Puristusmittaus ja mahdollisia muut asiat

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Otin tosiaan useampaan kertaan tuloksen.

Samaa antoi tuo viitospytty koko ajan.

Onko siis tuo ero nyt liikaa verrattuna muihin?

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

eihän toi nyt iso ero ole, mutta on se vähän outoa että siellä sellanen on.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Venttiilivuotoa epäilen siinä 5-pytyssä...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

OK,

Ihan itse venttiililautanen, seeti tai jousi? Eikös nämä koneet ja kyseiset kannet ole aika pomminvarmoja? Eli, ei seeti varmaankaan. Itse venttiili saanut siipeensä tai jousi katki?

Teen ohivuotomittauksen.

Mites se nyt menikään? Venakoppa auki ja pyöritellä kone niin, että sen pytyn venat ovat vaan kiinni? Työkalu tulpan reikään ja kompurasta painetta. Mittarin pitäisi kertoa jotain isoa lukua ja pikku pihinää ehkä jostain voi kuulua?

Jos jotain feelua, kansi irti?

Tosiaan kuormittaessa moottoria ajossa, kuuluu sellainen pörinä, ihan kuin olisi putki vuotava tai pytty pimeä.
Tasakaasulla ajaessa ei mitään ja on hyvä ajaa.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Minä en alkaisi konetta aukomaan noin pienen eron vuoksi, ei muuta kun kunnolla kenkää sille myllylle, sitten jos alkaa pahemmin oireilla niin tutkii uudelleen.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

kyllä se ihan toimii kun laitat suoraan painetta ja sitten pyörität konetta kunnes mittari näyttää suurimman paineen/ vähimmän ohivuodon.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

isoatlas kirjoitti:Minä en alkaisi konetta aukomaan noin pienen eron vuoksi, ei muuta kun kunnolla kenkää sille myllylle, sitten jos alkaa pahemmin oireilla niin tutkii uudelleen.
Asiaa,

Nyt puhutaan vähän, mutta oikeaa kieltä.

Mä askartelen muita juttuja nyt talven autoon ja sitten vaan kenkää keväällä Caprille :)

Ei nimittäin nappaa alkaa kansia remppaamaan nyt.

Teen tuon ohivuototestauksen kuitenkin kun työkalu löytyy.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Itse kokeilisin vesihoitoa ja mittaisin uudestaan.eli kone tulille, kunnolla kierroksia ja suihkepullolla vettä kaasarin kurkusta koneeseen. Lähtee karstat ja paskat Ja eihän toimivaa kannata purkaa.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

eikä tarvii edes suihkepulloa.itse ihan limppari- tai kaljapullosta vettä kaatanut.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Meneehän se niinkin,kun varovasti tarjoilee. liikaa kun hulauttaa kerralla,niin on kanget mutkalla. Suihkepulloa tarjosin sen takia,jos ei tiedä mitä on tekemässä :wink:
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Jesh,

Lueskelin tuolta Mussefoorumilta tuosta vesihuuhtelusta.

Jengi siellä jotain 50-50 seosta vedestä ja karstapoistoaineesta tehnyt pulloon.
Sitten alipaineletkun sisäänmenoon PIENELLÄ sisähalkaisija letkulla syöttäneet noin 2000rpm kierroksilla sen litkun koneeseen.

Pitää tehdä tämä.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Itse olen sumupullolla juottanut ihan hyvällä menestyksellä.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ite kans joskus kaadoin pullosta suoraan ja ihan reippaasti, eikä tehny vahinkoo koneelle :D Siis useamman kerran antannu vesihoitoo tolla tavalla aikanaan nuoruudessa :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

OK,

Sumupullo vaan sitten.

Miten sitten suihkauksia olette "syöttäneet" ja millä kierroksilla? Koko ajan vaan pumpata suihkepullon pumppua, vai jotain taukoja suihkauksien välissä?

Oletteko pitäneet sitä suihkepullon suutinta sitten ihan läppärungon suulla, vai siinä ilmassa lähellä, jotta se imuilman mukana mennyt imariin?

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

pumppaat rauhallista tahtia ja kierroksia niin ettei kone pääse sammumaan.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vastaa Viestiin