Jäähdytysjärjestelmän ilmaus
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
En tiedä sitten enkö vaan uskalla käyttää niin lämpimäks et termari aukee.. melkolailla sen jälkeen oon sammuttanu kun lämppärin letkut lämmenny.. ensin lämpes alempi letku ja sitten ylempi.. niin varmaan kuuluukin.. Ja tosiaan syyläri ei ole kereny lämmetä eikä syylärin alaletku, kaikki muut on lämmenny. Pelottaa vaan tosiaan että poltan kannentiivisteen tosta ja sekös se vituttas kun just ostettu auto ja niin tikissään oleva kone :?
no mulla kun oli niitä lämpöongelmia niin just noin ne letkut lämpes. alavesiletku ei koskaan ja lämppärin letkut niin kuumiksi ettei meinaa kädellä koskea.
kun nykytermareissa ei tahdo olla sitä keleen ohivirtaus kuulaa että pääsis osa nesteestä kiertämään termarin.
kun nykytermareissa ei tahdo olla sitä keleen ohivirtaus kuulaa että pääsis osa nesteestä kiertämään termarin.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
No nyt on noin 20min auto käyny ja alkaa syylärin alavesiletku lämmetä.. ilmeisesti onnistu tuo ilmaaminen ku on tuossa aika jyrkässä mäessä... sisälle ei kuitenkaan tule kun haaleaa ilmaa Jossain ketjussa oli tosiaan puhe jostain raistisilmaläpästä(?) et tulee vaan raitista ilmaa vaik ois puhaltimet kuumalla... missä semmonen pelti on? (jos on ees)
Se on siinä kotelossa missä on se lämppärin kennokin. Eipä se läppä näy tossakaan kuvassa, mut toi vaijeri "G" menee sille lämpötilansäätöläpälleKullanderi kirjoitti:No nyt on noin 20min auto käyny ja alkaa syylärin alavesiletku lämmetä.. ilmeisesti onnistu tuo ilmaaminen ku on tuossa aika jyrkässä mäessä... sisälle ei kuitenkaan tule kun haaleaa ilmaa Jossain ketjussa oli tosiaan puhe jostain raistisilmaläpästä(?) et tulee vaan raitista ilmaa vaik ois puhaltimet kuumalla... missä semmonen pelti on? (jos on ees)
http://koti.mbnet.fi/musse67/Taunus/Tan ... olaite.jpg
Ota se lämppärin kenno ulos sieltä kotelosta, niin luulisin et se läppäkin näkyy. Oiskohan mul jossain tuol varastossa tommost irtokoteloa, pitäs kattoo
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Tossa kuva puhaltimen moottorin aukosta otettuna. Toi läppä pitää olla ihan kiinni, tos se on rakosillaan: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... /023~1.JPG
Eli tossa asennossa on kiinni: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... /026~3.JPG
Noi tiivisteenä toimivat vaahtomuovit on yleensä paskana, joten kannattaa tiivistää toi läppä vaikka jollain liimattavalla tiivistenauhalla...
Eli jos se läppä on tossa asennossa, niin puhaltaa vaan pelkkää kylmää: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... /021~0.JPG
Kannattaa ottaa puhallin irti ja sen aukosta sit näkee missä asennossa toi läppä on ja samaisesta aukosta pääsee tekee tiivistyshommia
Eli tossa asennossa on kiinni: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... /026~3.JPG
Noi tiivisteenä toimivat vaahtomuovit on yleensä paskana, joten kannattaa tiivistää toi läppä vaikka jollain liimattavalla tiivistenauhalla...
Eli jos se läppä on tossa asennossa, niin puhaltaa vaan pelkkää kylmää: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... /021~0.JPG
Kannattaa ottaa puhallin irti ja sen aukosta sit näkee missä asennossa toi läppä on ja samaisesta aukosta pääsee tekee tiivistyshommia
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Tutkin tänään tota läppää ja sinne oli survottu se läppä väärinpäin, väännetty se akseli vituiks ja nippusidepatentteja laitettu samalla Sen takia ei menny se läppä täysin "kuumalle". Pitäs saada tuo koko koppa irti et sais sen läpän toimimaan. Miten toi akseli lähtee alapäästään irti? Yritin tutkailla kojelaudan alle mut en oikeen nähny mitään...