Venttiilivarren kumien liimaus!

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ICo
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Kesä 2006, 12:21

Sininen käry.

Viesti Kirjoittaja ICo »

Nyt alkoi tuo omakin käryttää jatkuvasti sinistä ja haisee palaneelle. :?
Voiko tuo korjaantua noiden kumien vaihdon jälkeen vai onko tuokin kone nyt prkl loppu?
Kyllä se jaksaa kulkea entiseen tapaan, mutta alkoi vaan haisemaan ja käryymään jonkun verran. Ei sitä nyt vielä taustapeilistä näe sankkaa savupilveä niin kuin viime kerralla kun tuo edellinen kone otti ja levisi. Startatessa kylmänä kyllä on pölläytellyt, mutta hävinnyt lämmetessään. Eipä enää...
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Jos käynnistäessä pölläyttää sinistä, sekä kun käytät autoa tyhjäkäynnillä ja polkaiset kaasua pölähtää sinistä niin viittaisi ohjurinkumeihin.
ICo
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Kesä 2006, 12:21

Viesti Kirjoittaja ICo »

Mappi kirjoitti:Jos käynnistäessä pölläyttää sinistä, sekä kun käytät autoa tyhjäkäynnillä ja polkaiset kaasua pölähtää sinistä niin viittaisi ohjurinkumeihin.
Näin tekee, mutta pientä sinistä savua pukkaa nyt pelkällä tyhjäkäynnillä eikä tarvitse polkea kaasua ollenkaan. Kaasua polkemalla kyllä päästelee sitten enemmän. Haju on kyllä aika karsea.
hes83
Viestit: 188
Liittynyt: 10 Heinä 2005, 15:39
Paikkakunta: Pohjois pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja hes83 »

minäkin oon aina suosiolla vaihtanu kaulusmallin kumit ja koskaan ei oo ne pettäneet...eipä siinä kumien vaihdossa juurikaan mitään erikoistyökaluja tartte...
mitä pienempi vika sitä isompi leka......
veehoo
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Syys 2007, 12:42
Paikkakunta: ylä suomi

Viesti Kirjoittaja veehoo »

raimo kirjoitti:Ostin OHC:hen motonetistä kumit, joita myytin ns. "kaulusmalleina". Niissä kumi oli vulkanoitu peltilätkään, joka puolestaan tuli venttiilijousen alle. Ilmeisesti siis vastaavat kuin nuo CVH:n. Lisäksi niiden kumiosassa oli valettuna Fordin logo, olivatko siis peräti original -juttuja? Pysyivät paikallaan, eivätkä vuotaneet.

Noista normaalin mallisista ohjurin kumeista kerrotaan, että ainoat paikallaan pysyvät ovat vihertäviä väriltään ja niitä saa ainakin Fordilta.
joo ehdottomasti nuo kaulusmallit tai sitten ne alkuperäset "vihreät", kumpaakin mallia olen iät ja ajat käyttäny ja pysyy paikallaan!
molemmilla hinta foordilla n. 20e sarja.
HellOnWheels
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Maalis 2013, 10:12
Paikkakunta: jyväskylä

Nuo kaulusmallit

Viesti Kirjoittaja HellOnWheels »

Mois kirjoitti:
raimo kirjoitti:Ostin OHC:hen motonetistä kumit, joita myytin ns. "kaulusmalleina". Niissä kumi oli vulkanoitu peltilätkään, joka puolestaan tuli venttiilijousen alle. Ilmeisesti siis vastaavat kuin nuo CVH:n. Lisäksi niiden kumiosassa oli valettuna Fordin logo, olivatko siis peräti original -juttuja? Pysyivät paikallaan, eivätkä vuotaneet.

Noista normaalin mallisista ohjurin kumeista kerrotaan, että ainoat paikallaan pysyvät ovat vihertäviä väriltään ja niitä saa ainakin Fordilta.
Onko siitä kauankin kun Motonetistä ostit tuommoiset kaulusmalliset kumit? En ole ainakaan nettikaupassa huomannut tuollaisia olevan myynnissä?
Itse motonetistä juuri nuo kaulukselliset ostin mutta ongelmaksi tuli sellainen etteivät asettuneet pohjaan asti vaan jäivät kiikkumaan siihen "nysän"päälle mikä kannessa on joten burtonin bf63 nokkakeppi ei mahtunut pyörimään edes harvemmilla rallyracen venajousilla... onko muilla tullut tälläistä ongelmaa vastaan? ihan mauserilla mittasin ja totesin että liian pieni on tuo sisäpuoli nuissa kauluksissa joka aiheuttaa noin millin raon toiselle puolelle kaulusta aina sen kiikkuessa paikallaan.
Voimaakin tuli kokeiltua asennuksessa huonolla menestyksellä joten taidan hommata tiivisteiksi nuo alkuperäiset mallit
Taunus 2.0 ohc 2d -75
Taunus 1,6L 2d -74 entinen
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

jos oikein muistan niin kauluksellisia käyttäessä joutuu vähän hiomaan sitä kiinnitysholkkia.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
HellOnWheels
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Maalis 2013, 10:12
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja HellOnWheels »

Samu kirjoitti:jos oikein muistan niin kauluksellisia käyttäessä joutuu vähän hiomaan sitä kiinnitysholkkia.
joo näin oli, asettuivat kyllä paikoilleen hiomisen ja testailun jälkeen eipähän lähde ihan heti liikenteeseen sieltä :)
Taunus 2.0 ohc 2d -75
Taunus 1,6L 2d -74 entinen
Avatar
Kossi
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Syys 2010, 20:39
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Kossi »

Ratsastetaan tällä topkilla.

Näillä vehkeillä vaihtu aikas helposti kumit. Ja uudet kumit kulki Focuksen nimissä?!?

Kuva


Kuva
Pihassa Taunus ja alla Firestonet.
Ei ole rievulla autoa eikä renkaita...
Vastaa Viestiin