xr4 2.8

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

xr4 2.8

ViestiKirjoittaja Satyricon-92 » 31 Loka 2013, 16:06

viikonloppuna pitäis saaha ujutettua tuo 2.8 v6 taunuksen keulille.. minkäskokoinen bensapumppu riittäis? kun tässä on näemmä ehkä ollut sähköinen pumppu vakiona?? sitten katselin et venttiilikoppien kansista lähtee lähdöt.. minne? ja mikä sytkäboksi kannattais asentaa kun on kärjetön sytytys? vai jostain ostaa kärjellinen?
Satyricon-92
 
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Syys 2013, 23:40

ViestiKirjoittaja Samu » 31 Loka 2013, 16:15

ilmeisesti k-jetti? mätänetistä saa sähkösiä b-pumppuja ford 2.8 v6

eihän niissä venakopissa pitäis sen ihmeellisempää olla kuin pcv-venttiili ja öljyntäyttöaukko huohotinmallin korkilla.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
 
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

ViestiKirjoittaja Satyricon-92 » 31 Loka 2013, 18:35

No -92 mallin sierrasta on purettu.. siitä nyt noin 7v aikaa kun tekniikka purettu ja ei ennen kutosten kans oo pelattu,vaan ohc kans.. Eli vaihtaa vain normi huohottimen ja tukkii toisen venttiilikopan liittimen? Ku huohottimesta lähtee pitkä putki.
Satyricon-92
 
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Syys 2013, 23:40

ViestiKirjoittaja Jari H » 31 Loka 2013, 19:03

Jos on alkuperänen -92 kone, niin on 2.9 Efi.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Jari H
 
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

ViestiKirjoittaja Satyricon-92 » 31 Loka 2013, 19:24

Jaa a.. Otteessa sanotaan 2,8
Satyricon-92
 
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Syys 2013, 23:40

ViestiKirjoittaja Samu » 31 Loka 2013, 20:59

pcv-venttiilistä meni muistaakseni letku imukoppaan.

tossa on 2.8
Kuva

ja tossa 2.9
Kuva

parhaitenhan ton erottaa tosta tyhjäkäyntiventtiili härpäkkeen paikasta. ja siitä että 2.8:ssa on kaks pakokanavaa per puoli
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
 
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

ViestiKirjoittaja Mois » 31 Loka 2013, 21:13

Jari H kirjoitti:Jos on alkuperänen -92 kone, niin on 2.9 Efi.


Katoin kans äsken et jonkun tiedon mukaan -89 malleis ois ollu viimmiset 2.8:t rinnan 2.9: kanssa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7830
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja ft79 » 31 Loka 2013, 21:30

suomessahan on aina myyty menneen vuoden malleja..

mites se viiminen suomi siipicossu.. oliko niin että rekisteröitiin/myytiin 2 vuotta jäljessä.. :D
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
ft79
 
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

ViestiKirjoittaja Satyricon-92 » 01 Marras 2013, 16:02

Mites se bensapumppu? Ku siis kaasariks muutetaan?
Satyricon-92
 
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Syys 2013, 23:40

ViestiKirjoittaja Mois » 01 Marras 2013, 19:53

Satyricon-92 kirjoitti:Mites se bensapumppu? Ku siis kaasariks muutetaan?


Mekaaninen pumppu pelaa, mut maku asia kumman laittaa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7830
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja Satyricon-92 » 11 Marras 2013, 00:23

Okei.. Uusia kysymyksiä.. Nyt on keulille pata saatu ja aski paikallaan. Viskon flekti, mites tuleeko se sierrassa pidemmälle? Kun syyläri ei mahdu paikoilleen..
Satyricon-92
 
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Syys 2013, 23:40

ViestiKirjoittaja ft79 » 11 Marras 2013, 00:27

taunuksessa kun ei ole viskoa niin on paljon lähempänä konetta toi flekti..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
ft79
 
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Re: xr4 2.8

ViestiKirjoittaja ardhu » 02 Helmi 2015, 20:10

Iltaa,

Onkos Xr4 mallin 2.8 v6 ollenkaan mekaaniselle bensapumpulle "käyttötankoa"?

Laittelin caprin moottorin käyttökuntoon mutta bensapumppu ei ime..
Helpostihan sen kävis vilkasemassa, mutta en pääse auton luokse nyt viikkoon tai pariin..
ardhu
 
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: xr4 2.8

ViestiKirjoittaja isoatlas » 02 Helmi 2015, 21:13

No ei tietenkään ruiskukoneessa ole alunperin sitä tankoa.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: xr4 2.8

ViestiKirjoittaja ardhu » 02 Helmi 2015, 21:21

No tätä ajattelinkin..

Käyköhän muista v6 moottoreista kyseinen tanko? Osaako joku sanoo millanen jobi se on sinne lisätä kun kone jo paikallaan?
ardhu
 
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Seuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa