuksia noista ruuttavehkeitten säätelyistä.
Eli onko edes mahdollista säätää, vai voisko olla joku anturi väärä? Siihen on vaihdettu kone jonkun aikaa sitten. Johtosarjoissa oli jotain eroa, eli voisko olla tässä vaidetussa koneessa eri suuttimet? Kone toimii muuten täysin moitteettomasti.
VAUHTI TAPPAA!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Mitä vuosimallia? Vaihdoitko sytkäboksin myös? Uudemmissa kattipeleissähän seoksen säätö on tietääkseni
sitten automaattinen lambda-anturin kautta... korjatkoon jos olen väärässä
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

eipä noita efi seoksia kauheasti säädellä..

olisikos moottorin lämpöanturi rikki/väärä, vetää kokoajan "ryyppy" päällä..
tietty jos johtosarjoissa eroja niin.. :roll:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Ei kyl kannattais lambdallisen ja lambdattoman johtosarjoja ja boxeja sekotella... Suuttimet ovat kyllä samoja kaikissa.

Mutta jos se oikeasti on lambdaton systeemi, MAP-anturin kupeessa on pieni potikka, josta saa säädettyä tyhjäkäynnin seoksen.

Vaan mikä sen on sitten sekottanut, onkin parempi kysymys? Ei se itsestään ole sekaisin mennyt eikä siihen normaalisti tarvitse koskea. Vaikka moottori vaihtuu ympäriltä...
haapis75
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 19:38
Paikkakunta: joutsa

Viesti Kirjoittaja haapis75 »

Ruiskun piuhasarja on peräisin orkkis koneesta, ja muutenkin siihen on vaidettu ilmeisesti just sitä lämpöanturia vaille kaikki hilut vanhasta.. Moottori on romikselta haettu, ja purettu saman ikäisestä lamdattomasta Sierrasta. Oisko sitten se Fordin perinteinen, eli toinen on loppuvuoden mallia kaikkine hienoine päivityksineen jne... Joten pistokkeet vähän erilaiset yms. jännää? Täytyy maanantaina koittaa sitä lämpöanturin vaihtoa, josko kaivattu seos löytyis.
VAUHTI TAPPAA!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

kunhan boksi ja johtosarja täsmää niin pitäis toimia. ja tietysti boksin pitää sopia moottoriin, eli lambdalla tai ilman.
tai oikeestaan ei sen lambankaan niin väliä kunhan ei oo eri ilmanmittaus laiteistoa. eli map, maf ja mitä niitä kaikkia lie
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vastaa Viestiin