Puristusmittaus ja mahdollisia muut asiat

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Moro poijjaat.

Virranjakajan kannen kävin nopsaan tallilla nappaamassa irti koneesta.

Aika pelottavan näköiset on kontaktipinnat:

Kuva

Kaikki kontaktipinnat ihan kuopalla ja tuossa valkoisessa scheissessa. Ruuvarilla rapsuttamalla lähtee.

Pyörijä ei myöskään parhaassa iskussa:

Kuva

Klasu,

Pitää tuo oma suodatin ohittaa hetkeksi ja kokeilla ajaa ilman sitä lenkki, kun on uudet sytkähilut.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Mie putsaisin noi vanhat tenulla ja ajelisin niillä.
Mutta saa niitä uusiakin ostaa, niin ehkä saavuttaa syvemmän mielenrauhan.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

kansi näyttää aika paskalta, mut mitä tosta pyörijästä saa selvää niin ei niin kamala oo. mut eipä se uus paljoa maksa
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Tuommoiseksihan ne jakajankopat aina menee, paljon huonommillakin on tullut ajettua ja silti on toiminut moitteetta.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Ostan uuden kannen ja pyörijän. Onpahan ne sitten kanssa vaihdettu ja ei tarvitse miettiä.

Mä löysin googlesta Fordin numerolla, että olisi sama siinä 2,4 EFI koneessa tuo kansi. Niitä nähtävästi on hyllyssä Motonetissa.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

Jostain vanhasta Fordin viritysoppaasta muistelen lukeneeni ettei tuo oksidikerros jakajan kannen nastoissa haittaa, pikemminkin päinvastoin.
Ford johtaa.
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Puristukset mitattu ja kaikki ok.

Vika nähtävästi myös löytyi muiden testin ja säätöjen lomassa.

Se perusennakko oli jotenkin päässyt säätymään sitten viime kerran säädön jälkeen.

Kun SPOUT johto irti käynnistin ja lampulla lähdin etsimään kampuran merkkiä asteikolta, ei se edes osunut astemerkkilevylle!
Oli siellä vasemmalla puolella jotain 30mm.

Mitä vittua.

Mä tasan tarkkaan säädin sen viime kerralla. En keksi mitään muuta kuin, että se virranjakajan jalan pultti on jostain syystä mun turailuista jäänyt vähän liian löysälle ja hiljaksiin säätynyt itse vituralleen.

Kun säädin perusennakon takaisin kymppiin, niin jo alkoi käymään nätisti!
Vielä kun tökkäsin sen SPOUT johon takaisin ECUun niin kyllä käy hianosti. EI mitään randomi kierrosten laskua ja röpöttämistä.
Putkesta ei tule niitä rikkaalle haisevia pöllähdyksiä ja pakokaasu on nyt ihan väritöntä.

Kiekkaa ottaa nyt vielä paremmin.

En ehtinyt ajaa sillä, kun hallitus kotona alkoi huhuilemaan ja piti tiputtaa hanskat siinä kohtaa.

Seuraavalla kerralla testiajoa ja pakokaasumittaukseen.

Nyt on hyvä fiilis taas tämän prokkiksen kanssa.

Kiitos kundit teille kaikille hyvistä vinkeistä ja avusta.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

8)

Kelinki pitäs lämmetä, ajokelejä vielä tiedossa ennen lumien tuloa!
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Noh,

Katsotaan pakokaasutestin jälkeen onko yhtä hyvä fiilis.

Luulisi menevän nyt mittauksessa arvoihin. Sen verran nätisti se nyt kiekuu.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

hienoa että edes jonkun 2.9 toimii :lol: munkin 2.9:n säädettävä ketjupyörä pitäis olla ens viikoks valmis. sitten sais vihdoin taas yli vuoden seisonnan jälkeen auton liikenteeseen 8)
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Moro taas kaikki viisaammat.

Puristusmittari saatu viimein sopiva tulppien reikiin.

Mittaustulokset:

Cylinder 1: 11.9
Cylinder 2: 11.1
Cylinder 3: 11.1
Cylinder 4: 11.9
Cylinder 5: 10.5
Cylinder 6: 11.1

Mites tuo viitospytty? Onko aivan viturallaan? Männänrenkaat, venttiili? Vai, meneekö vielä siihen 10% heittoon?
Pitäisikö kokeille tämä "märkä pytty"- metodi. Teelusikallinen öljyä tulpan reiästä sisään ja uusi mittaus?

Kiitos etukäteen vastanneille.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

voi olla että joku siellä vitosessa päästää painetta läpi. onko mekaaniset vai hydrauliset nostajat?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Taitaapi tuossa 2.9 EFI 12V koneessa olla hydrauliset.

Oisko nyt tuolle viitospytylle hyvä tehdä ohivuototesti myös?
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

jos sulla on ohivuotomittari niin joo. ja ne nostajat on alunperin hydrauliset mutta niitä saa myös kovilla. itekin jätin hydrauliset, mutta nokan ajotuksessa kyllä v¤#utti etten ostanut kovia :lol:

jos et oo venttiileitä putsannut niin voi olla että siellä on vaan karstaa kertynyt ja venttiili vuotaa sen takia.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Mittaa puristukset uudelleen jos et sitä jo tehny. Varuilta vielä kolmaskin kerta, tuloksesta riippumatta. Sen jälkeen sitten noita yllä mainittuja neuvoja
Vastaa Viestiin