Sivu 3/4

Lähetetty: 16 Tammi 2014, 18:13
Kirjoittaja hessu75
Otin tosiaan useampaan kertaan tuloksen.

Samaa antoi tuo viitospytty koko ajan.

Onko siis tuo ero nyt liikaa verrattuna muihin?

-Hessu-

Lähetetty: 16 Tammi 2014, 18:51
Kirjoittaja Samu
eihän toi nyt iso ero ole, mutta on se vähän outoa että siellä sellanen on.

Lähetetty: 16 Tammi 2014, 19:01
Kirjoittaja Mois
Venttiilivuotoa epäilen siinä 5-pytyssä...

Lähetetty: 16 Tammi 2014, 21:47
Kirjoittaja hessu75
OK,

Ihan itse venttiililautanen, seeti tai jousi? Eikös nämä koneet ja kyseiset kannet ole aika pomminvarmoja? Eli, ei seeti varmaankaan. Itse venttiili saanut siipeensä tai jousi katki?

Teen ohivuotomittauksen.

Mites se nyt menikään? Venakoppa auki ja pyöritellä kone niin, että sen pytyn venat ovat vaan kiinni? Työkalu tulpan reikään ja kompurasta painetta. Mittarin pitäisi kertoa jotain isoa lukua ja pikku pihinää ehkä jostain voi kuulua?

Jos jotain feelua, kansi irti?

Tosiaan kuormittaessa moottoria ajossa, kuuluu sellainen pörinä, ihan kuin olisi putki vuotava tai pytty pimeä.
Tasakaasulla ajaessa ei mitään ja on hyvä ajaa.

Lähetetty: 16 Tammi 2014, 21:53
Kirjoittaja isoatlas
Minä en alkaisi konetta aukomaan noin pienen eron vuoksi, ei muuta kun kunnolla kenkää sille myllylle, sitten jos alkaa pahemmin oireilla niin tutkii uudelleen.

Lähetetty: 16 Tammi 2014, 21:54
Kirjoittaja Samu
kyllä se ihan toimii kun laitat suoraan painetta ja sitten pyörität konetta kunnes mittari näyttää suurimman paineen/ vähimmän ohivuodon.

Lähetetty: 16 Tammi 2014, 21:57
Kirjoittaja hessu75
isoatlas kirjoitti:Minä en alkaisi konetta aukomaan noin pienen eron vuoksi, ei muuta kun kunnolla kenkää sille myllylle, sitten jos alkaa pahemmin oireilla niin tutkii uudelleen.
Asiaa,

Nyt puhutaan vähän, mutta oikeaa kieltä.

Mä askartelen muita juttuja nyt talven autoon ja sitten vaan kenkää keväällä Caprille :)

Ei nimittäin nappaa alkaa kansia remppaamaan nyt.

Teen tuon ohivuototestauksen kuitenkin kun työkalu löytyy.

Lähetetty: 16 Tammi 2014, 22:29
Kirjoittaja Tomi
Itse kokeilisin vesihoitoa ja mittaisin uudestaan.eli kone tulille, kunnolla kierroksia ja suihkepullolla vettä kaasarin kurkusta koneeseen. Lähtee karstat ja paskat Ja eihän toimivaa kannata purkaa.

Lähetetty: 17 Tammi 2014, 09:10
Kirjoittaja duster73
eikä tarvii edes suihkepulloa.itse ihan limppari- tai kaljapullosta vettä kaatanut.

Lähetetty: 17 Tammi 2014, 10:01
Kirjoittaja Tomi
Meneehän se niinkin,kun varovasti tarjoilee. liikaa kun hulauttaa kerralla,niin on kanget mutkalla. Suihkepulloa tarjosin sen takia,jos ei tiedä mitä on tekemässä :wink:

Lähetetty: 17 Tammi 2014, 11:22
Kirjoittaja hessu75
Jesh,

Lueskelin tuolta Mussefoorumilta tuosta vesihuuhtelusta.

Jengi siellä jotain 50-50 seosta vedestä ja karstapoistoaineesta tehnyt pulloon.
Sitten alipaineletkun sisäänmenoon PIENELLÄ sisähalkaisija letkulla syöttäneet noin 2000rpm kierroksilla sen litkun koneeseen.

Pitää tehdä tämä.

-Hessu-

Lähetetty: 17 Tammi 2014, 13:02
Kirjoittaja Tomi
Itse olen sumupullolla juottanut ihan hyvällä menestyksellä.

Lähetetty: 17 Tammi 2014, 13:16
Kirjoittaja Mois
Ite kans joskus kaadoin pullosta suoraan ja ihan reippaasti, eikä tehny vahinkoo koneelle :D Siis useamman kerran antannu vesihoitoo tolla tavalla aikanaan nuoruudessa :D

Lähetetty: 17 Tammi 2014, 14:18
Kirjoittaja hessu75
OK,

Sumupullo vaan sitten.

Miten sitten suihkauksia olette "syöttäneet" ja millä kierroksilla? Koko ajan vaan pumpata suihkepullon pumppua, vai jotain taukoja suihkauksien välissä?

Oletteko pitäneet sitä suihkepullon suutinta sitten ihan läppärungon suulla, vai siinä ilmassa lähellä, jotta se imuilman mukana mennyt imariin?

-Hessu-

Lähetetty: 17 Tammi 2014, 15:04
Kirjoittaja Samu
pumppaat rauhallista tahtia ja kierroksia niin ettei kone pääse sammumaan.